Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - een van de snellere blokken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6032 - een van de snellere blokken
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 1-11-02?19:06 Print reply
Posts: 1842
waarom geen powerbox symen/dick...? ALS je de inhoud en lengte van de slang ff berekent, heb je er echt wel voordeel mee....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
SIWWN 1-11-02?19:14 Print reply
Posts: 7079
idd...

Ik geloofwel dat het nut kan hebben, misschien helemaal met slappe/dunne membraamkleppen.

In de racerij gebruiken ze het ook.
 
CrossMaster 1-11-02?19:31 Print reply
Posts: 729
leipe shit hoe hard gaat ie?
 
Pertijn 1-11-02?21:11 Print reply
Posts: 846
Powerbox kan je doen..
Beter carb dichter op de cilinder proberen te brengen..
Leuke setup trouwens
Jammer dat het een luchtkoeler is
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
-Michiel RS- 1-11-02?23:44 Print reply
Posts: 2803
ik vind powerbox onnodig/overbodig.
 
Erik_N 1-11-02?23:46 Print reply

Posts: 5360
Is een powerbox soms volstrekt zinloos? De ene zegt namelijk powerbox niet doen, ander zegt powerbox wel doen :a . Ik wou er namelijk ook een gaan halen maar iedereen brengt me in de war ...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Steve_ZHC 2-11-02?02:24 Print reply

Posts: 2716
Dat filter is nou een Twin Air die is inge?lied met (waarschijnlijk) Putoline Action Fluid meen ik, die blauwe rommel van Putoline heeft een vriend van me ook voor voor z'n RM filter.

Enne, je hebt ook CGC ontsteking, een soort afgeleide van een originele ontsteking (en incl. licht);
er zit een bus om je krukas, op de bus zit een dikke platte ring die over een paar spoelen gaan.
Ik denk dat ik deze wel goed heb;
[URL[t]]http://www.scootparts.nl/ontstekingen.htm[/t]Foute site, mijn excuses[/URL]
Datgene wat ik bedoel (CGC) staat bijna onderaan, en bovenaan staat ook iets geils; Malossi binnenrotor incl EPROM (soort computerchip achtige shit om het maar ff simpel te brengen); tot 20.000 RPM!!!!!!!
Wel ff 370 euro betalen, maar dan heb je ook niks...:
Quote:
Van de site geplukt:

55-11181 Malossi ontsteking

Deze binnenrotor ontsteking komt rechtstreeks uit de race ontwikkelingen van Malossi. Ze is ontstaan uit de noodzaak om de beperkingen die conventionele ontstekingen nu eenmaal hebben te omzeilen. Normale ontstekingen kunnen nu eenmaal niet continue 10000 rpm's of meer draaien. Deze Malossi ontsteking kan meer dan 20000 toeren per minuut continue aan! En deze ontsteking wordt geleverd inclusief de Malossi Eprom!

Technische specificaties:
Control unit (CDI):
- Variabel ontsteking tijdstip.
- Microprocessor control.
- S.M.T. assembly technology.
Ontstekingsspoel:
- Capacitive discharge.
- Ultra high efficiency.
- Contstant 30000 Volt ontlading tot 20000 rpm.
Rotor-stator unit:
- Kleine en lichte binnen rotor; diam. = 58mm.
- Permanente magneet rotor met excelente prestaties en goede pasvorm. Eenvoudige montage!


 
Hier_ben_ik - Administrator 2-11-02?08:14 Print reply

Posts: 8499
Quote:

Dat filter is nou een Twin Air die is inge?lied met (waarschijnlijk) Putoline Action Fluid meen ik, die blauwe rommel van Putoline heeft een vriend van me ook voor voor z'n RM filter.



dat filtertje is neem ik aan inge?lied met Twin-air filterolie.... werkt beter als putoline en is meer gebruikt (putoline = bo oil of bo oil = putoline putoline was er eerst, die baas is zelf BO-oil gaan maken -> alle 2 het zelfde....)
 
Members zijn vervelend :-|
Sneks 2-11-02?11:31 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Aprilia RS 80 Racer (ex-M...

Dat filter is nou een Twin Air die is inge?lied met (waarschijnlijk) Putoline Action Fluid meen ik, die blauwe rommel van Putoline heeft een vriend van me ook voor voor z'n RM filter.

Enne, je hebt ook CGC ontsteking, een soort afgeleide van een originele ontsteking (en incl. licht);
er zit een bus om je krukas, op de bus zit een dikke platte ring die over een paar spoelen gaan.
Ik denk dat ik deze wel goed heb;
[URL[t]]http://www.scootparts.nl/ontstekingen.htm[/t]Foute site, mijn excuses[/URL]
Datgene wat ik bedoel (CGC) staat bijna onderaan, en bovenaan staat ook iets geils; Malossi binnenrotor incl EPROM (soort computerchip achtige shit om het maar ff simpel te brengen); tot 20.000 RPM!!!!!!!
Wel ff 370 euro betalen, maar dan heb je ook niks...:
Quote:
Van de site geplukt:

55-11181 Malossi ontsteking

Deze binnenrotor ontsteking komt rechtstreeks uit de race ontwikkelingen van Malossi. Ze is ontstaan uit de noodzaak om de beperkingen die conventionele ontstekingen nu eenmaal hebben te omzeilen. Normale ontstekingen kunnen nu eenmaal niet continue 10000 rpm's of meer draaien. Deze Malossi ontsteking kan meer dan 20000 toeren per minuut continue aan! En deze ontsteking wordt geleverd inclusief de Malossi Eprom!

Technische specificaties:
Control unit (CDI):
- Variabel ontsteking tijdstip.
- Microprocessor control.
- S.M.T. assembly technology.
Ontstekingsspoel:
- Capacitive discharge.
- Ultra high efficiency.
- Contstant 30000 Volt ontlading tot 20000 rpm.
Rotor-stator unit:
- Kleine en lichte binnen rotor; diam. = 58mm.
- Permanente magneet rotor met excelente prestaties en goede pasvorm. Eenvoudige montage!




Heel interessant, maar dit is niet voor honda schakels
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Neonlampje 2-11-02?12:02 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: -Michiel Rs-

ik vind powerbox onnodig/overbodig.
mijn mt rijdt goed afgestelt met powerbox 1:25 ongeveer.. zonder powerbox en ook goed afgestelt 1:15.. ik zweer bij powerbox, maargoed dat is dus per setup verschillend...
 
thedoctor 2-11-02?12:07 Print reply
Posts: 523
ziet er wel snel uit als hij klaar is laat maar eens results zien ben zeer benieuwd zal zeker hard gaan.
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
suzukiTS 2-11-02?17:36 Print reply
Posts: 165
vandaag bezig geweest met de rest van m'n brommer de schijfrem werkt nu op tsx voorvork is wel mooie geworden. en me dempers zijn ook al een heel eind af.

wel beeje kut foto maar was al half donker..
 
Siepie Wokkel 2-11-02?17:48 Print reply
Posts: 3888
die dmepers zijn lelijk gemonteerd... je moet aan beide kant 1. dit is meer voor een racer...
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Pingu 2-11-02?17:52 Print reply
Posts: 1842
ff over die powerbox.... de meeste zeggen dat ze niet werken omdat ze meestal ook niet bij de setup passen. ik heb er ook een gekocht, en die is maar net groot genoeg voor 65cc, maar dat wist ik toen dus niet. ik ga er binnenkort zelf een maken, en als je gewoon de moeite neemt om ff naar de inhoud en lengte slang te kijken heeft het effect, of je moet een diploze cilinder hebben brandstofgebruik heb ik niet echt opgelet, zal misschien iets zuiniger zijn, misschien ook niet
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rene 2-11-02?18:18 Print reply
Posts: 2573
wie heeft er een programma voor dan om dat uit te rekenen?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 2188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved