Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stukje van de clinder afgebroken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60376 - stukje van de clinder afgebroken.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 1-2-2010 22:10 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

misschien tegen het kantelen van de zuiger?

en dat jij de cilinder niet fucking scheef op je blok zet. door de uitsparing in het blok komt je cilinder netjes er recht boven te staan.

maar deze cilinder kan nog PRIMA
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Markjo 1-2-2010 22:10 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Als volgens jullie cilinderhemden overbodig zijn, waarom hebben ze 't dan niet weggelaten zodat je uiteindelijk alleen nog 't stukje met zuigerveren overhoudt toch? volgens kpotmaken.




ik zie nog steeds niet de link met compressie, en waarom zou je maar 1 cm nodig hebben voor compressie?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
ChielTZR 1-2-2010 22:12 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

misschien tegen het kantelen van de zuiger?

en ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat een cilinderhemd overbodig is, wel dat je een stukje kan missen

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 1-2-2010 om 22:09 uur.


Tering, ben je nou echt zo dom als 't lijkt?

Ik zeg 't toch ook niet.
Als jij zegt dat 't niet uit maakt dat daar een stuk weg is, waarom maken ze dan 't cilinderhemd zolang dat hij daar langs gaat?
Heeft dus wel degelijk een functie.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Heilige Antonius 1-2-2010 22:12 Print reply

Posts: 1202
We zijn het er allemaal mee eens dat die cilinder er zowiezo niet beter op is geworden. Ik persoonlijk zou toch liever een cilinder hebben die heel is voor (betrouwbaar) dagelijks vervoer.
 
kpotmake 1-2-2010 22:13 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Tering, ben je nou echt zo dom als 't lijkt?

Ik zeg 't toch ook niet.
Als jij zegt dat 't niet uit maakt dat daar een stuk weg is, waarom maken ze dan 't cilinderhemd zolang dat hij daar langs gaat?
Heeft dus wel degelijk een functie.

wat wil je nou? ik heb nooit gezegd dat een cilinderhemd overbodig is, alleen dat je ermee kunt rijden als hij afgebroken is. het heeft een functie, maar het is niet noodzakelijk
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ChielTZR 1-2-2010 22:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

wat wil je nou? ik heb nooit gezegd dat een cilinderhemd overbodig is, alleen dat je ermee kunt rijden als hij afgebroken is. het heeft een functie, maar het is niet noodzakelijk


Ik wil niks.Volgens jou theorie zou je ook kunnen rijden zonder 't onderste stuk van de cilinder. Mja, laten we hier even mee kappen want we schieten hier geen steek mee op.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mtx-motard 1-2-2010 22:18 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ik wil niks.Volgens jou theorie zou je ook kunnen rijden zonder 't onderste stuk van de cilinder. Mja, laten we hier even mee kappen want we schieten hier geen steek mee op.

je kunt ook prima rijden zonder het onderste stuk.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BenjaminDG 1-2-2010 22:18 Print reply

Posts: 4605
Veel gepraat maar daar is de TS niets aan.

Een aantwoord op de TS zijn vraag, ja je kan er nog mee rijden.

Er zijn daar geen poorten en de zuigerveren komen daar niet.

Dus gewoon wat met schuurpapier en een vijl afwerken.

ik zou echt weinig geld geven voor die cilinder (maximaal 25ยค)


 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 1-2-2010 22:21 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ik wil niks.Volgens jou theorie zou je ook kunnen rijden zonder 't onderste stuk van de cilinder. Mja, laten we hier even mee kappen want we schieten hier geen steek mee op.

goed idee
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
mtx-motard 1-2-2010 22:21 Print reply

Posts: 14947
kun je rijden met deze cilinder?? 110 cc mallossie ac



Nu zegt 80 procent ; nee niet doen, gaat fucking snel kapot. niet betrouwbaar. vastloper. etc.....

de overige 20 procent (de echte monteurs): kan prima, even opschuren en er mee leren leven dat je mogelijk minder compressie (lees: vermogen) hebt.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BenjaminDG 1-2-2010 22:23 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
kun je rijden met deze cilinder?? 110 cc mallossie ac

afbeelding

Nu zegt 80 procent ; nee niet doen, gaat fucking snel kapot. niet betrouwbaar. vastloper. etc.....

de overige 20 procent (de echte monteurs): kan prima, even opschuren en er mee leren leven dat je mogelijk minder compressie (lees: vermogen) hebt.



Inderdaad, je kan er met rijden maar verwacht geen wonderen


 
Vlaanderen vrij!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-2-2010 22:23 Print reply

Posts: 10835
dat stuk zit er eigenlijk alleen om de zuiger te geleiden.
De zuiger wil namelijk kantelen door de verbrandingskrachten. Onderin de slag (ODP) zijn die krachten wel het kleinst.

Je zou eigenlijk moeten kijken hoever de zuiger er onderuit steekt bij het onderste dode punt. Als dat minder dan de helft van de zuigerhoogte is dan zou ik het wel aandurven. De zuigerpen moet zeg maar nog in de cilinder zitten in odp.

Ligt natuurlijk vooral aan de prijs, als je van plan bent om heel lang met deze cilinder te blijven rijden zou ik toch liever een cilinder monteren die in betere staat is.
Het kan heel lang goed gaan, maar kan ook van niet.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 1-2-2010 om 22:25 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Makrolon 1-2-2010 22:24 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
kun je rijden met deze cilinder?? 110 cc mallossie ac

afbeelding

Nu zegt 80 procent ; nee niet doen, gaat fucking snel kapot. niet betrouwbaar. vastloper. etc.....

de overige 20 procent (de echte monteurs De friesse beunhazen): kan prima, even opschuren en er mee leren leven dat je mogelijk minder compressie (lees: vermogen) hebt.





 
KTM 525 EXC Supermoto
kpotmake 1-2-2010 22:27 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
kun je rijden met deze cilinder?? 110 cc mallossie ac

afbeelding

Nu zegt 80 procent ; nee niet doen, gaat fucking snel kapot. niet betrouwbaar. vastloper. etc.....

de overige 20 procent (de echte monteurs): kan prima, even opschuren en er mee leren leven dat je mogelijk minder compressie (lees: vermogen) hebt.



net zoals dit:



is natuurlijk onzin om weg te gooien zoiets
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
yamahadt1986 1-2-2010 22:28 Print reply
Posts: 1713
jaah veel te mooi voor in de vensterbank
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 6580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved