Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT Lekt Benzine Uit Luchtfilter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 989 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60264 - DT Lekt Benzine Uit Luchtfilter
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 9764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dt50-Crosser 23-1-2010 18:31 Print topicpost

Posts: 162
Hallo Ik ben vandaag weer aan het sleutelen geweest aan mijn brommer omdat hij voor geen meter reed.
Want ik kon maar een heel klein beetje gas geven en als ik meer gaf zakte hij weg en viel uit.
Dat kwam volgens mij door een vuiltje in mijn hoofdsproeier dus die heb ik schoongemaakt en ik had meteen ook de stationair sproeier schoongemaakt.
Maar nu had ik alles weer in elkaar gezet en toen startte hij maar hij reageerde heel slecht op gas want al gaf ik gas duurde het effen voor die toeren begon te maken en zakte ook heel langzaam terug.
Dus dat was niet goed toen keek ik effen naar me carb en toen zag ik druppeltjes benzine komen onder mijn aanzuigrubber van mijn luchtfilter en daar snap ik niks van dus kunnen jullie me helpen??

Mijn brommer staat btw niet bij mij thuis maar ik heb de carb meegenomen.

Groeten,
Rick
 

Maup 23-1-2010 18:37 Print reply

Posts: 4353
vlotternaald eruit gevallen en niet teruggedaan?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Dt50-Crosser 23-1-2010 18:46 Print reply

Posts: 162
Hmm ik had ff snel gekeken maar die vlotternaald zit er nog wel in of kan daar verder nog iets mee aan de hand zijn??

 
Maup 23-1-2010 19:19 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Hmm ik had ff snel gekeken maar die vlotternaald zit er nog wel in of kan daar verder nog iets mee aan de hand zijn??



nja, hij kan vuil zijn, verkeerd om in zitten en het rubbertje kan verteerd zijn.
Het kan ook zijn dat het lipje van je vlotter een beetje verbogen is.

Zie je de druppeltjes al als je je benzinekraan openzet of pas als je de brommer gestart hebt?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Dt50-Crosser 23-1-2010 19:20 Print reply

Posts: 162
Ik zie die druppeltjes direct als ik mijn benzine kraan open zet het.
dus zou het die vlotternaald zijn?
 
yamahadt1986 23-1-2010 19:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Ik zie die druppeltjes direct als ik mijn benzine kraan open zet het.
dus zou het die vlotternaald zijn?



ik ben bang dat het je vlotter zelf is die je moet verstellen.
dus je vlotter blijft kontenu open staan.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Maup 23-1-2010 19:25 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Ik zie die druppeltjes direct als ik mijn benzine kraan open zet het.
dus zou het die vlotternaald zijn?


Het lijkt dus dat de vlotternaald de benzinetoevoer naar de vlotterbak niet goed afsluit.
De mogelijke problemen zijn dan dus:

  • De vlotternaald is vuil.
  • De vlotternaald zit verkeerd om gemonteerd.
  • Het vlotternaaldrubbertje is gaar.
  • De vlotternaald sluit te laat af -> lipje van de vlotter iets naar boven buigen.
  • De gehele vlotter blijft hangen.

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Dt50-Crosser 23-1-2010 19:26 Print reply

Posts: 162
Oh ja k ik zal het wellis ff nakijken allemaal maar 1 ding kan ik al weg strepen en dat is dat de vlotter blijft hangen want als ik em schud hoor ik em heen en weer gaan


Dit bericht is gewijzigd door Dt50-Crosser op 23-1-2010 om 19:28 uur.
 
falco 23-1-2010 19:28 Print reply

Posts: 3724
hoe ben je te werk gegaan? leg ff uit wat je precies los heb gehaald.

heb je gewoon het vlotterbakje eraf gehaald, sproeiertje los, en er weer in? of heb je nog meer losgehaald?
 
Dt50-Crosser 23-1-2010 20:35 Print reply

Posts: 162
Ik had alleen de vlotterbak eraf gehaald en die hoofd- en stationairsproeier ff doorgeblazen en bij de hoofd sproeier schoot er wat uit.
Maar ik heb net me hele carb ff uit elkaar gehaald alles een beetje schoon gemaakt en weer in elkaar gezet hopelijk heeft het effect gehad
 
Hells Hobbit 23-1-2010 22:28 Print reply

Posts: 1793
even vlotter naald er helemaal uit halen (zit volgesmij met zon halfrond borgveertje? of is dat alleen bij yamaha fs1?) puntje met een zakdoekje schoonvegen en ook de ruimte waar hij in zit schoonmaken met een stukje papier. dan weer terug in elkaar bouwen en doorspoelen met schone bezine. Als je beetje schoon werkt zou dat voldoende moeten zijn om je lekken te stoppen.

eventueel vlotter testen of deze niet lek maar dat gebeurt haast niet.
 
Saknet 24-1-2010 10:15 Print reply

Posts: 10355
probeer ook voor de lol eens door je benzineslang aansluiting te blazen wanneer je met de hand je vlotter omhoog duwt
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Dt50-Crosser 24-1-2010 10:29 Print reply

Posts: 162
Ja dat blazen heb ik gedaan nadat ik em had schoongemaakt en volgens mij sluit hij perfect.
Maar nu zat ik is te kijken bij andere dt's met 50cc en mikuni 16mm maar ik zag dat die allemaal een sproeier van rond de 80 90 hebben en ik heb eentje van 100 erin zitten en ik zag dat mikuni sproeiers zeskant hebben en ik heb zon rond dingetje als deze Sproeier waar 100 opstaat.
Toen ik de brommer kocht liep hij wel aardig maar toen ik er ff mee reed liep hij warm hiervan heb ik de oorzaak gevonden dat was het tuutje op me spruitstuk waar valse lucht doorheen kwam.
Maar sinds ik dat heb gedaan loopt hij zo raar.

 
Pixl 24-1-2010 10:43 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Ja dat blazen heb ik gedaan nadat ik em had schoongemaakt en volgens mij sluit hij perfect.
Maar nu zat ik is te kijken bij andere dt's met 50cc en mikuni 16mm maar ik zag dat die allemaal een sproeier van rond de 80 90 hebben en ik heb eentje van 100 erin zitten en ik zag dat mikuni sproeiers zeskant hebben en ik heb zon rond dingetje als deze Sproeier waar 100 opstaat.
Toen ik de brommer kocht liep hij wel aardig maar toen ik er ff mee reed liep hij warm hiervan heb ik de oorzaak gevonden dat was het tuutje op me spruitstuk waar valse lucht doorheen kwam.
Maar sinds ik dat heb gedaan loopt hij zo raar.



Hij is dan wss afgesteld op de valse lucht die hij ook mee trok. Nu je die dicht hebt krijgt hij teveel benzine, dus moet je 'm opnieuw afstellen.
 
So fuckin' what!?
Dt50-Crosser 24-1-2010 10:46 Print reply

Posts: 162
ja dat denk ik ook maar welke maat sproeier moet ik dan kopen?


Dit bericht is gewijzigd door Dt50-Crosser op 24-1-2010 om 13:15 uur.
 
Dt50-Crosser 24-1-2010 18:58 Print reply

Posts: 162
Iemand??
 

Dit topic is 9764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved