Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60383 - hoge toeren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 1-2-2010 19:51 Print topicpost

Posts: 858
Mn brommer maakt veel toeren tijdens het rijden, ook in z'n 4 rijdt hij veel te hoogtoerig en mis ik de 5e versnelling.

(het is dus een 4-bak)

Hoe weet ik of dit aan de tandwielverhouding ligt of aan een slippende koppeling?

En als het aan de tandwielverhouding ligt, moet ik dan voor 1 of 2 tanden groter nemen, of meer?

gr
 

cnorretje 1-2-2010 19:57 Print reply

Posts: 851
reed hij hiervoor minder hoogtoerig? heb je een snelheidsmeter?
 
RBN 1-2-2010 20:01 Print reply

Posts: 858
ik heb geen kilometerteller of toerenteller.

Ik heb niet echt een beeld van eerder aangezien ik hem nu voor het eerst echt goed aan de praat heb..
 
cnorretje 1-2-2010 20:04 Print reply

Posts: 851
als het slippende koppeling is wordt het snel erger.
 
RBN 1-2-2010 20:06 Print reply

Posts: 858
Geen manier om het te testen?

En kan een slippende koppeling ook nog aan iets anders liggen behalve versleten platen?

Veertjes? worden die snel slecht?


 
Tim-gpr99 1-2-2010 20:15 Print reply

Posts: 841
kabeltje te strak, te weinig olie in je carter, die veertjes slijten eigenlijk niet echt.
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 1-2-2010 20:18 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
kabeltje te strak, te weinig olie in je carter, die veertjes slijten eigenlijk niet echt.


heb de kabel uiteraard al gecontroleerd.

Ok dus slippende koppeling is motorisch gezien eigenlijk altijd de platen zelf die versleten zijn?

(los van standaard zaken zoals olie en kabels)
gr

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 1-2-2010 om 20:18 uur.
 
ChielTZR 1-2-2010 20:18 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


heb de kabel uiteraard al gecontroleerd.

Ok dus slippende koppeling is motorisch gezien eigenlijk altijd de platen zelf die versleten zijn?

gr


Ja, gebrek aan olie en te strakke kabel. (Volgens mij).
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RBN 1-2-2010 20:21 Print reply

Posts: 858
Kan het ook aan teveel olie liggen?
 
der Chef 1-2-2010 20:31 Print reply

Posts: 3265
Probeer is een groter voortandwiel?
Kijken of t dan over is, zo niet zal je koppeling idd wel slippen.
 
cnorretje 1-2-2010 20:32 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Geen manier om het te testen?

En kan een slippende koppeling ook nog aan iets anders liggen behalve versleten platen?

Veertjes? worden die snel slecht?



platen slijten iig veel sneller dan veren. ik heb nog nooit versleten veertjes gehad, maar dat zegt natuurlijk niets
 
RBN 1-2-2010 20:36 Print reply

Posts: 858
hoeveel tanden groter? hoeveel invloed heeft een tand groter voor?

maar kan het aan teveel olie liggen?
 
Aprilia RX 50 2003 1-2-2010 21:00 Print reply

Posts: 6717
ligt eraan hoeveel je te hoog gaat, wat is de vertanding nu?
bij de meeste is 1 tand al best wel veel verschil, 2 moet zeker genoeg zijn
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
hondamb80cc 1-2-2010 21:03 Print reply

Posts: 84
te veel olie zal geen slippende koppeling veroorzaken, te veel olie kan eigenlijk geen kwaad, alleen rotsooi: sommige blokken gooien overtollig olie er zelf uit, ligt er dus telkens olie op de grond.


om wat voor brommer (blok) gaat het?
als de koppelings platen versleten zijn merk je dit meteen met het reiden, op het moment dat je schakelt hoort hij onderin bij toeren te beginnen, dan loopt je toeren tal gelijdelijk op met je snelheid totdat je weer in een hoog toeren tal zit en dan schakel je weer zodat hij onderin toeren weer verder gaat,

als je versleten koppelings platen heb, schiet hij aan het begin van de versnelling meteen in hoge toeren terwijl de snelheid daarna pas komt.

heerken je dit ?
 
RBN 1-2-2010 21:08 Print reply

Posts: 858
Ja je bedoelt dat als je opschakelt het toerental een beetje schommelt?

ja ik snap wat je bedoelt, dat heb ik inderdaad wel een beetje nu je het zegt.

Eerst me platen maar is vervangen dus, daarna die tandwielverhouding.

het is een minarelli p4 blok
 
Aprilia RX 50 2003 1-2-2010 21:12 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ja je bedoelt dat als je opschakelt het toerental een beetje schommelt?

ja ik snap wat je bedoelt, dat heb ik inderdaad wel een beetje nu je het zegt.

Eerst me platen maar is vervangen dus, daarna die tandwielverhouding.

het is een minarelli p4 blok


op een minarreli blok is t heel makkelijk om ff tandwieltjes te wisselen, ik doe t zo vaak, niet meer dan 2 min werk
zou dat eerst ff proberen, goedkoper en makkelijker als koppelingsplaten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 4414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved