Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slippende koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 500 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60336 - Slippende koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hurricane 29-1-2010 14:40 Print topicpost

Posts: 275
Hallo,

Ik heb last van een slippende koppeling met mijn Honda MB.

Nu zat ik te denken om een 4 plaats koppeling erin te zetten, maar mijn vader kwam met een oplossing wat hij vroeger bij zijn brommer had gedaan.

Dit was het volgende:
Koppeling uit elkaar en dan in de stalen platen rondom een paar gaten maken. Dan alles gewoon weer in elkaar.

Hij zei hetzelfde idee heb je met een geperforeerde remschijf.

Gaat dit werken? Heeft iemand dit al een keer gedaan? Waar kan ik er informatie over vinden?
 

Woutjuh 29-1-2010 14:43 Print reply

Posts: 4422
Zowieso zal een vierplaats koppeling het probleem verhelpen.
Gaten boren weet ik niet, heb het zelf ook nog nooit geprobeerd. Het klinkt overigens niet erg aantrekkelijk, als je het mij vraagt.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 29-1-2010 om 14:46 uur.
 
veel MT spul te koop!
Hurricane 29-1-2010 14:56 Print reply

Posts: 275
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Het klinkt overigens niet erg aantrekkelijk, als je het mij vraagt.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 29-1-2010 om 14:46 uur.


omdat? onderbouw je mening
 
Derbi-Olaf 29-1-2010 15:35 Print reply

Posts: 14999
nop.. bij remmen doen ze dat om de koeling te verbeteren.

jou platen liggen lekker relaxed in een oliebadje, dus ze houden sowieso de temperatuur van de olie aan.


Beter koop je nieuwe platen

Gaten boren zal het alleen maar erger maken doordat je het frictieoppervlak verkleint.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Hurricane 29-1-2010 15:49 Print reply

Posts: 275
bij remmen heeft het idd een reden voor warmte afvoer maar ook zeker voor afvoer van rotzooi, water enzovoort.
dus bij koppelingsplaten zou die beter zijn olie kwijt kunnen.
 
Derbi-Olaf 29-1-2010 15:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hurricane
bij remmen heeft het idd een reden voor warmte afvoer maar ook zeker voor afvoer van rotzooi, water enzovoort.
dus bij koppelingsplaten zou die beter zijn olie kwijt kunnen.

nee... als je koppeling slipt zijn je platen versleten, of je set-up is te heftig face it.

Gaten boren gaat echt niet werken. je wil die olie daar juist hebben. anders hadden ze er wel een droge koppeling aan gehangen.

nieuwe platen kosten godverdomme 1.5 euro per stuk, wat doe je nu moeilijk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2010 om 15:53 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koekie - Administrator 29-1-2010 16:02 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nee... als je koppeling slipt zijn je platen versleten, of je set-up is te heftig face it.

Gaten boren gaat echt niet werken. je wil die olie daar juist hebben. anders hadden ze er wel een droge koppeling aan gehangen.

nieuwe platen kosten godverdomme 1.5 euro per stuk, wat doe je nu moeilijk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2010 om 15:53 uur.



Wie ben jij om te zeggen dat hij moeilijk doet? Hij vraagt alleen of er wat mogelijk is ja of nee, niet of er een betere optie is, als bijv. nieuwe platen kopen..
 
Haaks de hoek om!
Hurricane 29-1-2010 16:03 Print reply

Posts: 275
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nieuwe platen kosten godverdomme 1.5 euro per stuk, wat doe je nu moeilijk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-1-2010 om 15:53 uur.


ook al waren ze 5 euro p.s. gaat erom of het mogelijk is ofniet
maar bedankt voor je mening, nog andere mensen een mening?
 
Leen 29-1-2010 16:14 Print reply

Posts: 26877
Alleen maar nadelig in mijn ogen. Oppervlak verkleint, dus slipt hij wsl nog erger!
 
Stiffmeister 29-1-2010 16:16 Print reply

Posts: 1582
Ik denk dat nieuwe platen kopen je een boel elende zal besparen.
 
.. Retro Active
Voetentje 29-1-2010 17:08 Print reply

Posts: 2356
Wat je ook kan doen is boven de koppelings veren een of twee ringetjes zetten, dit geeft ongv. het zelfde effect als sterkere koppelings veren erin zetten. Als hij dan ook open ligt zou ik ook gelijk je koppelingsplaten vervangen, kost toch geen drol.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Rens 29-1-2010 17:10 Print reply

Posts: 6863
ringetjes ertussen of sterkere veren heeft zin.

Wat ook zin heeft is origineel honda koppelings platen kopen in plaats van goedkope imitatietroep.
 
achter de maan is alles beter
Voetentje 29-1-2010 17:39 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
ringetjes ertussen of sterkere veren heeft zin.

Wat ook zin heeft is origineel honda koppelings platen kopen in plaats van goedkope imitatietroep.


Dat laatste betwijfel ik.
Ik had eerst met mijn 70 malossie dat hij nog wel eens flink wilde gaan slippen, je merkte het nauwelijks als je een versnelling omhoog ging, klonk ook als een scooter.

Toen maar nieuwe ori Honda koppelingsplaten en veren erin gedaan, dit hielp wel een stuk maar hij slipt nog steeds een heel klein beetje. Ik heb al een ringetje onder de 4 veren zitten, zit te twijfelen of ik er niet nog eentje bij moet doen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
mr200r 29-1-2010 22:25 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
Alleen maar nadelig in mijn ogen. Oppervlak verkleint, dus slipt hij wsl nog erger!

En door de geboorde gaten zullen ze ook sneller slijten.
Beunoplossing is revetten tussen koppelingsveer en bout.
Juiste oplossing nieuwe platen en veren icm verse olie.

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 29-1-2010 om 22:26 uur.
 
mr200r
Blukaap2 29-1-2010 22:37 Print reply

Posts: 9955
Originele platen helpen prima.
Vervolgens gewoon van een voorraad oude bougies de pakkingringetjes dr af peuteren en onder de veren leggen, dat helpt ook behoorlijk, 1 ringetje per veer is in principe zat.

Een 4-plaats is de volgende stap (of dat doe je eerst)

En gebruik olie die geschikt is voor een natte platen koppeling (oftewel, mik dr motorfietsolie in)

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 29-1-2010 om 22:37 uur.
 
Stoere brommers
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-1-2010 23:20 Print reply

Posts: 10835
wat is de setup eigenlijk?

je kunt er iig wel vanuit gaan dat de platen die je nu hebt versleten zijn, dus nieuwe moet je sowieso.


 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 6608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved