Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Snelle uitlaat voor Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 564 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60283 - Snelle uitlaat voor Suzuki TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lange2008 25-1-2010 16:47 Print topicpost
Posts: 5
Heej mensen!

Ik ben helemaal niet technisch aangelegd en heb hier al ooit eens een post gedaan maar veel wijzer werdt ik niet. Voorheen had ik een suuzki tsx die 45km/uur reed, nu heb ik andere tandwiel verhouding en loopt hij wel wat harder.

Is een snelle pijp ook een goede optie om hem harder te laten lopen wan wil eindigen op de 65/70 ongeveer. Ik kreeg onlangs een snelle pijp aangeboden van Mallossi. Vorige eigenaar had hm op een een 70cc eurokit en daar presteerde hij goed op, reed ongeveer 80 aldus diegene die hem mij aanbood.

Nu ben ik benieuwd wat voor gevolgen dit voor mijn brommer zal hebben, volgens de aanbieder van de snelle pijp moet hij de 70 wel halen.

Wie kan mij van meer info voorzien??
 

ErikVerkade 25-1-2010 16:57 Print reply

Posts: 980
het zal wel een 70cc uitlaat zijn dus hij zal nooit zo lekker lopen als een 50cc snelle uitlaat doet op een ori cilinder(waarvan ik aanneem dat je die heb zet anderers effe je setup neer

Dit bericht is gewijzigd door spartamet1992 op 25-1-2010 om 16:58 uur.
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
kees_tsx 25-1-2010 19:18 Print reply

Posts: 551
Dus als ik het goed begrijp heb je een originele cilinder zonder membraan.

Wil je sneller dan zou ik eerst wat aan je cilinder doen. bv een 50cc met membraan.
Een snelle pijp heeft niet zo heel veel zin op een standaard cilinder.

Ik had zelf een 50 snel, met 12 mm carb en proma uitlaat. die liep toen met licht vertanding 65.

Dit bericht is gewijzigd door kees_tsx op 25-1-2010 om 19:21 uur.
 
Micha.L 25-1-2010 19:30 Print reply

Posts: 535
Inderdaad, zoals Kees hierboven al aangaf, een snelle uitlaat op een standaard TSX cilinder heeft zo goed als geen zin.
Die dingen zijn echt zo langzaam als een rolstoeler bergop.

Beter zoek je op marktplaats ofzo naar een tweedehands 50cc snel (met membraan) of een 70cc cilinder. Bij de 50cc pak je best een 16mm carburateur en bij de 70 een 19 of 21.

De uitlaat kan je dan zelf kiezen, loopt allemaal redelijk goed als je niet te veel verwacht
 
lange2008 24-3-2010 10:56 Print reply
Posts: 5
cillinder heeft wel membraan, momenteel is de tandwielverhouding 16 voor en 52 achter, carb is (nog)niks aangedaan en durf niet te zeggen wat voor het is, weet wel dat er mikuni op staat. Sproeier weet ik niet wat voor het is. Origineel luchtfilter en originele uitlaat...

Top snelheid ligt nu rond 45/50 maar wil echt rond de 60/50 komen...

Kan wel powerfiltertje fiksen en ben op 't moment op zoek naar een slellere pijp mits het echt nut heeft..

Trekkracht is poep, kom flinke heuvels met moeite op, kan misschien aan de verhouding van tandwielen liggen?

Alvast thanks voor de info!


 
-TS50-sciter 24-3-2010 11:18 Print reply

Posts: 458
Als je geen 70cc wil dan kan je 50cc snel nemen (of 60cc)

Gianelli en Proma pijp passen wel op suzuki tsx denk ik
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Henk-88 29-3-2010 0:44 Print reply

Posts: 26703
Carb maat voor je set-up niet veel uit. 16mm Mikuni is iets beter dan de 12mm Mikuni als je net ff wat meer wilt.

Snelste uitlaat met meeste kracht voor je cilinder is altijd de x1361x.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 31-3-2010 20:31 Print reply

Posts: 1025
standaard twv is 12-52 probeer dat eerst eens, daar zou je alsnog 45-50km/h mee moeten halen, als je dan b.v maar 30km/h gaat en nog minder trekkracht hebt is er iets mis met je blok/cilinder/zuiger/carb
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 2312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved