Hallo mensen,
Ik zal even de gebeurtenis uitleggen.
Ik heb een toeren ontgrensde Yamaha DT 50 R uit 2008, die voor de rest standaard is. Hier heb ik een maand
geleden een Leovince V6 uitlaat op gezet.
Na wat afstellingen startte/liep hij perfect dus ik heb verder niks veranderd.
Nu reed ik pas mijn vaste weg naar school (12 km)
en na ongeveer 4 km (reed met 8000 toeren) vielen de toeren langzaam weg, wat uiteindelijk resulteerde in een blokkerend achterwiel. Hij startte wel weer meteen maar er kwam een schurend geluid uit de cilinder. Dus ik denk zuigerveren ofzo? De rest van de weg ben ik met 5000 toeren naar huis gereden.
Nu heb ik de koeling en de oliepomp gecontroleerd, en beide werken nog goed.
Wat heb ik fout gedaan na het vervangen van de uitlaat?
Ben ik zo stom geweest geen grotere sproeier te nemen, terwijl dat wel moest? Of ligt het aan iets anders?
Alvast bedankt.
|