Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT 50 R vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 569 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60270 - Yamaha DT 50 R vastloper
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vonmaas 2-2-2010 18:01 Print reply
Posts: 22
Bromboer zegt dat hij toch te weinig olie/smering heeft gehad.

Zou het nog iets te maken kunnen hebben met mijn tandwielverhouding 11-52? Te lichte vertanding?

Dit bericht is gewijzigd door Vonmaas op 2-2-2010 om 18:02 uur.
 
ChielTZR 2-2-2010 18:03 Print reply

Posts: 6016
Lichte vertanding maakt niet uit. 't gaat om de toeren die je dan draait.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Vonmaas 2-2-2010 18:10 Print reply
Posts: 22
Als de toerenteller 9000 aangeeft, voelt het alsof ie al maximale toeren draait, wat ik eerst met twv 12-52 niet had.
 
ChielTZR 2-2-2010 18:15 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vonmaas
Als de toerenteller 9000 aangeeft, voelt het alsof ie al maximale toeren draait, wat ik eerst met twv 12-52 niet had.


9000 toeren is niet opvallend veel. Zou hij gewoon aan moeten kunnen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Che Spettacolo 5-2-2010 15:24 Print reply

Posts: 287
hoe hard reed je dan met 12-52?

 
Freddy-fish 5-2-2010 23:07 Print reply

Posts: 2129
zo'n dt heeft tog cdi begrenzing?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Vonmaas 6-2-2010 17:58 Print reply
Posts: 22
Ja DT heeft cdi begrenzing. Maar die heb ik al vrij snel ontgrensd.
Met 12-52 reed ik met std ontgrenste uitlaat 72 bij 8000 toeren.
Met 11-52 nog maar 66 bij 8000 toeren.

Conclusie bromboer:
Te weinig smering gehad waardoor de zuiger is vastgelopen in de cilinder. Heeft volgens hem niks met sproeier grootte te maken, hij zegt dat meer olie toevoer het probleem zou moeten oplossen.

Dit bericht is gewijzigd door Vonmaas op 6-2-2010 om 18:00 uur.
 
Freddy-fish 6-2-2010 18:12 Print reply

Posts: 2129
ik denk dat je bromboer zn smoel zomaar een douw geeft, de meeste mensen die hun brom ontgrenzen/opfokken en met oliepomp blijven rijden laten de afstelling voor wat het is van de olietoevoer, alleen je moet altijd het lucht/benzine mengsel afstelle, alleen als je oliepomp het begeeft dan krijgt hij te weinig olie ja. maar waarom praat je steeds over 8k toeren, zo'n dt kan makkelijk tot 10k
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Vonmaas 6-2-2010 18:21 Print reply
Posts: 22
Dat ie ligt te zwetsen lijkt me sterk, hij is gespecialiseerd in Yamaha motoren/bromfietsen.
Ik rijd nooit meer dan 9000 toeren om het blok te sparen.
 
Pim DTR 6-2-2010 18:52 Print reply

Posts: 188
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vonmaas
Dat ie ligt te zwetsen lijkt me sterk, hij is gespecialiseerd in Yamaha motoren/bromfietsen.
Ik rijd nooit meer dan 9000 toeren om het blok te sparen.


Ik snap het niet eerst zeg je: "Bromboer hier in het dorp weet niks.
Dus daar heb ik niks aan." en nu is hij ineens Yamaha-specialist...
Ik zou het gewoon met een grotere sproeier proberen!

 
Een echte man, kickt zijn brommer an.
Freddy-fish 6-2-2010 20:11 Print reply

Posts: 2129
ja hij wil gewoon dat je de brom door hem laat maken
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Vonmaas 7-2-2010 0:44 Print reply
Posts: 22
Ja hier in het dorp weet niks.
Had ik er ff niet bij gezet.
Dus ben naar een andere gegaan en die zei dat.
En dat hij wil dat hij hem voor me maakt is denk
ik ook niet, heb alleen nieuwe onderdelen gekocht
bij hem en hij raadde dat aan.
Maar ik pak wel gewoon een grotere sproeier en
kijken wat ie doet.

Is er btw een handigere manier om je sproeier te vervangen,
dan telkens heel de carb eraf te halen?

Dit bericht is gewijzigd door Vonmaas op 10-2-2010 om 18:04 uur.
 

Dit topic is 8107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved