Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vaag probleem...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60290 - vaag probleem...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 26-1-2010 13:46 Print topicpost

Posts: 1350
Ik snap het echt ff niet meer...

Vorige week was het boven 0 graden en toen zat ik met het probleem dat me tzr in ze 1 of in ze vrij niet verder doortrok dan 8k als ik in een keer gas gaf (enorm stotteren)...

Nu reed ik vandaag (-7 graden oid) naar school en nou als ik bij het schakelen het gas dicht doe en de koppeling in vliegt hij omhoog in toeren
Dit had ik soms ook wel als het boven nul graden was maar veeel minder erg.

Wat ook vreemd is is dat hij nu(nou het -7 is) wel goed doortrekt als ik in zen 1 of in ze vrij volgas geef. Hij heeft nu ook een veel betere gasreactie...

Nog even een vreemd feitje...
Ik ga altijd over een fietsbrug heen (met de brommert) die vrij steil is...
Als ik dan boven ben en ik sta weer op een niet-schuine ondergrond dan knijp ik de koppeling in, gas dicht en dan tript die hem echt helemaal. Dan schiet die echt heel erg hoog door in toeren (erger dan tijden het rijden).
(Dit doet die btw bij koud en warm (boven nul) weer)

Nog ff wat:P

Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar als zit ik op de brommer en ik loop zeg maar gewoon (hij staat bijv in ze vrij), als ik dan in een keer de voorrem inknijp of tegen een muurtje aanrij dan zakt die in een keer in toeren en valt ie uit (tenzij ik gas bijgeef).
Mss betekent dit dat die carb gewoon helemaal gaar is en dat die carb dus alle problemen veroorzaakt oid:P?

Kan iemand uit deze vreemde feiten het probleem halen?

EDIT: het maakt btw bij al deze problemen niks uit of de motor warm of koud is...

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 26-1-2010 om 13:54 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl

RR89 26-1-2010 14:30 Print reply

Posts: 327
ff alles op valselucht controleren?
Dus zijn je voetpakking, spruitstuk,rubbers en alle aansluitingen e.d. nog goed?
Kijk evt. ook of er olie achter je vliegwiel ligt, dan zou je linkerkrukaskering lek kunnen zijn.
heb je er laatst iets af gehad?

 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
JohanSendapower 26-1-2010 14:37 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik snap het echt ff niet meer...

Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar als zit ik op de brommer en ik loop zeg maar gewoon (hij staat bijv in ze vrij), als ik dan in een keer de voorrem inknijp of tegen een muurtje aanrij dan zakt die in een keer in toeren en valt ie uit (tenzij ik gas bijgeef).


Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 26-1-2010 om 13:54 uur.


vind dat opzich wel vreemd dat hij dat zelfs doet al ie in z'n vrij staat... want opzich mag hij in z'n vrij niet anders gaan draaien als je er nou mee loopt of stilstaat.. vreemd
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
w0ut3r 26-1-2010 15:04 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
ff alles op valselucht controleren?
Dus zijn je voetpakking, spruitstuk,rubbers en alle aansluitingen e.d. nog goed?
Kijk evt. ook of er olie achter je vliegwiel ligt, dan zou je linkerkrukaskering lek kunnen zijn.
heb je er laatst iets af gehad?



valse lucht dacht ik ook, dus ik heb alle pakkingen etc al vervangen, maar zonder resultaat.

ik heb een maand geleden een nieuwe setup erop gedaan en sindsdien is het...
Maar toen viel het veel minder op omdat het boven 0 was...
Hij schoot toen nog niet zo erg met koppeling in omhoog in de toeren, dus ik heb me er nooit echt erg aan geƫrgerd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohanSendapower
vind dat opzich wel vreemd dat hij dat zelfs doet al ie in z'n vrij staat... want opzich mag hij in z'n vrij niet anders gaan draaien als je er nou mee loopt of stilstaat.. vreemd



Het maakt ook niet uit of je loopt of stilstaat, het heeft er mee te maken of de voorvork snel redelijk ver inveert.

 
www.TheGreenBoxz.nl
Ricker 26-1-2010 15:30 Print reply
Posts: 95
Als lucht heel koud is heeft het een grotere dichtheid, je brommer pakt dus meer lucht dan wanneer het warmer is. Hierdoor word je mengsel armer en kan het volgens mij sneller verbrandt worden waardoor je dus minder gestotter krijgt bij hoge toeren.

Warme lucht is minder dicht, dus pak je zegmaar minder lucht per seconde, of per verbranding.

Dit bericht is gewijzigd door Ricker op 26-1-2010 om 15:30 uur.
 
Reneetjehh 26-1-2010 17:52 Print reply

Posts: 253
blijft je gas niet gewoon hangen als je je koppeling inknijpt?
miss als ie dan weer eens omhoog schiet de je gashandle stevig vast pakken en nog een stukje naar voren doen..
als ie dan weer lager stationair gaat is dat probleem al opgelost
maybe vuil in je tank?
dat dat aan de kant schuift als je de brommer beweegt dus meer benzine kan krijgen?
dunno
 
t leven is kort dus leef je uit
mtx-motard 26-1-2010 20:13 Print reply

Posts: 14947
je gaskabel is gewoon bevroren
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
w0ut3r 27-1-2010 12:53 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ricker
Als lucht heel koud is heeft het een grotere dichtheid, je brommer pakt dus meer lucht dan wanneer het warmer is. Hierdoor word je mengsel armer en kan het volgens mij sneller verbrandt worden waardoor je dus minder gestotter krijgt bij hoge toeren.

Warme lucht is minder dicht, dus pak je zegmaar minder lucht per seconde, of per verbranding.

Dit bericht is gewijzigd door Ricker op 26-1-2010 om 15:30 uur.


Zou de dichtheid van lucht echt veel uitmaken voor een brommer?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
blijft je gas niet gewoon hangen als je je koppeling inknijpt?
miss als ie dan weer eens omhoog schiet de je gashandle stevig vast pakken en nog een stukje naar voren doen..
als ie dan weer lager stationair gaat is dat probleem al opgelost
maybe vuil in je tank?
dat dat aan de kant schuift als je de brommer beweegt dus meer benzine kan krijgen?
dunno


Dat van die gashendel nog een stukje naar voren doen heb ik ook al geprobeerd, maar had niet veel nut...
Het zou idd wel zo kunnen zijn dat de gaskabel een beetje blijft hangen of stroef teruggaat oid maar het vreemde is dat als de brommer uitstaat en ik sta er naast en draai aan de gashendel, en laat hem vervolgens schieten, dan hoor je gewoon de gasschuif meteen terugschieten...

Tank is clean btw


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
je gaskabel is gewoon bevroren


Dit moet ik maar niet serieus nemen neem ik aan
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 1154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved