Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Euro 95 in een euro 98 brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60248 - Euro 95 in een euro 98 brommer
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 9725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-1-2010 16:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Ik denk het wel, maar iets meer "smeren" voor de zekerheid.
-------------------------------------------------------------------
Een hoger octaangehalte zoals bij Euro 98 voorkomt pingelen van de motor.
Pingelen is een onregelmatige verbranding waarbij twee vlamfronten ontstaan door detonatie. In het algemeen ontstaat pingelen vooral bij motoren met een hoge compressieverhouding.

en,

het verschil zit in het octaangetal. hoe hoger het octaangetal, hoe hoger de verbrandingswaarde van die brandstof. Dus, hoe meer vermogen.

ik vond dit via google (:
-------------------------------------------------------------------

Ik denk dat hij dus mischien "ietsje" vermogen zal missen, maar dat het weinig verschil zal maken.

Groet,


beter geloof je google niet meer.

hij zou in theorie juist meer vermogen moeten hebben omdat euro 95 sneller ontbrandt dan 98. Octaangetal zegt ook niets over de energetische waarde. Dan zou LPG nóg meer vermogen hebben dan benzine, en dat is al helemaal niet zo. De energetische waarde zit in andere koolstofverbindingen dan octaan.


meer smeren voor de zekerheid? wat is dat nou voor redenatie?
je verlaagt je octaangetal al, en door meer te smeren wordt je octaangetal nog meer verlaagd, dus is de kans op detonatie nog groter.

dat is zelfs het enige wat de smering kan uitmaken voor zoiets... je kunt detonatie niet even compenseren door meer te smeren... als je motor detoneert, heeft ie minder vermogen en gaat ie gauw kapot.


 
Too cool for school!
Aprilia RX 50 2003 24-1-2010 11:21 Print reply

Posts: 6717
maar ff antwoord op mijn vraag

KAN ER GEWOON 95 IN?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
der Chef 24-1-2010 11:22 Print reply

Posts: 3265
Ja.
 
Maup 24-1-2010 13:23 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
maar ff antwoord op mijn vraag

KAN ER GEWOON 95 IN?


Jazeker, en als je het topic eens had doorgelezen had je het nu niet hoeven vragen
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Royal Club 24-1-2010 13:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]


Jazeker, en als je het topic eens had doorgelezen had je het nu niet hoeven vragen


ja, maar tegenwoordig zijn mensen te labiel om dingen te lezen. ze willen enkel een antwoord op hun vraag wat niet te moeilijk is, en wat voor verhaal erachter steekt boeit niet

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MeMeBot 22-6-2011 11:40 Print reply
Posts: 251
Klopt het dat Euro98 benzine voor een betere smering zorgt dan Euro95?
Ik heb namelijk bij mijn Yamaha Neo's met polini evo 70cc setup altijd met Euro98 gereden, omdat er toen ooit eens aangeredan was door iemand om dit te doen zodat het blokje wat minder heet wordt.
In hoeverre klopt dit?

Overigens heeft V-power een octaangetal van 97.

 
What makes you think it's the way you think it is?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-6-2011 11:49 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Klopt het dat Euro98 benzine voor een betere smering zorgt dan Euro95?
Ik heb namelijk bij mijn Yamaha Neo's met polini evo 70cc setup altijd met Euro98 gereden, omdat er toen ooit eens aangeredan was door iemand om dit te doen zodat het blokje wat minder heet wordt.
In hoeverre klopt dit?

Overigens heeft V-power een octaangetal van 97.




vpower heeft octaan 100, en 98 smeert net niks meter, tenzij er loodvervanger inzit

maar die hoort in het kvt, topic is gvd dik een jaar oud

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 22-6-2011 om 11:49 uur.
 

Dit topic is 9725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved