Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het officiële Derbi probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 720 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60350 - Het officiële Derbi probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1879 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

QingBai 30-1-2010 15:09 Print topicpost

Posts: 523
Ik wil binnen kort een Derbi kopen. (extreme)
Ik heb er ook eentje op het oog maar:

de achterrem moet gereviseerd worden. Kan ik dit het beste bij een zaak laten doen? Zo ja hoe veel gaat me dit ongv. kosten? Zo nee, hoe kan ik dat aanpakken?

En HET probleem:

Welke uitlaat kan ik er het beste ondergooien?
Ik hoor namelijk kritiek op alles. (Mk, Leovince,
Gianelli, Technigas, etc.)

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
 
Jagermeester

Freddy-fish 30-1-2010 15:12 Print reply

Posts: 2129
er bestaan van die reviseer kitjes met nieuwe zuigertjes en keerringen enzow dus dat is goed zelf te doen. uitlaat, ja die merke die je opnoemt zijn best ok
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Konjin 30-1-2010 15:17 Print reply

Posts: 379
achterrem zit heel makkelijk in elkaar dus makkelijk te reviseren. bestaan wel setjes voor.

en wat betreft de uitlaat, er zijn hier al heel veel topics over geweest, iedere uitlaat heeft zijn eigen plus en minpunten, je moet zelf maar uitzoeken welke eigenschappen jij vind dat een uitlaat moet hebben.
 
Jelmer MX 30-1-2010 15:18 Print reply

Posts: 13514
Ik vind persoonlijk de Leovince het beste gooien, maar sommige zeggen dat je de metrakit harder er onder kunt gooien.

De Leovince vind ik persoonlijk een fijnere houd vast hebben, waardoor ik meer kracht kan zetten om hem te gooien.
 
falco 30-1-2010 15:18 Print reply

Posts: 3724
die rem is bij derbi vaak alleen de rempomp, die gaan snel lek bij die dingen, dus daar eerst naar kijken voordat je vanalles gaat vervangen waarvan je niet weet of het wel kapot is.

een compleet 2de hands systeempje kost vaak nog geen 100 euro (vaak ook nog op druk)

voor je standaart cilinder heeft een leovince v6 de beste prijs kwaliteitsverhouding

Dit bericht is gewijzigd door falco op 30-1-2010 om 15:19 uur.
 
ChielTZR 30-1-2010 15:28 Print reply

Posts: 6016
MK Thrower is ook wel een nette uitlaat voor weinig centjes.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
QingBai 30-1-2010 15:29 Print reply

Posts: 523
Jelmer...
 
Jagermeester
sendaSM-almkerk 30-1-2010 15:42 Print reply
Posts: 207
wat moet er gemaakt worde van je achterrem alleen je blokken of meer?
ja een uitlaat moet je toch echt zelf naar kijke eigenlijk is iedere uitlaat goed voor alles standaard (maar ik weet wel dat een yasuni cross HM 90 gaat op orgineel spul bij een maat van mij dan)
blokken zijn 15 euro
en een reviseer kitje +/- 20 euro
 
QingBai 30-1-2010 16:06 Print reply

Posts: 523
Je kent die nutteloze advertenties wel.
Bij de mijne alleen maar: achter rem moet vervangen worden of gereviseerd.

Alvast bedankt!

 
Jagermeester
twisterdrdlimited05 31-1-2010 13:24 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Ik vind persoonlijk de Leovince het beste gooien, maar sommige zeggen dat je de metrakit harder er onder kunt gooien.

De Leovince vind ik persoonlijk een fijnere houd vast hebben, waardoor ik meer kracht kan zetten om hem te gooien.


daar ben ik het niet helemaal mee eens ik vind de onderlangse metrakit een betere houvast hebben om hem er onder te gooien

 
overdrijven is ook een vak jah,
Tim-gpr99 31-1-2010 13:25 Print reply

Posts: 841
ik vind:
Leovince- mooie uitlaten, demperwol wat minder, prestaties bijna gelijk aan origineel, roest snel
Metrakit- lelijke uitlaten, goede prestaties, erggggg slechte dempers
Gianelli- zeer snel op ori cilinder, mooie dempers, wel erg knetterig, roest ook snel
Tecnigas- behoorlijke prestaties, maar foeilelijk
Yasuni - lekker stil, goeie prestaties, maar lelijke dempers (op de Senda vind ik het niet mooi staan)
SCR Corse - Super prestaties, super (maar hard) geluid, goeie kwaliteit, maar niet in Nederland te krijgen en zoals ik al zei erg luid.

Yasuni Cross vind ik de beste allround uitlaat, de dempers blijven ook goed dempen. Alleen op de nieuwste DRD' s komt de demper wat lager te hangen waardoor hij beetje sjonnie in de kap hangt. Yasuni Cross HM heeft betere prestaties en een mooie gelaste voorbocht, maar maakt daardoor ook een wat meer knetterend/tikkend geluid.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 31-1-2010 om 13:25 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
twisterdrdlimited05 31-1-2010 15:04 Print reply

Posts: 264
koop gewoon scr corse mooiste geluid en qua prijs kwaliteit snelheid is ie best goedkoop
 
overdrijven is ook een vak jah,
Thommie334 31-1-2010 15:23 Print reply

Posts: 50
Ik heb gisteren een leovince onder mijn senda gegooid, het lijkt net of ze vergeten zijn demperwol er in te zetten.
 
Je hebt brommerrijders en mensen die brommer rijden
Gary - Forum en Gallery Moderator 31-1-2010 15:37 Print reply

Posts: 12846
Hier zijn gemiddeld 3 topics per week over. Er is dus voldoende over te vinden via de search die dit forum rijk is.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 1879 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved