Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi GPR pechgevalletje (onbekend)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60390 - Derbi GPR pechgevalletje (onbekend)
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBasse 2-2-2010 14:54 Print topicpost

Posts: 241
vandaag op de heenweg naar school begon mijn brommer wat gek te doen, beetje stotteren enzo. ik dacht zal mijn tank wel leeg zijn dus zet hem op reserve en het helpt niks. wel heelhuids op school gekomen, maar op de terugweg zelfde probleem. alleen nu erger, en precies in the middle of nowhere stop hij er helemaal mee. ik probeer hem aan te lopen, en na 200 meter doet hij het toevallig weer.. ik rijdt een stukje, valt me op dat de toerenteller het niet meer doet. even later stopt hij weer en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan.

nou denk ik zelf aan een probleem met de ontsteking. maar hoe zou dit kunnen ivm met dat de toerenteller het niet meer doet? of kan de toerenteller ergens kapot zijn gegaan door het aanlopen? heeft iemand ook nog andere antwoorden voor het probleem?

danku!
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)

Stiffmeister 2-2-2010 15:00 Print reply

Posts: 1582
Mischien een warmloper?, (uiteindelijk)
- en hierdoor heeft de toerenteller"kabel" een opdonder gehad en is afgebroken?,
(Of als het een electrische teller is, door het natte weer?)

---------------------------------------------------------------------
Mischien komt het ook door het natte weer, dat hij uitviel, heb ik met mijn GPR ook eens gehad, door dik noodweer naar huis gereden, en de laatste 500 meter moest ik dus lopen, eenmaal thuis en opgedroogt deed hij het weer goed
 
.. Retro Active
MBasse 2-2-2010 15:05 Print reply

Posts: 241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Mischien een warmloper?, (uiteindelijk)
- en hierdoor heeft de toerenteller"kabel" een opdonder gehad en is afgebroken?,
(Of als het een electrische teller is, door het natte weer?)

---------------------------------------------------------------------
Mischien komt het ook door het natte weer, dat hij uitviel, heb ik met mijn GPR ook eens gehad, door dik noodweer naar huis gereden, en de laatste 500 meter moest ik dus lopen, eenmaal thuis en opgedroogt deed hij het weer goed


warmloper lijkt me sterk, heel rustig aan gereden, niet in toeren gejaagd ofzo.. (wat ik normaal wel soms doe). ik gok dus op ontsteking.. maar zo'n opdonder, kan dat ook komen door het aanlopen in de tweede versnelling? want ik heb niet ineens een klap gehad van het blok... die is gewoon rustig uitgevallen..

Dit bericht is gewijzigd door MBasse op 2-2-2010 om 15:06 uur.
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
JohanSendapower 2-2-2010 15:18 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr


Mischien komt het ook door het natte weer, dat hij uitviel, heb ik met mijn GPR ook eens gehad, door dik noodweer naar huis gereden, en de laatste 500 meter moest ik dus lopen, eenmaal thuis en opgedroogt deed hij het weer goed



ga daar maar vanuit.. ik had vrijdag precies het zelfde probleem en heb nu nergens meer last van...

er waren vandaag ook mensen bij mij op school die daar ook last van hadden
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
larsschenkel 2-2-2010 15:30 Print reply

Posts: 56
je kan ff de bougie eruit draaien. en er eventueel een nieuwe in zetten. heb je wel compressie als je kickt?
 
MBasse 2-2-2010 15:41 Print reply

Posts: 241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larsschenkel
je kan ff de bougie eruit draaien. en er eventueel een nieuwe in zetten. heb je wel compressie als je kickt?

heb geen kickstart... maar bij het aanlopen heb ik wel compressie, haal em vanavond op, want heb em laten staan onderweg bij iemand.. maar denk dat het dus gewoon bougiedop is die vol zit met water.

 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
larsschenkel 2-2-2010 15:46 Print reply

Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBasse
[...]

heb geen kickstart... maar bij het aanlopen heb ik wel compressie, haal em vanavond op, want heb em laten staan onderweg bij iemand.. maar denk dat het dus gewoon bougiedop is die vol zit met water.


ja ik zou gewoon ff nieuwe bougie halen, is maar 2,50 ofzo.
dan denk ik dat ie het wel weer doet
 
Tim-gpr99 2-2-2010 16:08 Print reply

Posts: 841
hee, heb je het nieuwe type GPR of het oude type GPR? Bij het nieuwe type GPR is het gebruikelijker dat je toerenteller er mee ophoudt want die is electrisch gestuurd, bij een oude gaat dat via een kabel. Kan daarbij toeval zijn dat hij breekt

Verder is het bij het oude type ook redelijk vaak voorkomend dat je bobine nat wordt. Deze hangt aan de onderkant van je frame naast je blok. Alles even goed laten drogen en een nieuw bougietje proberen, misschien doet hij het dan weer!
 
GPR50 '99 streetfightert
Stiffmeister 2-2-2010 16:11 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBasse
[...]


warmloper lijkt me sterk, heel rustig aan gereden, niet in toeren gejaagd ofzo.. (wat ik normaal wel soms doe). ik gok dus op ontsteking.. maar zo'n opdonder, kan dat ook komen door het aanlopen in de tweede versnelling? want ik heb niet ineens een klap gehad van het blok... die is gewoon rustig uitgevallen..

Dit bericht is gewijzigd door MBasse op 2-2-2010 om 15:06 uur.



Door het aanlopen kan de kabel (denk ik) eigenlijk nooit knappen,
mischien dus door het water/vocht (:,
en zoals gezegd (posts hierboven) ,
een nieuwe dop (en evt bougie) zijn niet duur
(wel zo'n ciliconen/waterdichte dop nemen)
 
.. Retro Active
MBasse 2-2-2010 16:21 Print reply

Posts: 241
owke... t is het oude type... ik zal em iig even goed laten drogen, en daarna kijken hoe ie het doet, en kijken of er iets lekt, of dat de dop of bobine vochtig is.
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
Tobias Verhoef 2-2-2010 16:35 Print reply

Posts: 1832
-Onsteking laten drogen en dan onstekingdeksel met pakking ertussen monteren.
-Waterdichte bougie dop

en dan moet het wel opgelost zijn mijn brommer had van zoiets gisteren ook last
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Aprilia RX 50 2003 2-2-2010 17:44 Print reply

Posts: 6717
boegie ff droog maken, doorijden naar eerste de beste bromboer en zet er een waterdicht dop op
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
QingBai 2-2-2010 17:50 Print reply

Posts: 523
Nog een tip: ''Rijd nooit op z'n reserve! NOOIT!
 
Jagermeester
thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-2-2010 17:52 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
Nog een tip: ''Rijd nooit op z'n reserve! NOOIT!

waarom niet? onzin als je het mij vraagt..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Aprilia RX 50 2003 2-2-2010 17:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
Nog een tip: ''Rijd nooit op z'n reserve! NOOIT!


ik rijd alleen maar op reserve, kan heel goed hoor
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MBasse 2-2-2010 19:16 Print reply

Posts: 241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
Nog een tip: ''Rijd nooit op z'n reserve! NOOIT!


EHMMM waarom niet????? beetje lastig om telkens uit te rekenen wanneer je moet tanken voor dat je tank leeg is, daarom is dat toch uitgevonden?
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)

Dit topic is 4575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved