Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch slaat laat aan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60334 - Puch slaat laat aan
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondacrm80 29-1-2010 13:36 Print topicpost
Posts: 28
hee, ik heb een probleempje mijn puch die slaat pas aan bij heel veel toeren. hoe komt dit?
 

sathana 29-1-2010 13:37 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondacrm80
hee, ik heb een probleempje mijn puch die slaat pas aan bij heel veel toeren. hoe komt dit?




slaat aan?


 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Hondacrm80 29-1-2010 13:37 Print reply
Posts: 28
ik bedoel dat hij pas aan gaat als ik heel hard druk

Dit bericht is gewijzigd door Hondacrm80 op 29-1-2010 om 13:38 uur.
 
sathana 29-1-2010 13:38 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondacrm80
ik bedoel dat hij pas aan gaat bij als ik heel hard druk



wat gaat er als je waar hard drukt?

ik hoef bij een puch helemaal niet te drukken om 'm aan te krijgen of te laten gaan
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Hondacrm80 29-1-2010 13:39 Print reply
Posts: 28
ik heb zo'n aanloopblok
 
Hondacrm80 29-1-2010 13:40 Print reply
Posts: 28
ik moet heel hard lopen voor dat mijn puch pas loopt
 
sathana 29-1-2010 13:42 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondacrm80
ik heb zo'n aanloopblok


zo hehe... als je dat voortaan gelijk zegt om wat blok het gaat etc.

maar hij gaat dus pas aan als je 3 meter gelopen hebt ofzo?

miss moe je je koppeling dan maar nakijken


is dit altijd al zo geweest? of heeftie dit sinds kort?

als dit in de loop van de tijd is gebeurd, kan het wel eens zijn dat je koppeling versleten is
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Hondacrm80 29-1-2010 13:48 Print reply
Posts: 28
Hij heeft dit eigenlijk altijd al gehad en ik moet 80 meter lopen voor dat ie pas aangaat
 
mbrulezzz 29-1-2010 14:00 Print reply

Posts: 2084
het is waarschijnlijk;
A: slechte compressie
B: koppeling die te strak staat
c: slechte afstelling waardoor hij pas een beetje loopt als ie wat warmer word
d: slechte onsteking

testen van :
A: slipt/sleept je wiel heel hard tijdens het aanlope? zoja dan heb je compressie zo nee dan niet.

B:als hij dan eenmaal loopt en je probeert weg te trekken moet hij ook heel veel toeren maken-> koppeling versleten of te ver in gedraaid. of fout afgesteld op de deksel zelf(buitenkant dus)


C: als hij eenmaal loopt, trekt hij niet goed op (stotteren uitvallen enzovoorts..)-> zie faq afstellen

D: bougie eruit draaien en terug in de bougiedop doen en vervolgens tegen bijv je cilinder kop aanhouden-> even gaan lopen of draaien aan het (vlieg)wiel-> deze moet nu dus mooi blauw en regelmatig vonken(JE BLOK MOET WEL MEEDRAAIEN! als de krukas niet ronddraait vonkt hij ook niet!)

veel suc6!
 
MB racing
jr customs 30-1-2010 0:43 Print reply

Posts: 1057
waarschinlijk moet je gewoon ff je ontsteking afstelen en mischien ff je carburateurtje schoonmaken en dan zal die weer goed starte.

 
Hondacrm80 30-1-2010 8:37 Print reply
Posts: 28
Oké even zien..
mijn wiel slipt wel hard tijdens het aandrukken dus A valt af
Als hij eenmaal loopt trekt hij ook wel goed (zonder heel veel toeren te maken) op dus B en C vallen ook af

D heb ik nog niet geprobeerd ik weet wel dat ie vonkt maar niet of die mooi blauw en regelmatig vonkt, Op hoeveel mm zou ik mijn ontsteking (puntonsteking) moeten afstellen?

Dit bericht is gewijzigd door Hondacrm80 op 30-1-2010 om 10:40 uur.
 
gravedigger666 30-1-2010 12:54 Print reply
Posts: 73
Als je een standaard 50cc cilinder erop hebt zitten moet je voorontsteking tussen de 0,8 en 1 mm zitten.
Voor 70cc geld tussen de 1 en 1,4 mm

Je contactpunten moeten op 0,35 mm staan als ze maximaal open zijn.

Dit bericht is gewijzigd door gravedigger666 op 30-1-2010 om 12:54 uur.
 
Martijn_huis 10-2-2010 16:41 Print reply

Posts: 132
Misschien een domme vraag:
Als je loopt/rent en je trekt je kabel in, voel je hem dan gelijk een stuk meer weerstand geven?

zoniet..gewoon je start kabel stakker trekken.
 
Onder de 60 doe ik het niet voor, dan slaat ie af...iets met de bougies : Bert Visser
Hondacrm80 11-2-2010 16:47 Print reply
Posts: 28
Ja hij heeft geeft wel een stuk meer weerstand als ik de kabel intrek

Dit bericht is gewijzigd door Hondacrm80 op 17-2-2010 om 19:26 uur.
 

Dit topic is 1102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved