Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstelprobleem = geen merkbaar verschil

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 484 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60310 - afstelprobleem = geen merkbaar vers...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MH RX MAARTEN 27-1-2010 21:36 Print topicpost
Posts: 129
hey bfers,

nadat ik bij mijn Motorhispania RX mijn gare volledig ontgrensde originele uitlaat heb vervangen voor een ontgrensde leovinci V6, loopt hij niet meer zo fijn.

- in 1 en 2 trekt ie goed door ook in powerband. als ik verder doorschakel trekt ie niet verder dan vlak voor de powerband (8k)

- maakt niet uit of ik halfgas of volledig gas geef. trekt zelfs ietsjes verder als ik halfgas geef. maar toeren dan nog niet eens 8,5k

- start niet altijd direct

- loopt stationair 6k, probeer ik de brom lager af te stellen met stationair en luchtschroef dan valt ie uit.

had eerst sproeier 118. ik verwachte dat sproeier te groot was, dus afgesteld tot 100 maar ik merk geen verschil. heb er ook nog een 120 ingehad maar ook geen verschil. bij 100 kwam er wel een wittige waas op de bougie. bij 118 bruin/zwart. het zijn verschillende bougiebeelden maar tussen deze maten merk ik geen verschil qua gedrag van de motor.

moet ik er een nog grotere sproeier in doen? of is er wat anders aan de hand?

compressie is nog goed dus verwacht dat het toch een afstelprobleem is.

alvast bedankt voor jullie hulp
 

stephan777 27-1-2010 22:06 Print reply

Posts: 7259
Check je brommer is op valse lucht want hij loopt echt super hoog stationair.
 
popiv 27-1-2010 22:07 Print reply

Posts: 593
als je alleen je pijpje hebt vervangen kan er niet ect een zeer afwijkende sproeiermaat voor in de plaats komen,

heb je al gecheckt op valse lucht?

Quote:

- start niet altijd direct

- loopt stationair 6k, probeer ik de brom lager af te stellen met stationair en luchtschroef dan valt ie uit.



zijn deze symptomen begonnen nadat je de pijp had vervangen?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
MH RX MAARTEN 27-1-2010 22:14 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
als je alleen je pijpje hebt vervangen kan er niet ect een zeer afwijkende sproeiermaat voor in de plaats komen,

heb je al gecheckt op valse lucht?

[...]


zijn deze symptomen begonnen nadat je de pijp had vervangen?


valse lucht zou het idd kunnen zijn. voor de nieuwe uitlaat heb ik al vaker zitten kloten met het stationair lopen. hij startte altijd direct. maar het is dan niet te verklaren waarom hij niet meer in de powerband komt aangezien er behalve de uitlaat niks veranderd is.

en ik heb de uitlaat vervangen omdat er een groot gat in zat, toen trok die ook niet meer verder dan vlak voor de powerband, maar daar had ik dus een verklaring voor, het gat, maar waarom die dat nu heeft snap ik dus echt niet.
 
popiv 27-1-2010 22:19 Print reply

Posts: 593
wat voor geluid maakt ie als je in de vrij in 1 keer het gas openhengst?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
MH RX MAARTEN 27-1-2010 22:32 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
wat voor geluid maakt ie als je in de vrij in 1 keer het gas openhengst?


dit durf ik niet te zeggen, ik kan het namelijk niet vergelijken. ik heb een andere uitlaat dus een ander geluid, en ik heb deze uitlaat nooit gehoord als die goed loopt. maar trekt dan gewoon tot 12k pas als je ermee rijdt in versnelling houdt ie ermee op na 8k.

en nog een vraag over die valse lucht, ik heb een gat in me blok aan de koppelingskant. is ws een keer gebeurd toen er een ketting was geknapt bij vorige eigenaar. heb er eerder nooit last van gehad, maar kan die hier ook valse lucht aanzuigen? zou wel raar zijn als dat verschil er nu pas is.

 
Noordeling 28-1-2010 12:29 Print reply

Posts: 603
bedoel je niet in de ontstekings kap?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
timmy16 28-1-2010 12:31 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
bedoel je niet in de ontstekings kap?

is wel te hopen ja
 
Bike Me, Aprilia
Downside 28-1-2010 20:38 Print reply

Posts: 232
raar als je ketting je koppelingskap kapotslaat
is idd te hopen dat het je onstekingskap is
 
Ride It Like Ya Stole It
mtx freak 28-1-2010 21:13 Print reply

Posts: 2711
ga je brommer eens goed afstellen, andere uitlaat, andere sproeier

en niet alleen maat 100 en 118/120 proberen

100 is witte waas(te arm) en 120 bruin/zwart(te rijk) misschien paar sproeiers er tussen proberen
 
MH RX MAARTEN 29-1-2010 20:48 Print reply
Posts: 129
ja sorry, het is de ontstekingskap, maar alsnog kan die hier valse lucht vandaan trekken?
 
MH RX MAARTEN 29-1-2010 20:51 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
ga je brommer eens goed afstellen, andere uitlaat, andere sproeier

en niet alleen maat 100 en 118/120 proberen

100 is witte waas(te arm) en 120 bruin/zwart(te rijk) misschien paar sproeiers er tussen proberen


andere uitlaat heb ik nu dus, en dat afstellen zit m juist t probleem in. en met de bougiebeelden snap ik ook wel en ik heb ook veel sproeiers hier tussen in uitgeprobeert met hetzelfde effect. als het probleem zo makkelijk was had ik hier ook geen topic van gemaakt
 
kpotmake 29-1-2010 20:56 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
[...]


andere uitlaat heb ik nu dus, en dat afstellen zit m juist t probleem in. en met de bougiebeelden snap ik ook wel en ik heb ook veel sproeiers hier tussen in uitgeprobeert met hetzelfde effect. als het probleem zo makkelijk was had ik hier ook geen topic van gemaakt

hoe lees jij je bougie af? na gewoon eventjes gereden te hebben? dan kan hij namelijk zwart / bruin zijn terwijl hij veels te arm staat
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
MH RX MAARTEN 29-1-2010 21:10 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

hoe lees jij je bougie af? na gewoon eventjes gereden te hebben? dan kan hij namelijk zwart / bruin zijn terwijl hij veels te arm staat


vol gas, sleutel omdraaien, kijken.
 
MH RX MAARTEN 29-1-2010 21:12 Print reply
Posts: 129
weet iemand of er via een gat in de koppelingskap valse lucht getrokken kan worden?

 
tsxhunter 29-1-2010 21:13 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
weet iemand of er via een gat in de koppelingskap valse lucht getrokken kan worden?



nee, kan niet. dan zou je linker krukas keerring al kapot moeten wezen.

edit: zie net dat het koppelingskap is. maar dan nog zou het niks uit moeten maken.

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 29-1-2010 om 21:13 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 2032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved