Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #60335 - Derbi GPR Setup
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 3982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Daffyeend |
29-1-2010 14:08 |
Posts: 7 |
Hallo,
Ik ga waarschijnlijk volgende week een nieuwe Derbi GPR 50 halen het 2009 Model.
Ben dan van plan om hem eerst 500KM in te rijden met de standaard setup.
Na die 500KM zat ik er aan te denken om er een Mooi uitlaatje onder te leggen, en een Snel cilindertje, met eventueel een andere carb.
Ik wil eigenlijk dat hij rond de 100-120 Loopt met standaard gearing, Ik wil hem dan terug gearen naar de 90 voor de nodige trek kracht.
Setup die ik in gedachten had:
Cilinder: 70cc metra kit 48mm bij deze kit worden ook drukveren bij geleverd. Prijs: 203 euro.
of een 70cc Metrakit Race pro, hier worden geen drukveren bij geleverd. Prijs: 265 euro.
Of heeft er iemand anders nog een aanrader?
Uitlaat: Ik hoop dat jullie mij een goede aan kunnen wijzen, ik wil er wel eentje waarbij de uitlaat onder het zitje uit komt.
Carb: 21mm dellorto metrakit + Spruitstuk 140 euro.
Ik denk alleen dat mijn krukas het met deze setup zwaar zal gaan krijgen is het niet?
Verder heb ik gelezen dat hij ook op de luchtfilter begrenst is, klopt dat? zijn er zo nog maar van die foefjes?
alvast bedankt
Gr Daffyeend
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
29-1-2010 14:12 |
Posts: 841 |
lekker origineel laten. Malossi MHR Replica uitlaatje eronder en evt 19/21mm carb en je blaast al over de 100 hoor. Ik zou dus echt niet bij een nieuwe met cilinders gaan kloten, is niet goed (de cilinders die jij noemt gaat je krukas zws niet houden) voor de restwaarde dat zowieso, en ik snap gewoon niet waarom je een nieuwe brommer meteen zo hard wilt verneuken.
Koop dan een ouwe Senda of GPR ofzo met een hoge kilometerstand, reviceer het blok met doppler asje erin en ga daar mee blazen. Ben je nog goedkoper uit.
Gewoon origineel laten is mijn advies op uitlaatje enzo na. luchtfilterbegrenzing eruit zit tussen je oren (iets zwaarder geluid, dus lijk je harder te gaan), alleen bij carbs groter dan 17,5 heeft het nut.
Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 29-1-2010 om 14:13 uur.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Daffyeend |
29-1-2010 14:17 |
Posts: 7 |
Mijn pa heeft een Auto en motor bedrijf, dus wij kunnen heel wat doen met de BTW van de brommer en evt onderdelen (A).
Dus zoon uitlaatje eronder, en een 21mm carb en dan haal ik de 100 met gemak? komt hij dan ook nog een beetje uit de voeten, ben namelijk gewent om met een 125cc te rijden met 46 PK
Deze uitlaat dus?
http://www.scootpart...ts/Products/32-12667
Met een 21mm Dellorto Metrakit carb?
Dit bericht is gewijzigd door Daffyeend op 29-1-2010 om 14:19 uur.
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
29-1-2010 14:24 |
Posts: 841 |
http://www.gearparts...lossi-mhr-replica-gp:a190.html
http://www.gearparts...corse-handmade-50-70:a2218.html
Deze 2 uitlaten doen het goed op originele cilinder als je maximaal vermogen wilt. Ook gianelli 2T doet het goed, maar kwaliteit is wat minder vind ik persoonlijk. Aan de MHR Replica en de SCR Corse Handmade heb je ook nog wat als je nog een keer een andere cilinder neemt.
Ga er wel vanuit dat hij dan echt alleen hoog in de toeren lekker loopt, daaronder is kracht wel ver te zoeken maar in de powerband gaat hij wel als een malle. Reken op een PK' tje of 10-11 als alles perfect is afgesteld.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Daffyeend |
29-1-2010 14:32 |
Posts: 7 |
Oke, wat kan ik er aan doen zodat hij een bredere powerband krijgt?
|
|
|
|
lennardv |
29-1-2010 14:42 |
Posts: 89 |
ik heb ook een gpr 2008 model, super brommer!
maar wat jij in gedachten heb is hem keihard verneuken in een zo kort mogelijke tijd xD zonde van zo'n mooi ding opvoeren moet je met een oude doen.
wat ik uit ervaring aanraad is gwn alles laten ontgrenzen, verder alles origineel op de uitlaat na: gianelli conti is de snelste voor deze cilinder met tandwiel 14 voor haal je op een lang stuk bijna de 110
en dit kan hij zeker aan zo heb al 12000 km weg
Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 29-1-2010 om 14:43 uur.
|
|
|
|
Knipperlicht |
29-1-2010 14:47 |
Posts: 1833 |
Ori krukas houd die pro race niet. Voor die pro race heb je een doppler krukas nodig met ophoogplaat of een metrakit krukas. Dingen zoals betere koppelings platen zgn dan ook wel nodig.
Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 29-1-2010 om 14:48 uur.
|
|
If you eat LEGO, you will shit bricks. |
|
Daffyeend |
29-1-2010 14:52 |
Posts: 7 |
hmm oke, Maar hoe verbreed ik mijn powerband dan?
En als ik eventueel na een paar duizend KM er een 50cc Malossi,
Polini, gilardoni, of een Metrakit op zet dat zijn 50cc cilinders.
Dit bericht is gewijzigd door Daffyeend op 29-1-2010 om 15:41 uur.
|
|
|
|
lennardv |
29-1-2010 15:41 |
Posts: 89 |
je krijgt de powerband die bij de uitlaat hoort, hier kan je niet veel aan veranderen elke gianelli conti heeft ong zijn powerband vanaf 7500rpm dit kan je mis een beetje aanpassen door een powerfilter maar dat raad ik niemand aan vanwege vuil etc.
|
|
|
|
Paultje Pils |
29-1-2010 15:42 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lennardv
je krijgt de powerband die bij de uitlaat hoort, hier kan je niet veel aan veranderen elke gianelli conti heeft ong zijn powerband vanaf 7500rpm dit kan je mis een beetje aanpassen door een powerfilter maar dat raad ik niemand aan vanwege vuil etc.
Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij was het ook zo dat een kleine carb een kortere, maar fellere powerband geeft, en een grotere carb een langere, minder piekerige powerband. Correct me if i'm wrong.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Daffyeend |
29-1-2010 15:46 |
Posts: 7 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daffyeend
En als ik eventueel na een paar duizend KM er een 50cc Malossi,
Polini, gilardoni, of een Metrakit op zet dat zijn 50cc cilinders.
Dit bericht is gewijzigd door Daffyeend op 29-1-2010 om 15:41 uur.
Iemand hier het antwoord op? hoef ik dan geen Koppelings platen aan te passen en het krukas?
|
|
|
|
Toettoet |
29-1-2010 16:27 |
Posts: 780 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daffyeend
[...]
Iemand hier het antwoord op? hoef ik dan geen Koppelings platen aan te passen en het krukas?
Wat ik je aanraad is de originele cilinder te behouden met een snelle uitlaat.
De 50cc cilinders moet je een hele dure nemen willen ze sneller zijn dan de ori van derbi en daar red je prima de 100 mee met goede uitlaat. ( je hebt het nieuwe blok toch ? )
Over de carburateurs betreft, hoe groter je carb hoe piekeriger en korter je powerband!
Ik heb helaas geen verstand van de GPR uitlaten dus daar kan ik je niet mee helpen.
Voor de 50cc prorace cilinder overigens moet je een speciale krukas, de rest is volgens mij ook noodzakelijk om de krukas te vervangen omdat de snelle 50cc cilinders heel veel toeren draaien en de ori krukas dat niet aan kan, maar ik weet niet of dat bij elke snelle 50 is.
|
|
|
|
Daffyeend |
29-1-2010 16:47 |
Posts: 7 |
Dus het beste is om gewoon de standaard carb erop te houden? maar dan verlies ik wel wat top snelheid, maar heb ik wel een bredere powerband?
Zijn er nog wat foefjes om de 50cc Derbi cilindertjes wat sneller te maken?
|
|
|
|
Dit topic is 3982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|