Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda Mb stopt ermee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1219 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60328 - Honda Mb stopt ermee
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek MB 28-1-2010 23:09 Print topicpost
Posts: 56
hoi,

ik had laatst al problemen met mijn honda mb maar toen ik hem vannochtend ging testen leek hij het wel aardig te doen. hij reed normaal tot de powerband daar begon hij hevig te stotteren. toch ging ik proberen ermee naar school te rijden. na ongeveer 3 km rijden begon het stotteren steeds eerder en als je ineens volgas gaf stopte hij ineens met toeren maken.

ik ben toen nog net naar een vriend kunnen rijden. ik heb hem even laten rijden of hij misschien wist wat het probleem kon zijn maar hij wist het ook niet. toen ik hem na 5 min weer probeerde te starten deed hij het helemaal niet meer. ik heb toen na school een nieuwe bougie en nieuwe bougiedop gekocht en vervangen maar dit mocht niet bate. ook met de nieuwe bougie en bougiedop ging hij niet vonken. wat kan hiervan de oorzaak zijn?
 

Niek de Wildt 28-1-2010 23:13 Print reply
Posts: 7168
Geen vonk als je de bougie dus tegen het blok/cilinder/kop aan houd?
Dan is er duidelijk een ontstekingsonderdeel kabot, bijv de CDI, Ontstekingspoel of Bobine.
De spoelen zijn door te meten, en daarvan kun je de waardes in het werkplaatshandboek vinden, als dat in orde lijkt zul je de cdi moeten uitwisselen met een vriend oid.
Denk er overigens aan om een centimeter op 1,5 a 2 af te knippen aan de uiteindes van de bougiekabel voor je deze weer in de bougiedop/bobine draaid.
 
Apenzoon 30-1-2010 13:56 Print reply

Posts: 303
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
...

Denk er overigens aan om een centimeter op 1,5 a 2 af te knippen aan de uiteindes van de bougiekabel voor je deze weer in de bougiedop/bobine draaid.


Waarom moet dit?
 
-CrJarvin- 3-2-2010 21:56 Print reply

Posts: 362
zodat de schroefdraad van de bougiedop in nieuw vers draad kan draaien van de bobinekabel.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?

Dit topic is 902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved