Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT 50 R vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60270 - Yamaha DT 50 R vastloper
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vonmaas 24-1-2010 12:32 Print topicpost
Posts: 22
Hallo mensen,

Ik zal even de gebeurtenis uitleggen.
Ik heb een toeren ontgrensde Yamaha DT 50 R uit 2008, die voor de rest standaard is. Hier heb ik een maand
geleden een Leovince V6 uitlaat op gezet.
Na wat afstellingen startte/liep hij perfect dus ik heb verder niks veranderd.
Nu reed ik pas mijn vaste weg naar school (12 km)
en na ongeveer 4 km (reed met 8000 toeren) vielen de toeren langzaam weg, wat uiteindelijk resulteerde in een blokkerend achterwiel. Hij startte wel weer meteen maar er kwam een schurend geluid uit de cilinder. Dus ik denk zuigerveren ofzo? De rest van de weg ben ik met 5000 toeren naar huis gereden.

Nu heb ik de koeling en de oliepomp gecontroleerd, en beide werken nog goed.

Wat heb ik fout gedaan na het vervangen van de uitlaat?
Ben ik zo stom geweest geen grotere sproeier te nemen, terwijl dat wel moest? Of ligt het aan iets anders?

Alvast bedankt.
 

ronaldt 24-1-2010 12:34 Print reply

Posts: 2735
je hebt niks aan je sproeier verandert nadat je de andere uitlaat geplaatst hebt?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Vonmaas 24-1-2010 12:35 Print reply
Posts: 22
Nee.
 
ronaldt 24-1-2010 12:36 Print reply

Posts: 2735
dan heb je die vastloper voor 99% daar aan te danken.
Volgende keer meer afstellen dan je neus lang is!
Trek je cilinder er maar af en kijk wat de schade is..
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Knipperlicht 24-1-2010 12:37 Print reply

Posts: 1833

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vonmaas
Nee.



Je zegt in je post: Na wat afstellingen startte/liep hij perfect dus ik heb verder niks veranderd.


Je hebt dus niks afgesteld. Altijd doen als je iets motorisch veranderd, want voordat je het weet gaat je weer alles kapot.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Vonmaas 24-1-2010 12:37 Print reply
Posts: 22
Dit is mijn eerste schakel, dus ik had geen idee waar je op moet letten bij afstellen. Hij liep voor de vastloper perfect, dus ik dacht zal wel in orde zijn.
 
ronaldt 24-1-2010 12:40 Print reply

Posts: 2735
als een brommer iets te arm loopt loopt hij meestal wel fijn idd tot hij vastloopt
Maargoed, DT's zijn mooie kutdingen om aan te sleutelen maar ik zou 't ff zodoen
- Al je kappen d'r aftrappen
- Tank eraf zodat je beetje ruimte hebt boven je cilinder
- Koelvloeistof aftappen
- Cilinderkop los maken
- Cilinder d'r af halen en kijken of je wand beschadigd is + je zuiger. Bij twijfel post je in dit topic maar wat foto's
- En je krukas op speling controleren.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
De Schout 24-1-2010 12:43 Print reply
Posts: 5327
het zou best eens kunnen dat je hoofdsproeier wel groot genoeg was. tenminste neem aan dat 8000rpm niet volgas was? dat je dus een lang stuk halfgas hebt gereden en daarna een warmloper kreeg, zou ook kunnen betekenen dat je naald net iets te laag staat.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Vonmaas 24-1-2010 12:43 Print reply
Posts: 22
Oke bedankt.
En na de controle grotere sproeier. Maar ik weet niet wat er standaard op zit en hoeveel maatjes groter je nodig hebt als je standaard uitlaat vervangt door Leovince?
 
Vonmaas 24-1-2010 12:45 Print reply
Posts: 22
Nee, maar ik rijd nooit met meer dan 9000rpm om het blok te sparen. 8000rpm is idd lang geen volgas.

Dit bericht is gewijzigd door Vonmaas op 24-1-2010 om 12:46 uur.
 
antonhonda 24-1-2010 12:46 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vonmaas
Oke bedankt.
En na de controle grotere sproeier. Maar ik weet niet wat er standaard op zit en hoeveel maatjes groter je nodig hebt als je standaard uitlaat vervangt door Leovince?


ik had 10 maten maar verschilt per brommer
kijk ook http://www.brommerfo...faq/artikel/187/last
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
De Schout 24-1-2010 12:49 Print reply
Posts: 5327
tune tweak fiddle bang bummer
Vonmaas 29-1-2010 17:25 Print reply
Posts: 22
Bedankt voor alle reacties.

Gvd wat zit zo'n brommer ingewikkeld in elkaar.
Alleen de zuiger is beschadigd.
Maar als ik nu sproeier vervang en hij is niet goed,
moet ik hem weer helemaal afbouwen?

En ik heb een 2e probleem ontdekt: Gas kabel, zijtak naar de
oliepomp is bijna doorgeschuurd. Moet ik nu de hele
kabel vervangen? Zoja, enig idee hoe duur?

Iemand nog tips voor de sproeier?
 
Niek de Wildt 29-1-2010 17:46 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vonmaas
Bedankt voor alle reacties.

Gvd wat zit zo'n brommer ingewikkeld in elkaar.
Alleen de zuiger is beschadigd.
Maar als ik nu sproeier vervang en hij is niet goed,
moet ik hem weer helemaal afbouwen?

En ik heb een 2e probleem ontdekt: Gas kabel, zijtak naar de
oliepomp is bijna doorgeschuurd. Moet ik nu de hele
kabel vervangen? Zoja, enig idee hoe duur?

Iemand nog tips voor de sproeier?


ja, en 10 euro.

tip: breng naar bromboer.
 
Vonmaas 1-2-2010 17:28 Print reply
Posts: 22
Bromboer hier in het dorp weet niks.
Dus daar heb ik niks aan.

Hoe zit het met de smering?
Moet/kan ik oliepomp ook omhoog afstellen bij grotere sproeier?
 
gprnick 1-2-2010 18:25 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vonmaas
Bromboer hier in het dorp weet niks.
Dus daar heb ik niks aan.

Hoe zit het met de smering?
Moet/kan ik oliepomp ook omhoog afstellen bij grotere sproeier?


nee oliepomp gewoon op ori laten
 

Dit topic is 8074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved