knoffy |
23-1-2010 16:44 |
Posts: 610 |
iets wat te snel afkoelt word broos dus nu is er heel wat kracht uit het staal van die cilinder. waardoor het nu snel kapot kan gaan. en warm metaal krimpt weer als het afkoelt gaat het te snel dan past de zuiger niet meer vervormd miss ook wel
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-1-2010 16:52 |
Posts: 9841 |
plus dat je idd waterslag hebt en je je drijfstang en krukas gedag kan zeggen.
|
|
Too cool for school! |
|
ErikVerkade |
23-1-2010 17:09 |
Posts: 980 |
maar dat opharden (wat jij bedoelt) gebeurt pas echt merkbaar vanaf 300 nogiets graden en als je cilinder zo heet is ben je goed fout
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
pieterschalkwijk |
23-1-2010 17:57 |
Posts: 157 |
er kan ook water in je blok zitten he.. door je ontluchting aan de bovenkant van je karter
is niet echt heel lekker voor in je blok aangezien dat toch allemaal kaal metaal is zal wel helemaal verrot zijn nu sinds donderdag
|
|
|
|
tsxhunter |
23-1-2010 17:58 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
er kan ook water in je blok zitten he.. door je ontluchting aan de bovenkant van je karter
is niet echt heel lekker voor in je blok aangezien dat toch allemaal kaal metaal is zal wel helemaal verrot zijn nu sinds donderdag
valt mee. ik was ook met tsx in de sloot gereden. haalde blokje 2 weken later uit elkaar. allemaal water maar geen roest oid. kon er later gewoon weer mee rijden.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-1-2010 18:00 |
Posts: 9841 |
het meeste is aluminium dus dat zal wel meevallen.
cilinder en andere dingen van staal zullen het wat minder leuk vinden, maar hoeft niet te betekenen dat het meteen verrot is.
ik heb ooit een blokje van een scooter gereviseerd die na een duik een half jaar buiten heeft gestaan. Moeilijkste was de zuiger loskrijgen uit de cilinder en de krukas was ook weg te pleuren, maar alle alu delen hadden niets geleden.
plus, de kans is groter dat er water in de cilinder is gekomen en dan kun je je krukas ook wel wegpleuren want die krijgt dan een enorme klap.
|
|
Too cool for school! |
|
st.nyksterdriver |
23-1-2010 18:03 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
het meeste is aluminium dus dat zal wel meevallen.
cilinder en andere dingen van staal zullen het wat minder leuk vinden, maar hoeft niet te betekenen dat het meteen verrot is.
ik heb ooit een blokje van een scooter gereviseerd die na een duik een half jaar buiten heeft gestaan. Moeilijkste was de zuiger loskrijgen uit de cilinder en de krukas was ook weg te pleuren, maar alle alu delen hadden niets geleden.
plus, de kans is groter dat er water in de cilinder is gekomen en dan kun je je krukas ook wel wegpleuren want die krijgt dan een enorme klap.
misschien is het fijn om mensen uit te leggen wat er precies gebeurt mocht er water in de cilinder komen terwijl het blok draait (ik weet het zelf wel maar iemand anders kan het vast beter uitleggen)
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-1-2010 18:05 |
Posts: 9841 |
water is niet samendrukbaar.
rest mogen ze hun eigen hersentjes voor gebruiken. Ben gvd geen groep3 leraar die alles uit moet leggen.
als je te lam bent om zelf na te denken moet je niet sleutelen
|
|
Too cool for school! |
|
Makrolon |
23-1-2010 18:07 |
Posts: 6733 |
Ik vraag me af of dat ding helemaal koppie onder is gegaan, meeste sloten zijn ijs nu. En zo niet dat zal er niet veel water inliggen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-1-2010 18:08 |
Posts: 9841 |
... 50cm is al voldoende om de inlaat onder water te laten gaan.
|
|
Too cool for school! |
|
Makrolon |
23-1-2010 18:09 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
... 50cm is al voldoende om de inlaat onder water te laten gaan.
Als de scooter dr voorover in is gegaan hoeft t niet. Daarbij is een sloot met 50 cm er in een vrij volle sloot.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
RS2Racer91 |
23-1-2010 18:23 |
Posts: 1540 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Als de scooter dr voorover in is gegaan hoeft t niet. Daarbij is een sloot met 50 cm er in een vrij volle sloot.
hier in zuid holland niet hoor, zou je gewoon in kunnen zwemmen
|
|
|
|
Maup |
23-1-2010 18:30 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Als de scooter dr voorover in is gegaan hoeft t niet. Daarbij is een sloot met 50 cm er in een vrij volle sloot.
Zit hier meestal ook nog 300 meter bagger onder waar je helemaal inzakt
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Sypie_Honda |
23-1-2010 19:05 |
Posts: 13830 |
gewoon even een paar dagen in een verwarmde schuur of bijkeuken oid laten drogen.
alle oliën/vloeistoffen die er in zitten er uit en nieuwe er voor in doen.
en dan gewoon kijken of of hij start, zo ja, dan kan je gewoon weer gaan rijden.
zo nee, kijken of hij vonkt, en daarna gewoon het hele lijsje afwerken.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
MTRudolf |
23-1-2010 19:19 |
Posts: 2464 |
misschien iets stoms..
maar in plaats van hier wachten op gokkende antwoorden zou ik het motorblok uit elkaar halen alles goed droog maken...
kijken wat de schade is en kijken of je het nog kunt maken.
Als er dan iets kapot is of je vertrouwt iets niet... dan zou ik pas hier vragen wat je kan doen om je probleem op te lossen, want iedereen zit hier maar te gissen wat het eventueel zou kunnen zijn
Als je het zelf niet kunt laat er gewoon even iemand naar kijken met verstand.
Succes met het maken van de scooter.
|
|
|
|