het is waarschijnlijk;
A: slechte compressie
B: koppeling die te strak staat
c: slechte afstelling waardoor hij pas een beetje loopt als ie wat warmer word
d: slechte onsteking
testen van :
A: slipt/sleept je wiel heel hard tijdens het aanlope? zoja dan heb je compressie zo nee dan niet.
B:als hij dan eenmaal loopt en je probeert weg te trekken moet hij ook heel veel toeren maken-> koppeling versleten of te ver in gedraaid. of fout afgesteld op de deksel zelf(buitenkant dus)
C: als hij eenmaal loopt, trekt hij niet goed op (stotteren uitvallen enzovoorts..)-> zie faq afstellen
D: bougie eruit draaien en terug in de bougiedop doen en vervolgens tegen bijv je cilinder kop aanhouden-> even gaan lopen of draaien aan het (vlieg)wiel-> deze moet nu dus mooi blauw en regelmatig vonken(JE BLOK MOET WEL MEEDRAAIEN! als de krukas niet ronddraait vonkt hij ook niet!)
Oké even zien..
mijn wiel slipt wel hard tijdens het aandrukken dus A valt af
Als hij eenmaal loopt trekt hij ook wel goed (zonder heel veel toeren te maken) op dus B en C vallen ook af
D heb ik nog niet geprobeerd ik weet wel dat ie vonkt maar niet of die mooi blauw en regelmatig vonkt, Op hoeveel mm zou ik mijn ontsteking (puntonsteking) moeten afstellen?
Dit bericht is gewijzigd door Hondacrm80 op 30-1-2010 om 10:40 uur.