Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR valt in zijn 4 uit bij 60-80 km per uur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60408 - NSR valt in zijn 4 uit bij 60-80 km...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 704 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

folkertalgera 3-2-2010 13:50 Print topicpost
Posts: 10
Hallo


Vaak bij wat lichte tegenwind valt mijn nsr helemaal uit in zijn 4 als ik zo tussen de 60 en 80 rijd.
Dit geeft hetzelfde effect alsof ik opeens heel hard mijn achterrem in druk.Hij remt dus opeens heel hard af op de moter.

voordat die uitvalt .. voel ik al het een beetje aankomen doordat ik op het gas steeds meer een tegendruk voel.

Als ik de koppeling in druk werkt die wel.. ik kan dan terugschakelen naar zijn 3e en weer verder rijden..


Waar zou dit aan kunnen liggen.?.. Een tijdje geleden dat hij het hetzelfde en op een gegeven moment had de bougie een gat in de zuiger gemaakt... Maar nu zit er een bougie in met een beter hittegraad (9)

Ik had zelf al een paar ideetjes waar het aan zou kunnen liggen:

- te zware vertanding(16.47)
-Doordat de cilinder kop is afgevlakt
-(ik weet dat de koppelingsplaten vernieuwd moeten worden, misschien kan het hieraan liggen.


Graag hoor ik ideeen of commentaar

 

Aprilia RX 50 2003 3-2-2010 13:52 Print reply

Posts: 6717
niet genoeg brandstof
carb en slagetjes ff goed schoonmaken/doorspuiten
was bij mij het geval
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
hggf 3-2-2010 13:55 Print reply

Posts: 1404
Te zware vertanding kan,
kop gevlakt lijkt me niet en versleten koppelingsplaten lijkt me ook niet.

probeer eens een paar tandjes lichter, een voortandwiel kost niet zo veel.

Edit: Heb je er niet per ongeluk een bougie in zitten met een te lange schacht?
Dat die tegen je zuiger aan komt en dat er daardoor weer een gat in je zuiger zit?

Dit bericht is gewijzigd door hggf op 3-2-2010 om 13:59 uur.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
BIET 3-2-2010 14:13 Print reply

Posts: 22355
Vertanding die erop ligt is wel behoorlijk zwaar.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
folkertalgera 3-2-2010 14:15 Print reply
Posts: 10
Als er een gat in zit... Dan start die uberhaupt niet meer omdat er helemaal geen druk meer is..Dus dat is het niet.. Voor de rest start en rijdt die wel goed

Ik wil even benadrukken dat dit alleen in zijn 4 gebeurt (4 bak)

ik rij al een jaar met deze zwaardere vertanding... Wel is het zo dat er nu iets minder compressie is met de nieuwe zuiger

Dit bericht is gewijzigd door folkertalgera op 3-2-2010 om 14:19 uur.
 
Paultje Pils 3-2-2010 16:41 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: folkertalgera
Wel is het zo dat er nu iets minder compressie is met de nieuwe zuiger

Dit bericht is gewijzigd door folkertalgera op 3-2-2010 om 14:19 uur.


Als het goed is, heb je meer compressie. Of je zuigerspeling is veels te groot
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 704 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved