Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - carburateur loopt over,oorzaak onbekend.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1257 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60297 - carburateur loopt over,oorzaak onbe...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 12371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nicky_50cc 26-1-2010 20:49 Print topicpost
Posts: 6
Halloo
Heb een vraagje,hopelijk kan iemand mij helpen,ben nieuw op dit forum dus als dit bericht in de verkeerde categorie staat,mijn excuses dan.
Maar ik heb een derbi senda sm x-race model 2009,
Opgevoerd,uiteraard,
aan veranderd ;

- Originele uitlaat VOLLEDIG ontgrensd
- Snelle bocht op gezet,dus dikkere bocht
- sproeier van 94 ingezet
- Powerfilter gezet
- tandwiel veranderd van 11 naar 13

Nu zit ik dus met een probleem,
ik heb 2 maanden terug ongeveer gewoon de originele uitlaat ontgrensd,snelle bocht tussen gezet,en een sproeier van 86 erin gezet,en tandwiel veranderd van 11 naar 13.
Ging zeer goed,geen problemen mee gehad.
MAAR!!
Nu heb ik er een powerfilter ingezet,beetje mooier kabaal en een sproeier van 94 gezet.
Ik heb er een dag mee rondgereden,niks op aan te merken,
Maar toen ik hem in de garage stockeerde zag ik dat hij lekte,niet veel maar het is precies olie met brandstof,mijn mengsel denk ik gewoon.
Carburateur is al zuiver gemaakt geweest en alles zit goed vast.tijdens het rijden merk je er niets van.
Ik hoopte dat iemand misschien ooit hetzelfde had meegemaakt en mij uit de nood kan helpen.
zou het alvast zeer erg aprecieren!
ALLE ANTWOORDEN ZIJN WELKOM.
Alvast bedankt,
Groetjes Nicky
 

Drumsan 26-1-2010 20:54 Print reply

Posts: 1223
Vlotterbak goed vast draaien (en evt de pakking die tussen je vlotterbak en carb zit goed leggen). Carb goed in het spruitstuk douwen en de slangenklem goed vast draaien. Benzine slang naar carb controleren of die niet losjes zit. Kijken of je spruitstuk lek is en of die goed op het blok zit.
 
Nicky_50cc 26-1-2010 20:55 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Vlotterbak goed vast draaien (en evt de pakking die tussen je vlotterbak en carb zit goed leggen). Carb goed in het spruitstuk douwen en de slangenklem goed vast draaien. Benzine slang naar carb controleren of die niet losjes zit. Kijken of je spruitstuk lek is en of die goed op het blok zit.


Heb ik allemaal al gedaan tot mijn grootste spijt blijft hij lekken,
Maar alvast bedankt voor je reactie
 
Tomez 26-1-2010 20:58 Print reply

Posts: 265
Zit je vlotter/vlotternaald goed en is de vlotterhoogte niet veranderd?
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
kpotmake 26-1-2010 20:58 Print reply

Posts: 3065
staat je carb recht?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Nicky_50cc 26-1-2010 21:08 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
staat je carb recht?

Carb staat recht ja had ik ook al aan gedacht,en kameraad zei al iets van vlotternaaldje die vast zit,nu ik ken redelijk veel van die dingen maar daar blijf ik vanaf,
thx echt
 
Drumsan 26-1-2010 21:17 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicky_50cc
[...]

Carb staat recht ja had ik ook al aan gedacht,en kameraad zei al iets van vlotternaaldje die vast zit,nu ik ken redelijk veel van die dingen maar daar blijf ik vanaf,
thx echt


Dan moet je kameraad dat maar ff doen:P

@Tomez; hangt er vanaf wie hem afgesteld heeft, als een kameraad het een beetje goed heeft gedaan dan zou die het wel kunnen oplossen.
Mr als hij hem zelf heeft afgesteld dan kan ik opmaken dat ie er zelf niet aan heeft gezeten
 
Nicky_50cc 26-1-2010 21:19 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Dan moet je kameraad dat maar ff doen:P

@Tomez; hangt er vanaf wie hem afgesteld heeft, als een kameraad het een beetje goed heeft gedaan dan zou die het wel kunnen oplossen.
Mr als hij hem zelf heeft afgesteld dan kan ik opmaken dat ie er zelf niet aan heeft gezeten

kameraad heeft niks gedaan he,heb alles zelf gedaan,maar heb zowat tips gekregen maar heb er nog niets mee gedaan,
Hier zitten de meer-ervaren.
 
larsschenkel 26-1-2010 21:19 Print reply

Posts: 56
heb je echt goed gekeken of je pakking goed zat?
want door het eropzetten van die 94 sproeier kan die best eraf zijn gegaan of los. dan lekt die, je kan ook kijken of hij ook lekt als hij rechtop staat, of alleen als die schuin staat.
 
Maeddy 26-1-2010 21:28 Print reply

Posts: 1059
Hij lekt olie met brandstof? Komt de olie uberhaubt in je vlotterbak en wordt het niet geinjecteerd via de venturi oid? Of tank je mengsmering?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Nicky_50cc 26-1-2010 21:33 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larsschenkel
heb je echt goed gekeken of je pakking goed zat?
want door het eropzetten van die 94 sproeier kan die best eraf zijn gegaan of los. dan lekt die, je kan ook kijken of hij ook lekt als hij rechtop staat, of alleen als die schuin staat.

wel hij staat redelijk schuin maar dat zou toch niet mogen eigenlijk,want daarvoor deed hij dit niet.

en voor maeddy
Ja hij lekt olie met brandstof,daar vraag je me iets
ja ik tank euro 95
zoals altijd,dit doet die echt nadat ik die sproeier erin heb gezet.
en ja echt alles zit goed dicht,heb 3 of 4x gekeken.ben er 100 % zeker van.
en alvast bedankt voor de reacties allemaal.

 
PetrolShack 26-1-2010 21:34 Print reply

Posts: 572
Je kan als verderest alles goed is aan die carb volgens jou, maar beter FF je vlotter checken.....Kijk even of dat allemaal nog netjes heen-en-weer gaat.... (als hij open blijft staan, dan krijgt hij natuurlijk te veel benzine, en krijgt het de kans om te lekken..... )
Het is niet moeilijk, en als je een beetje voorzichtig bent,kan er niets gebeuren

succes verder

Oja betreft die pakking, zet je carb FF recht, en vang voor de zekerheid even de pakking de dingetjes kosten niet veel.
(ik denk nm dat geen enkel rubber bezine fijn vindt)

Maar heeft je brommer eigenlijk een benzinekraan ?? zo ja, zet je die dan wel dicht als je brom stilstaat......als die nm dichtstaat, kan hij nooit veel meer lekken, hoogstends wat nog en de carb. zat en in de benzineslang....

Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 26-1-2010 om 21:39 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Nicky_50cc 26-1-2010 21:37 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
Je kan als verderest alles goed is aan die carb volgens jou, maar beter FF je vlotter checken.....Kijk even of dat allemaal nog netjes heen-en-weer gaat.... (als hij open blijft staan, dan krijgt hij natuurlijk te veel benzine, en krijgt het de kans om te lekken..... )
Het is niet moeilijk, en als je een beetje voorzichtig bent,kan er niets gebeuren

succes verder

Ok,dan ga ik morgen na het werk proberen te kijken en anders word het een weekendwerkje denk ik.
Ik hou julie zeker op de hoogte!
Alvast heeeeeel erg bedankt mensen en nog een zeer fijne avond!
 
jr customs 26-1-2010 22:05 Print reply

Posts: 1057
wat je ook kan doen is ff een paar flinke tikken op je vlotterbak geven met de achterkant van een schroevendraaier als het je vlotternaald is schiet hij dan meestal wel op zijn plek, dat heb ik deze week al bij twee brommers gehad.
 
mtx-motard 26-1-2010 22:06 Print reply

Posts: 14947
vlotter blijft hangen.
even zacht klopje met de achterkant van een hamer op je carb geven is vaak al voldoende.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Maakje 27-1-2010 9:32 Print reply

Posts: 808
Heb hetzelfde gehad met mijn senda, heb een nieuwe pakking erin gedouwd en het probleempje was opgelost
 
bloaze manne, meej diene woage!

Dit topic is 12371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved