Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem bij veel toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60366 - probleem bij veel toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kwalijkzakie 31-1-2010 16:05 Print topicpost

Posts: 30
hallo

probleem: als ik hoogtoerig rijd (meer dan 7000 toeren)
begint mn brommer te stotteren etc.
trek ik hem nog verder door ( 8000 rpm of meer )
dan valt ie uit, kan ik gas geven wat ik wil maar dan reageert ie niet meer.

start ook gelijk niet meer, niks.
start redelijk als tie warm is
start 10 straten verder als tie koud is.

Het gaat om:
Kawasaki AR50 (tjoent)
17,5mm amal/arreche carb
sproeier 55
suzuki tsx ontsteking
suzuki tsx bobine

dat van die onsteking en bobine weet ik niet zeker...
kan ik ergens aan herkennen dat ht TSX is?
kan er ook ff foto van maken als iemand uitlegt hoe ik die ken plaatsen

maar dat hoog in toeren trekken en dan niet meer starten...
lijkt mij iets elektisch maar dat weet ik niet zekr
een bobine die geen hoge toeren aankan of iets dergelijks...

brommer heeft voorheen gewoon goed gelopen btw
dus als iemand wat weet... graag
danhoop ik binnenkort weer te kunnen rijden
 
Mooi wark !

QingBai 31-1-2010 19:40 Print reply

Posts: 523
Ik reed op een Gilera GSM met hetzelfde probleem. Ik ben even gaan searchen en ''het zou de uitlaat zijn''. Ik weet niet of je hier iets aan hebt want de GSM was 3 dagen later verkocht dus ik ben er nooit achter kunnen komen.
 
Jagermeester
Aprilia RX 50 2003 31-1-2010 20:10 Print reply

Posts: 6717
krijgt ie wel goed benzine
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Micha.L 31-1-2010 20:19 Print reply

Posts: 535
Ik denk dat ie je vlotterbak leeg trekt op hogere toeren.
 
kwalijkzakie 31-1-2010 21:18 Print reply

Posts: 30
vlotterbak leegtrekken lijkt me sterk.
carb is schoon, doorgeblazen met comressor.
zowel benzine doorlaat
zowel de sproeier
en heb ook de vlotternaald bekeken niks geks aan te zien

dat zal het niet zijn.

ik heb hier een universele bobine voor honda liggen maar dan vonkt ie niet. heeft denk ik met cdi te maken
bij suzuki zit die in de bobine dacht ik
en bij honda is dat een los kastje


heb verder geen valse lucht overal nieuwe pakkingen

nogmaals het is alleen bij hoge toeren dat het misgaat.
zal het dan iets elektronisch wezen of iets met de benzine toevoer
ik zit over die bobine in de war
omdat ie het altijd goed gedaan heeft en NU ineens niet meer

dus het lijkt mij iets elektrisch...
nog mensen een idee ?!
 
Mooi wark !
Maeddy 31-1-2010 21:52 Print reply

Posts: 1059
Je bobine is niets anders dan een transformator en is dus niet zwaar onderhevig aan slijtage. Ik neem aan dat bij een defecte bobine je brommer helemaal niet meer loopt.

 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
kwalijkzakie 31-1-2010 22:01 Print reply

Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Je bobine is niets anders dan een transformator en is dus niet zwaar onderhevig aan slijtage. Ik neem aan dat bij een defecte bobine je brommer helemaal niet meer loopt.



dus een bobine doet het WEL of NIET
of kan een bobine het ook een ''beetje'' doen?

kan wat anders bij de ontsteking de oorzaak zijn, of denken jullie toch aan wat anders.
bougie, dop en kabel zijn nieuw.
 
Mooi wark !
DieTZR 31-1-2010 22:04 Print reply

Posts: 341
Je bobine kan het dus ook een beetje doen.
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid een nieuwe bobine erop zetten.
Wat het misschien ook kan zijn is te weinig compressie ofzo?


 
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation.
kwalijkzakie 31-1-2010 22:40 Print reply

Posts: 30
heb er ong 2 maanden geleden nieuwe ingedaan.
en slijtage cilinder/zuiger was nog minimaal.

kijk dat ie uitvalt bij hoge toeren zou kunnen
als ik dan logisch nadenk zou je zeggen te kleine sproeier
maar als je dan gewoon doorrijd in zn versnelling en je doet wat gas terug

zou die met een paar seconden het gas wel weer op moeten pakken

dat is dus het vreemde, hij reageert dan gewoon helemaal niet meer en is niet meer aan te krijgen...

iemand dit al is meegemaakt ?
 
Mooi wark !
kwalijkzakie 1-2-2010 21:23 Print reply

Posts: 30
nja net nog ff aan t rommelen geweest

ik heb totaal 3 blokken tot mn beschikking
dus ook 3 ontstekingen

net een ander erop gezet (ori kawa) maar dat liep van geen kant
hij plofte af en toe, als ik gas erop hield bleef ie wel ff aan maar goed wegrijden enzo ho maar. hij startte wel ietsje beter.

toen nog ff gekeken naar mn condensator (andere/vorige ontsteking), is die door te meten btw?
die was een beetje rauw, teminste die zwarte isolatie. heet geweest misschien? dus ik dat ff weggesneden maar zag niks aan de draadwindingen zelf...

iemand nog een ideeen?
want ik heb ze niet meer
 
Mooi wark !

Dit topic is 2376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved