RBN |
1-2-2010 21:16 |
Posts: 858 |
koppelingsplaten zijn toch ook niet duur? wat zijn de prijzen tegenwoordig?
|
|
|
|
dutschbird |
1-2-2010 21:16 |
Posts: 1760 |
2 euro per stuk(am6)
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
1-2-2010 21:20 |
Posts: 6717 |
tandwieltje am6 is rond de 10 euro, altijd handig, kleintje voor crossen en grote voor gang houden (zag een crosser in je profiel weet niet of deze topic daar over gaat)
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
RBN |
1-2-2010 21:22 |
Posts: 858 |
Ja maar wel een klassieke dus waar ik veel problemen mee heb gehad. Ik ben er nu dus ook voorzichtig mee.
Crossen is er dus verreweg niet bij
Ik zou hem graag lekker laagtoerig houden, ook al kost dat optreksnelheid.
dus ook op zn top niet zoveel toeren.
Dan gaat het blok ook minder snel stuk denk ik en ik vind het prettiger rijden.
|
|
|
|
der Chef |
1-2-2010 21:25 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ja maar wel een klassieke dus waar ik veel problemen mee heb gehad. Ik ben er nu dus ook voorzichtig mee.
Crossen is er dus verreweg niet bij
Ik zou hem graag lekker laagtoerig houden, ook al kost dat optreksnelheid.
dus ook op zn top niet zoveel toeren.
Dan gaat het blok ook minder snel stuk denk ik en ik vind het prettiger rijden.
Juist daarom moet je een groter voortandwiel monteren, maakt die meteen minder toeren.
|
|
|
|
RBN |
1-2-2010 21:26 |
Posts: 858 |
ja dat zal helpen, maar dat is toch niet de goede volgorde van het probleem oplossen.
Omdat de koppeling slipt en hij daardoor meer toeren maakt maar een groter voortandwiel.
Dat is toch niet de bedoeling?
koppeling hoort niet te slippen, dat moet niet gecompenseerd worden met een groter voortandwiel neem ik aan
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 1-2-2010 om 21:26 uur.
|
|
|
|
dutschbird |
1-2-2010 21:27 |
Posts: 1760 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
ja dat zal helpen, maar dat is toch niet de goede volgorde van het probleem oplossen.
Omdat de koppeling slipt en hij daardoor meer toeren maakt maar een groter voortandwiel.
Dat is toch niet de bedoeling?
koppeling hoort niet te slippen, dat moet niet gecompenseerd worden met een groter voortandwiel neem ik aan
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 1-2-2010 om 21:26 uur.
Inderdaad gewoon je koppeling fixsen
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
tsxhunter |
1-2-2010 21:27 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
ja dat zal helpen, maar dat is toch niet de goede volgorde van het probleem oplossen.
Omdat de koppeling slipt en hij daardoor meer toeren maakt maar een groter voortandwiel.
Dat is toch niet de bedoeling?
koppeling hoort niet te slippen, dat moet niet gecompenseerd worden met een groter voortandwiel neem ik aan
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 1-2-2010 om 21:26 uur.
ringetjes onder de veren van de koppeling doen. laatst ergens in een topic gelezen
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
der Chef |
1-2-2010 21:28 |
Posts: 3265 |
Ja wat is het nu dan? Weet je zeker dat die slipt? Zoja gewoon platen vervangen
|
|
|
|
RBN |
1-2-2010 21:28 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
ringetjes onder de veren van de koppeling doen. laatst ergens in een topic gelezen
is ook nog slim, maar wat is er mis met gewoon nieuwe platen?
|
|
|
|
tsxhunter |
1-2-2010 21:29 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
is ook nog slim, maar wat is er mis met gewoon nieuwe platen?
als de platen op zijn dan moet je nieuwe platen doen. maar als ze nog niet op zijn dan kan je ringetjes er onder doen zodat ze met meer kracht op elkaar worden gedrukt
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
RBN |
1-2-2010 21:32 |
Posts: 858 |
en hoe weet je of ze op zijn?
kan je ze niet opruwen ofzo?
|
|
|
|
tsxhunter |
1-2-2010 21:33 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
en hoe weet je of ze op zijn?
kan je ze niet opruwen ofzo?
kijken of er nog profiel op zit.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Tim-gpr99 |
1-2-2010 21:42 |
Posts: 841 |
als je trekkracht onderin de toeren wil kun je die brevetto denk ik wel weg doen, of met 70CC gaan rijden of met laagtoerige/slome 50cc cilinder. Zundapp had eerst ook 278 cilinder (1.9 pk), die trok tot ongeveer 6000-7000 toeren.... met mijn Athena begon hij daar pas
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
RBN |
1-2-2010 21:48 |
Posts: 858 |
Ja trekkracht onderin is inderdaad vrij laag, je wacht 1-2 seconden en dan pakt hij in een keer flink aan, hij heeft bestwel een krachtige powerband. Dit zegt juist toch dat de koppelingsplaten nog goed zijn?
Maar die oude brevetto's zijn nog vrij waardevol, en zeldzaam. ook wil ik natuurlijk de originele 50cc cilinder.
Met 50cc moet hij trouwens al bestwel hard kunnen
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 1-2-2010 om 21:49 uur.
|
|
|
|