Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gilera gsm doet niets in 6e versnelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60415 - gilera gsm doet niets in 6e versnel...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

heidemantsje 3-2-2010 19:32 Print topicpost
Posts: 66
hallo

mijn gilera gsm doet niets meer in de 6e versnelling.
als ik van de 5 naar de 6 schakel blijft hij of even snel rijden of lanzamer.
wat kan ik daar aan doen??? iets met de tandwielverhouding?

gr heidemantsje
 

st.nyksterdriver 3-2-2010 19:33 Print reply
Posts: 3376
gebeurde dit zomaar ineens ? was dit altijd al zo ?
 
ChielTZR 3-2-2010 19:34 Print reply

Posts: 6016
Slippende koppeling?
dus, blijft je toerental ongeveer gelijk?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
heidemantsje 3-2-2010 19:40 Print reply
Posts: 66
nee doet hij altijd al.
ook niet een slippende koppeling maar ik weet wel dat de kopeling niet al te goed meer is omdat ik eerst geen ring in de uitlaat had, toen maakte hij over de 12500 toeren toen ging hij wel slippen. ik ben van plan er andere koppelingsplaten in te zetten. mijn punt is ik wil te tandwielen en het ketting ook vervangen. vat is het beste iets lichter vertanden. bijv voor 1 tandje minder?


Dit bericht is gewijzigd door heidemantsje op 3-2-2010 om 19:40 uur.
 
ChielTZR 3-2-2010 19:41 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: heidemantsje
nee doet hij altijd al.
ook niet een slippende koppeling maar ik weet wel dat de kopeling niet al te goed meer is omdat ik eerst geen ring in de uitlaat had, toen maakte hij over de 12500 toeren toen ging hij wel slippen. ik ben van plan er andere koppelingsplaten in te zetten. mijn punt is ik wil te tandwielen en het ketting ook vervangen. vat is het beste iets lichter vertanden. bijv voor 1 tandje minder?


Dit bericht is gewijzigd door heidemantsje op 3-2-2010 om 19:40 uur.


Kan idd zijn dat hij 't niet trekt. trekt hij 't wind mee / bult af wel?

En doe wat aan je schrijfstijl. Leest voor geen kloot'n zo.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
heidemantsje 3-2-2010 19:44 Print reply
Posts: 66
oke.
met de wind mee trekt hij wel.
dus tandwielverhouding veranderen??
 
Reneetjehh 3-2-2010 19:55 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: heidemantsje
oke.
met de wind mee trekt hij wel.
dus tandwielverhouding veranderen??

jap 1 of 2 tandjes eraf voor
dan gaat hij wss ok harder
 
t leven is kort dus leef je uit
Para24 3-2-2010 21:57 Print reply

Posts: 182
Haha, ik heb précies hetzelfde. Gister ook topic geopend hiervoor. Oók met een GSM. En ook met dat wind verhaal. Wat bleek is dat bij de maak van de nieuwe schakelbrommers ze er eigenlijk van uit gaan dat je hem harder gaat laten rijden dan 45 km/h. Bij nieuwe, orginele TZR's GSM's etc. is dat zo, dan rijden ze allemaal het best in de 5e versnelling (soms zelfs 4e met wind tegen).

Dus als je hem wat ontgrensd is dit probleem opgelost.

Overigens is het makkelijker om liggend te schijten dan tandwielen voor de GSM (met morini blok) te vinden. En als je ze al vind krijg je ze niet lichter dan 12-46. Als je ze toch vind, meld het mij dan ook alsjeblieft :P.

Succes!

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 3-2-2010 om 21:57 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 4-2-2010 9:54 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Haha, ik heb précies hetzelfde. Gister ook topic geopend hiervoor. Oók met een GSM. En ook met dat wind verhaal. Wat bleek is dat bij de maak van de nieuwe schakelbrommers ze er eigenlijk van uit gaan dat je hem harder gaat laten rijden dan 45 km/h. Bij nieuwe, orginele TZR's GSM's etc. is dat zo, dan rijden ze allemaal het best in de 5e versnelling (soms zelfs 4e met wind tegen).

Dus als je hem wat ontgrensd is dit probleem opgelost.

Overigens is het makkelijker om liggend te schijten dan tandwielen voor de GSM (met morini blok) te vinden. En als je ze al vind krijg je ze niet lichter dan 12-46. Als je ze toch vind, meld het mij dan ook alsjeblieft :P.

Succes!

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 3-2-2010 om 21:57 uur.


je kunt er ook een groter achtertandwiel opzetten, je hebt ook zonder gaten er nog in die kun je altijd pasbaar maken

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved