Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi loopt heel raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60394 - derbi loopt heel raar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sendaSM-almkerk 2-2-2010 18:32 Print topicpost
Posts: 207
ik heb een derbi senda uit 2003
maar hij die raar laatste tijd
het kwam inneens uit het niets
normaal gaat de brommert 120 ongeveer
maar nu nog maar net 80 a 70
hij komt helemaal niet in zn powerband
en als ik (waar hij normaal in zn poberband kwam) ga rijde dan gaat hij bizar hard trille en loopt dan niet meer op in toeren wie weet wat het is?
 

st.nyksterdriver 2-2-2010 18:34 Print reply
Posts: 3376
trek je cilinder er eens af en bekijk je zuigerveren eens ik had dit ook met mijn mtx bleek 1 zuigerveer helemaal in zijn slot vast gesmolten te zijn
 
sendaSM-almkerk 2-2-2010 18:35 Print reply
Posts: 207
heb ik al gedaan omda mn voetpakking gaar war maar mn zuiger en cilinder zien er nog goed uit
 
Uijldert 2-2-2010 19:02 Print reply

Posts: 294
Krukaslagers?
 
b0nes 2-2-2010 19:08 Print reply

Posts: 2058
hoeveel km heeft hij gedraait naa laatse nieuwe krukaslagers ?

en hij is vrij opgevoerd dus dan wil het nog wellis slijten
 
sendaSM-almkerk 2-2-2010 22:56 Print reply
Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
hoeveel km heeft hij gedraait naa laatse nieuwe krukaslagers ?

en hij is vrij opgevoerd dus dan wil het nog wellis slijten

val wel mee toch
ja ongeveel 3000km denk ik als het niet meer is
maar ik zou echt niet wete hoe je er nieuwe in zet
 
sendaSM-almkerk 2-2-2010 23:29 Print reply
Posts: 207
ik zat er al een tijdje aan te denke om er een volle race krukas(en nieuwe c4 lagers) in te zette maarja dat lijkt me nu ook wel verstandig anders licht hij over 2 maande weer helemaal open
maar kan iemand mij uitleggen hoe je een krukas vervangt
want ik ben nogal bang dat ik dan wat bij de bak wat verkeerd doe
 
derbidriver5 3-2-2010 9:02 Print reply

Posts: 476
ik neem zelf altijd liever c3 lagers

en die bak is niet zo moeilijk als je het goed doet blijft hij gewoon zitten ikheb nu 3 a 4 blokkken gereviseerd + dus ook de bak lagers en het is opzich heel lochich je moet er alleen even de tijd voor nemen.

 
sendaSM-almkerk 3-2-2010 14:03 Print reply
Posts: 207
oke maar kan ik het blok dan gewoon op zn kant legge (op de kant van de ontsteking) zonder dat hij daarna omgedraait moet worden
want ik neem aan dat je alles kan doen aan de kant van de koppeling?
en wat moet je allemaal los halen voordat je de krukas vervangt
 
b0nes 3-2-2010 14:10 Print reply

Posts: 2058
kijk even in het handboek van derbi die staat wel ergens online , staat het helemaal in beschreven .
 
derbidriver5 3-2-2010 14:15 Print reply

Posts: 476
ligt er aan wat je will doen
krukas
krukas lagers
krukas keeringen
je kan ook je bak lagers doen maar hoef denk ik niet denk niet dat je spelling heb op je versnellingsbak

en keeringen die lek zijn is wel handig
 
sendaSM-almkerk 3-2-2010 18:27 Print reply
Posts: 207
ja gewoon de krukas vervangen en de lagers en keerringen
en het naaldlagertje want nu kunne we er toch ff bij he
maar ik zal ff op da handboek kijken
 
tosser 3-2-2010 18:44 Print reply
Posts: 393
waarschijnlijk is je ontsteking verdraaid. had ik ook,
kijk dat even na. vervang ook je bougie.
 
derbidriver5 3-2-2010 19:00 Print reply

Posts: 476
kan ook jaah of je cdi is gaar of slechte massa opeens :P
 
sendaSM-almkerk 3-2-2010 22:13 Print reply
Posts: 207
nieuwe bougie zat er net in maar het was al wel een tijdje maar het werd steeds erger
maar de bedrading zal ik ook even na kijken
maar komt hij daardoor ook nie meer in hoge toeren dan??
 

Dit topic is 1141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved