Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hebo uitlaat verlassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60434 - Hebo uitlaat verlassen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3786 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Konjin 4-2-2010 17:06 Print topicpost

Posts: 379
Een paar weken geleden heb ik deze uitlaat voor 70 euro op de kop getikt.



Nu ik hem onder mijn brommer wil zetten, blijkt het dat die helemaal niet past, blijkbaar heeft de vorige eigenaar hem aangepast. Was wel fijn geweest als die dat even tegen mij had gezegt maar oke. Nu wil ik hem dus eigenlijk wel weer orgineel maken, zodat hij gewoon op mijn Aprilia SX50 past. Hoe ga ik dit doen, zelf kan ik niet goed lassen, wel een lasapparaat thuis en ik ken ook genoeg mensen die het wel voor mij willen doen. Maar hoe doe ik dit, welk metaal heb ik nodig, hoe ga ik dit buigen etc. De uitlaat is trouwens ook vernikkelt, krijg ik dan erg verschil als ik hem aanpas?
 

BenjaminDG 4-2-2010 17:08 Print reply

Posts: 4605
Wat past er niet?

Flens?

Uitlaatbocht?

Demper?

Meer duidelijk zijn
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 4-2-2010 17:08 Print reply

Posts: 60390
wat moet er anders dan.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Konjin 4-2-2010 17:12 Print reply

Posts: 379
oh sorry, het voorste bochtje. als ik de flens op de goed plek druk, dan zit de uitlaat scheef en kan ik hem ook niet vastschroeven aan dat bevestigingspunt op de bocht. en aangezien er een aantal lasnaden zitten denk ik dat die is verlast.
 
Royal Club 4-2-2010 17:14 Print reply

Posts: 60390
is het niet makkelijker om die beugel waarmee je je bocht op je frame bout te verlassen? of loopt heel de uitlaat dan scheef door je frame oid?

maak ff duidelijkere foto's.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Konjin 4-2-2010 17:15 Print reply

Posts: 379
oke, ik zal hem er even onderhouden en foto's maken. zo terug
 
BenjaminDG 4-2-2010 17:16 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
is het niet makkelijker om die beugel waarmee je je bocht op je frame bout te verlassen? of loopt heel de uitlaat dan scheef door je frame oid?

maak ff duidelijkere foto's.


Hij bedoelt waarschijnlijk de eerst uitlaatbocht (het deel waar je expansie begint).

Als dat zo is moet je deze doorslijpen, een stuk uit je eerst uitlaat bocht slijpen. Daarna je andere deel op je uitlaatbocht lassen+ dat spietje ook (zodat kwa dimensies er niets is veranderd) snap je
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 4-2-2010 17:17 Print reply

Posts: 60390
nee, ik snap je niet.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 4-2-2010 17:40 Print reply

Posts: 6717
bedoel je dat aansluitpunt in het dikke gedeelte van de bocht, hoeft in princiepe niet eens vast, als hij achterop dan maar goed vast zit
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Konjin 4-2-2010 17:42 Print reply

Posts: 379

Hier zie je dat ik de flens er goed tegen aan houd, de uitlaat recht houd, maar dat ik hem nooit goed kan vast zetten met dat beugeltje.


Idem


Hier houd ik hem scheef zo dat dat beugeltje wel dicht bij het frame komt waar ik hem aan vast kan maken, maar je ziet dat die erg scheef staat.


Hier het stukje dat volgens mij is verlast.


Hier de 2 uitlaten naast elkaar, rechts de oude orginele uitlaat, links de Hebo uitlaat. Je ziet duidelijk verschil.

Dit bericht is gewijzigd door Konjin op 4-2-2010 om 17:42 uur.
 
Royal Club 4-2-2010 17:44 Print reply

Posts: 60390
slijptol + migmag apparaat en gaan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ChielTZR 4-2-2010 17:45 Print reply

Posts: 6016
als je het beugeltje eraf slijpt en beetje zelf wat beunt? past het dan wel met de tailpipe?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
BenjaminDG 4-2-2010 17:47 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nee, ik snap je niet.


Ja ik had het eigenlijk bedoeld op de TS maar swat hier even een afbeelding ter verduidelijking.

http://img691.images...91/7567/uitlaatj.jpg

Edit: nu ik de nieuwste post zie is het niet zo'n probleem

De TS moet gewoon een beugeltje maken, niet echt moeilijk lijkt me
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 4-2-2010 17:47 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
als je het beugeltje eraf slijpt en beetje zelf wat beunt? past het dan wel met de tailpipe?



kan je beter beugel erop laten en wat beunen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Konjin 4-2-2010 17:52 Print reply

Posts: 379

Hmm, lijkt toch wel orgineel zo te zitten..

Edit: Het lijkt alsof het een stukje is ingekort.

Dit bericht is gewijzigd door Konjin op 4-2-2010 om 17:53 uur.
 
BenjaminDG 4-2-2010 17:53 Print reply

Posts: 4605
Die uitlaat is gewoon aangepast door iemand anders, die is zeker niet zo orgineel van Hebo.

Dus gewoon een beugeltje maken en klaar
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 3786 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved