Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Scooter in sloot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60262 - Scooter in sloot
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ard 23-1-2010 13:29 Print topicpost
Posts: 76
Een vriendin van mij heeft afgelopen donderdag een ongeluk gehad, waarbij de scooter in de sloot kwam te liggen.

Ze werd verblindt door een tegemoet komende auto met groot licht op. En raakte toen van de weg.

Nadat ze de scooter uit de sloot gevist had wilde die niet meer lopen, lijkt me redelijk logisch maarja.

Scooter is een Yamaha Neos

Iemand enig idee wat de maximale schade aan het blok kan zijn?
(geloof dat dat Minarelli horizontaal is?)


 

-simon- 23-1-2010 13:31 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ard
Een vriendin van mij heeft afgelopen donderdag een ongeluk gehad, waarbij de scooter in de sloot kwam te liggen.

Ze werd verblindt door een tegemoet komende auto met groot licht op. En raakte toen van de weg.

Nadat ze de scooter uit de sloot gevist had wilde die niet meer lopen, lijkt me redelijk logisch maarja.

Scooter is een Yamaha Neos

Iemand enig idee wat de maximale schade aan het blok kan zijn?
(geloof dat dat Minarelli horizontaal is?)




cilinder, krukas en mischien de ontsteking naar de klote. en mischien nog het vario gedeelte, maar daarvan weet ik niet of het uitmaakt als het nat word.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MBjorn 23-1-2010 13:32 Print reply
Posts: 131
Als de motor een waterslag of vloeistofslag heeft gemaakt, ken je het motorblok weggooien...

Dan is alles stuk
 
-simon- 23-1-2010 13:34 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBjorn
Als de motor een waterslag of vloeistofslag heeft gemaakt, ken je het motorblok weggooien...

Dan is alles stuk


hoezo kun je je blok dan weggooien?
zoveel zit er bij een scooter niet in dus valt het opzich nog wel mee wat het kost om weer te maken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
knoffy 23-1-2010 14:09 Print reply
Posts: 610
zal wel nieuwe cilinder worden, die is te snel gekrompen en miss dat je ontsteking kortsluiting heeft gemaakt. ik zal hem goed laten drogen en kijken ofdat hij nog iets wil doen
 
Makrolon 23-1-2010 14:11 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
zal wel nieuwe cilinder worden, die is te snel gekrompen en miss dat je ontsteking kortsluiting heeft gemaakt. ik zal hem goed laten drogen en kijken ofdat hij nog iets wil doen

Idd, boring kan maarzo de helft minder zijn nu ja. Wat een onzin...
 
KTM 525 EXC Supermoto
StefanB 23-1-2010 14:22 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
zal wel nieuwe cilinder worden, die is te snel gekrompen en miss dat je ontsteking kortsluiting heeft gemaakt. ik zal hem goed laten drogen en kijken ofdat hij nog iets wil doen


Owh, ik heb nog een cilinder liggen die op zn laatste overmaat zit, kan jij die boring niet ff laten krimpen voor me?
 
E24 M30b35@GT3576
4takker 23-1-2010 14:39 Print reply

Posts: 2395
ik zou eerst is kijken of hij fonkt met starten
carbu en tank schoon maken (water er uit)

en dan gewoon peobeeren door te starten

je kan altijd nog een andere cilinder en troep er op zetten

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
antonhonda 23-1-2010 14:40 Print reply

Posts: 3616
en 4takker vergeet luchtfilter en bougie dop gewoon alles droog/water vrij maken
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
mr200r 23-1-2010 14:46 Print reply
Posts: 5122
Laten drogen ,draadboom los alle-stekkers/verbinding blootbougie er uit,motor droog kickstarten-luchtfilter en carb eraf,gewoon alles laten drogen.
En dan pas verder zien,kan best meevallen.
 
mr200r
st.nyksterdriver 23-1-2010 15:31 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


Owh, ik heb nog een cilinder liggen die op zn laatste overmaat zit, kan jij die boring niet ff laten krimpen voor me?

jij weet hopelijk wel dat als metaal warm word het uitzet en weer krimpt als het koelt
 
StefanB 23-1-2010 15:36 Print reply

Posts: 2591

 
E24 M30b35@GT3576
st.nyksterdriver 23-1-2010 15:56 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
afbeelding

de TS wil hulp geen sarcasme
 
Pixl 23-1-2010 16:38 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

de TS wil hulp geen sarcasme


De ts wil ook geen spam, maar antwoord.

Staal oid word echt niet kleiner als je het opwarmt en daarna afkoelt met water dan het voor het opwarmen was hoor..
 
So fuckin' what!?
st.nyksterdriver 23-1-2010 16:42 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


De ts wil ook geen spam, maar antwoord.

Staal oid word echt niet kleiner als je het opwarmt en daarna afkoelt met water dan het voor het opwarmen was hoor..

ja maar staal word zet wel uit als het warm word en dus als het afkoelt weer kleiner word
en wat knoffy denk ik bedoel met te snel afkoelen is dat de cilinder sneller afkoelt dan de zuiger die ook uitgezet is door de warmte
 
-simon- 23-1-2010 16:42 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


De ts wil ook geen spam, maar antwoord.

Staal oid word echt niet kleiner als je het opwarmt en daarna afkoelt met water dan het voor het opwarmen was hoor..


maar wel weer naar de maat die het was voordat het warm was en je zuiger is nog aan de maat die hij is als hij warm is. en dat gaat niet goed samen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 4445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved