Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem: Te weinig toeren in hoge versnelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 584 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60341 - Probleem: Te weinig toeren in hoge ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Para24 29-1-2010 17:39 Print topicpost

Posts: 182
Hallo BF's!

Ik heb al een tijd een probleem met mijn brommer. Het is een Gilera GSM met 6 versnellingen. Het probleem is dat ik als ik in z'n 5 rijd en op wil schakelen lukt dit wel, maar dan maak ik veel te weinig toeren en valt het toerental steeds verder weg, zodat ik weer terug moet schakelen naar z'n 5.

Soms als iemand achterop zit heb ik dit probleem al van z'n 4 naar z'n 5 schakelen.

Iemand oplossing? Zou mooi zijn, want ik loop hier al een tijdje mee te kloten.

Alvast bedankt!
 

Aprilia RX 50 2003 29-1-2010 17:40 Print reply

Posts: 6717
te zwaar vertand waarschijnlijk,
of doet ie dat pas de laatste tijd en liep ie daarvoor goed?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kpotmake 29-1-2010 17:41 Print reply

Posts: 3065
te zwaar vertand
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Voetentje 29-1-2010 17:41 Print reply

Posts: 2356
Klinkt indd als te zwaar vertand.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Para24 29-1-2010 17:50 Print reply

Posts: 182
vertanding is 12/48(of 46, één van die 2). Zou dat te zwaar zijn?
 
Para24 29-1-2010 17:50 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
vertanding is 12/48(of 46, één van die 2). Zou dat te zwaar zijn?


edit: Heel soms doet hij het trouwens wel. Maar met iemand achterop sws niet.

Edit: Oeps, dat was niet de edit knop :P

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 29-1-2010 om 17:51 uur.
 
Pixl 29-1-2010 17:53 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
[...]


edit: Heel soms doet hij het trouwens wel. Maar met iemand achterop sws niet.

Edit: Oeps, dat was niet de edit knop :P

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 29-1-2010 om 17:51 uur.


Hm dat ziet er nou niet extreem zwaar vertand uit.. Compressie e.d. nog goed?
 
So fuckin' what!?
Heilige Antonius 29-1-2010 17:53 Print reply

Posts: 1202
Met windkracht 10 in de rug doet ie het zeker wel
 
Aprilia RX 50 2003 29-1-2010 17:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
vertanding is 12/48(of 46, één van die 2). Zou dat te zwaar zijn?

op een brommer die niet (geheel) ontgrensd is kan dat idd,
tip zet er een 11 tands voortandwiel, iets meer dan een tientje en een paar minuutjes werk (op am6 tenminste)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kpotmake 29-1-2010 17:54 Print reply

Posts: 3065
hoe is je compressie? misschien kom je gewoon vermogen tekort
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Aprilia RX 50 2003 29-1-2010 17:56 Print reply

Posts: 6717
op een standaard 45 km lopende brommer is de 6 eigenlijk een overdrive, dus alleen met wind in de rug of heuvel af
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Para24 29-1-2010 19:01 Print reply

Posts: 182
Bedankt allemaal. Mijn brommer is volgens mij maar een klein beetje ontgrensd, top is namelijk 60km/h. Ik zal hem iets verder ontgrenzen, en misschien wat lichter vertanden.

Nogmaals bedankt!
 
cnorretje 29-1-2010 19:31 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Bedankt allemaal. Mijn brommer is volgens mij maar een klein beetje ontgrensd, top is namelijk 60km/h. Ik zal hem iets verder ontgrenzen, en misschien wat lichter vertanden.

Nogmaals bedankt!

reed hij voorheen wel goed met deze vertanding?
 
Freddy-fish 29-1-2010 20:04 Print reply

Posts: 2129
dat ligt dus gwn aan je begrenzig
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Reneetjehh 30-1-2010 18:01 Print reply

Posts: 253
dan zou ik eerst ontgrenzen en dan kijken of je m nog lichter moet vertanden..
miss is door t ontgrenzen je vermogen wel genoeg om dat tandwiel te houden. scheelt weer 10 eur..:P

en ja als da nie werkt gewoon een 11 erop leggen dan trekt ie beter en wss zelfs harder omdat ie dan WEL op toeren komt..(H)
 
t leven is kort dus leef je uit
Para24 31-1-2010 10:21 Print reply

Posts: 182
Ik heb even mijn achtertandwiel bekeken, en het is een 46 tands. Dus voor 12 en achter 46. Maar het kleinste voor wat ik kan kreigen is 12, en het grootste achter is 48. Ik denk dat ik hem maar gewoon ga ontgrenzen, en hopen dat het werkt. Anders maar wat meer vermogen er op

Bedankt allemaal
 

Dit topic is 2760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved