koen007 |
2-2-2010 21:06 |
Posts: 414 |
Als die 90cc cilinder er vanaf de fabriek op heeft gezeten en de brommer een frame plaatje heeft staat op dat plaatje meestal de cilinder inhoud.
Als ik jou was zou ik het niet doen en gewoon eentje kopen die al op kenteken staat,
kost mischien iets meer maar bespaart je een hoop elende,
en mischien ook nog wel geld als je de cilinder plus de kosten van het keuren er bij optelt,
|
|
|
|
JantjeMB5 |
2-2-2010 21:18 |
Posts: 374 |
en een opgedreven brommer terug reduceren is meestal niet zo goed omdat het blokje waarschijnlijk al wat meer heeft afgezien. en ik zou dat ook niet doen ivm kosten en al dat papierwerk neemt echt veeeeeel tijd en moeite en dat wilt niemand he
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
Remix |
2-2-2010 21:18 |
Posts: 12 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
en een opgedreven brommer terug reduceren is meestal niet zo goed omdat het blokje waarschijnlijk al wat meer heeft afgezien. en ik zou dat ook niet doen ivm kosten en al dat papierwerk neemt echt veeeeeel tijd en moeite en dat wilt niemand he
De brommer heeft 69km gereden, hij is net nieuw.
|
|
|
|
Stiffmeister |
2-2-2010 23:20 |
Posts: 1582 |
Als het dus 4T, is (neem ik aan), valt het denk ik niet zo erg op,
en kun je hem wel ergens knijpen, zodat hij 45 kmph loopt.
maar als het dus op het frame o.i.d. staat wordt het moeilijker (ellende)
..
|
|
.. Retro Active |
|
Aprilia RX 50 2003 |
4-2-2010 17:44 |
Posts: 6717 |
beter koop je zowieso geen pbr, leuke funbikes voor eventjes of voor erbij, maar kwaliteit is zo chinees...
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
mbetuwe |
4-2-2010 18:37 |
Posts: 100 |
als je kijkt naar het aantal brommers wat keuringsklaar word aangeboden,
krijg ik toch het idee dat het gedoe is om hem op kenteken te krijgen.
Anders doet de verkoper dat zelf wel gezien het prijsverschil van wel of geen kenteken.
Laat je dus goed informeren over die keuring, niet hij zei dat zijn neef zei dat het allemaal niet zo probleem is.
Anders zit je dadelijk met zon ding te kijken
|
|
wij kunnen alles maar niet alles even goed |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
4-2-2010 19:50 |
Posts: 9841 |
als er geen typegoedkeuring bestaat wordt het een duur geintje.
anders ben je voor 100 euro klaar (voor een motor dan).
Voor een brommer is het een kwestie van schouwen als er een typegoedkeuring bestaat, maar die bestaat niet voor een 90cc (tenzij er een skyteam pbr met 50cc is die wél een typegoedkeuring heeft).
Anders moet er een grotere keuring plaatsvinden en dat kost een stuk meer centjes. maar de rdw kan je dat precies uitleggen.
|
|
Too cool for school! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
4-2-2010 19:57 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als er geen typegoedkeuring bestaat wordt het een duur geintje.
anders ben je voor 100 euro klaar (voor een motor dan).
Voor een brommer is het een kwestie van schouwen als er een typegoedkeuring bestaat, maar die bestaat niet voor een 90cc (tenzij er een skyteam pbr met 50cc is die wél een typegoedkeuring heeft).
Anders moet er een grotere keuring plaatsvinden en dat kost een stuk meer centjes. maar de rdw kan je dat precies uitleggen.
er is een pbr 50cc, nog met typegoekeuring ook
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-2-2010 om 19:58 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
4-2-2010 20:06 |
Posts: 9841 |
als de framenummers beetje overeenkomen... heb je nog wel een kans denk ik
ik was laatst nog bij de rdw voor keuring van een motor, enige wat ze keken was of het motornummer klopte bij de bijbehorende typegoedkeuring (dus of je niet stiekem een 1200 blok met code AC1200 onder een motor hebt hangen die motorcode AC600 ofzo heeft. En die codes heb ik zojuist verzonnen met mijn eigen hoofdje dus dat is niet echt relevant).
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 4-2-2010 om 20:10 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
mr200r |
5-2-2010 23:43 |
Posts: 5122 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbetuwe
als je kijkt naar het aantal brommers wat keuringsklaar word aangeboden,
krijg ik toch het idee dat het gedoe is om hem op kenteken te krijgen.
Anders doet de verkoper dat zelf wel gezien het prijsverschil van wel of geen kenteken.
Laat je dus goed informeren over die keuring, niet hij zei dat zijn neef zei dat het allemaal niet zo probleem is.
Anders zit je dadelijk met zon ding te kijken
Das nouw gewoon logisch nadenken.
Een brommerkeuring kost < 100E maar dezelfde brommer met kenteken is
het dubbele waard,waarom doet de verkoper dat niet?
Niet doen.
|
|
mr200r |
|
mbetuwe |
5-2-2010 23:46 |
Posts: 100 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
[...]
Das nouw gewoon logisch nadenken.
Een brommerkeuring kost < 100E maar dezelfde brommer met kenteken is
het dubbele waard,waarom doet de verkoper dat niet?
Niet doen.
Dat bedoel ik laat die kerel m anders zelf keuren , desnoods op jouw kosten
|
|
wij kunnen alles maar niet alles even goed |
|