Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Euro 95 in een euro 98 brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 750 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60248 - Euro 95 in een euro 98 brommer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 22-1-2010 14:27 Print reply

Posts: 13700
Iets wat in een standaard Gpr geen ruk boeit. 1:11 of hoger loop je lekker kans op pingelen.
 
Wauter 22-1-2010 14:31 Print reply
Posts: 229
Ik kan mij nog een oud topic herinneren waar iemand zei dat er dat V-power 97 was. Die persoon werkte in een tankstation (of z'n ouders hadden er een)
 
kenny77 22-1-2010 14:33 Print reply

Posts: 29286
steef ts70xk 22-1-2010 14:37 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
Ik kan mij nog een oud topic herinneren waar iemand zei dat er dat V-power 97 was. Die persoon werkte in een tankstation (of z'n ouders hadden er een)

dat is volgens mij ook zo.
 
Leen 22-1-2010 14:48 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

dat is volgens mij ook zo.



fiets ff naar de shell, dan staat er op de pomp, v-power euro 95.
 
Makrolon 22-1-2010 15:20 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



fiets ff naar de shell, dan staat er op de pomp, v-power euro 95.

Omdat ze er geen 97 op mogen zetten. Of 95 of 98.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Leen 22-1-2010 15:22 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Omdat ze er geen 97 op mogen zetten. Of 95 of 98.



en waarom zou dat niet mogen?
dat is misleiding van de consument, dat mag nog minder.

v-power is gewoon 95 in nederland, in duitsland is het wel 97 meen ik.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 22-1-2010 om 15:23 uur.
 
Makrolon 22-1-2010 15:27 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



en waarom zou dat niet mogen?
dat is misleiding van de consument, dat mag nog minder.

v-power is gewoon 95 in nederland, in duitsland is het wel 97 meen ik.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 22-1-2010 om 15:23 uur.

Gemaakt voor meer vermogen

Shell V-Power is een brandstof met een hoog oktaangetal (97 RON) die de prestaties van vele motoren maximaliseert. Daarnaast zijn aan Shell V-Power innovatief reinigende stoffen toegevoegd. Deze krachtige bestanddelen zijn ontwikkeld om de vuilafzettingen in uw motor te voorkomen en om de afzettingen die al aanwezig zijn voor een groot deel te verwijderen. Hierdoor heeft u de zekerheid dat uw motor met Shell V-Power in goede conditie blijft en de vitale onderdelen van uw motor effectiever beschermd zijn. Schonere motoren zorgen voor betere motorprestaties.

http://www.shell.nl/...er_pkg/overview.html
 
KTM 525 EXC Supermoto
Maup 22-1-2010 15:29 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



en waarom zou dat niet mogen?
dat is misleiding van de consument, dat mag nog minder.

v-power is gewoon 95 in nederland, in duitsland is het wel 97 meen ik.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 22-1-2010 om 15:23 uur.


Volgens mij heeft de V-power in NL ook octaangetal 97 RON hoor.

Dit staat trouwens op de shell site:
Quote:
Shell V-Power is een brandstof met een hoog oktaangetal (97)...

Natuurlijk is shell niet objectief, maar t zou een beetje stom zijn om onzin op hun site te zetten.

edti: Weer te laat

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 22-1-2010 om 15:30 uur.

edit2: Om even op de vraag van de ts terug te komen.. Op een standaard brommer maakt het geen drol uit.
Dit jaar heb ik en een vriend voor ons profielwerkstuk het verschil in vermogen getest op een yamaha tzr met dr80 cilinder.
De brommer had een compressieverhouding van 13.1:1.
We hebben drie brandstoffen getest op de testbank. Euro 95, euro 98 en elf racing fuel met octaangetal 102.

Er bleek geen enkel verschil in vermogen te zitten tussen de verschillende brandstoffen.
Wel zagen we dat het mengsel iets armer werd naarmate het octaangetal opliep.

Treed er echter detonatie op bij RON 95 door je hoge compressieverhouding of de vorm van je cilinderkop, dan is het wel verstandig om brandstof te tanken met een hoger octaangetal.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 22-1-2010 om 15:39 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Voetentje 22-1-2010 16:12 Print reply

Posts: 2356
Ik werk bij de Esso, zal het zondag wel eens allemaal navragen aan mijn baas. En wij verkochten tot een week of 2 geleden gewoon nog 98 omdat wij een aardig voorraadje hadden.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
70malossi 23-1-2010 11:47 Print reply
Posts: 4176
shell V-power heeft een wisselnd octaan getal,maar nooit meer dan 96,9
de duiste v power heeft 100
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
BenjaminDG 23-1-2010 12:03 Print reply

Posts: 4605
Voor een brommer die standaard is maakt 95 of 98 niet uit.

zie deze tabel voor de maximum compressie verhouding die je mag hebben.

ADVIES COMPRESSIEVERHOUDING

CILINDERINHOUD POMP 98 POMP+TURBOBOOSTER 100 OCTAAN 100/130 AVGAS 115/145 AVGAS METHANOL
50 - 80 14.8 : 1 15.5 : 1 15.5 : 1 16 : 1 17 : 1 19 : 1
100 - 125 13.7 : 1 14.3 : 1 14.3 : 1 15 : 1 15.7 : 1 18 : 1
175 12.9 : 1 13.5 : 1 13.5 : 1 14 : 1 14.7 : 1 16.5 : 1
250 12.2 : 1 12.5 : 1 12.5 : 1 13 : 1 14 : 1 15.7 : 1
350 12 : 1 12.2 : 1 12.2 : 1 12.5 : 1 13 : 1 15 : 1
500 11.5 : 1 11.8 : 1 12 : 1 12 : 1 13 : 1 15 : 1

UITLAATPOORTDUUR

CILINDERINHOUD SOORT MOTOR MOTOR TOERENTAL UITLAATDUUR IN °

2 X 62 WEGRACE 13500 206 - 208
1 X 80 MOTOCROSS 11000 196 - 198
1 X 80 MOTOCROSS 12000 202 - 204
1 X 80 WEGRACE 13000 205 - 207
1 X 100 MOTOCROSS 11200 198 - 200
1 X 100 KARTING 10800 176 - 178
1 X 125 MOTOCROSS 10000 190 - 192
1 X 125 MOTOCROSS 11000 169 - 198
1 X 125 WEGRACE 12000 202 - 204
1 X 125 WEGRACE 12500 203 - 205
2 X 125 WEGRACE 12000 202 - 204
4 X 125 WEGRACE 11500 200 - 202
1 X 175 ENDURO 9000 184 - 186
1 X 175 ENDURO 9500 186 - 188
2 X 175 WEGRACE 11200 198 - 200
1 X 250 ENDURO 8000 180 - 182
1 X 250 MOTOCROSS 8500 183 - 185
1 X 250 WEGRACE 10500 194 - 196
1 X 400 ENDURO 7000 175 - 177
1 X 400 MOTOCROSS 7500 176 - 178
1 x 500 MOTOCROSS 7000 175 - 177

SPOELPOORTDUUR

TOERENTAL OPENINGSDUUR IN °

6500 120 - 124
8000 124 - 128
9000 126 - 130
10000 128 - 132
11000 130 - 134
12000 132 - 136
13000 134 - 140
14000 136 - 142

INLAATDUUR

TOERENTAL OPENINGSDUUR IN °

7000 150 - 155
8000 155 - 160
9500 165 - 170
11000 185 - 190
12000 195 - 200

 
Vlaanderen vrij!
Maup 23-1-2010 15:08 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Voor een brommer die standaard is maakt 95 of 98 niet uit.

zie deze tabel voor de maximum compressie verhouding die je mag hebben.

ADVIES COMPRESSIEVERHOUDING

CILINDERINHOUD POMP 98 POMP+TURBOBOOSTER 100 OCTAAN 100/130 AVGAS 115/145 AVGAS METHANOL
50 - 80 14.8 : 1 15.5 : 1 15.5 : 1 16 : 1 17 : 1 19 : 1
100 - 125 13.7 : 1 14.3 : 1 14.3 : 1 15 : 1 15.7 : 1 18 : 1
175 12.9 : 1 13.5 : 1 13.5 : 1 14 : 1 14.7 : 1 16.5 : 1
250 12.2 : 1 12.5 : 1 12.5 : 1 13 : 1 14 : 1 15.7 : 1
350 12 : 1 12.2 : 1 12.2 : 1 12.5 : 1 13 : 1 15 : 1
500 11.5 : 1 11.8 : 1 12 : 1 12 : 1 13 : 1 15 : 1




heb je ook een website waar je dit vandaan hebt? Hier staat het een beetje ongelukkig zo zonder tabel.

Verder is het een goede richtlijn, maar kan je van je brandstof keuze niet alléén op compressieverhouding afgaan, er spelen ook nog andere factoren een rol

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
BenjaminDG 23-1-2010 15:14 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

heb je ook een website waar je dit vandaan hebt? Hier staat het een beetje ongelukkig zo zonder tabel.

Verder is het een goede richtlijn, maar kan je van je brandstof keuze niet alléén op compressieverhouding afgaan, er spelen ook nog andere factoren een rol



Dit kwam van PRO-TUNING en ik vond ook wta informatie in het boek van Graham Bell Performance Tuning.

Ja tuurlijk spelen andere factoren nog een rol maar ik wou maar aantonen met welke compressie verhoudingen je kan rijden met verschillende types brandstof. Dus met een 50 of 70cc brommertje maakt 95 of 98 niet echt uit of je moest een compressie verhoudingen hebben van 16:1, dan heb je wel een andere brandstof nodig met een hoge octaan gehalte (of eventueel een octaan booster).
 
Vlaanderen vrij!
falco 23-1-2010 15:27 Print reply

Posts: 3724
ik heb wel vaak met 98 gereden omdat ik toendertijd met een compressieverhouding reed van 15 komma zoveel staat tot 1, of iets in die richting, gewoon om pingelen te voorkomen.

gewoon bij de bp, (vpower is RON97 dacht ik)

 

Dit topic is 9694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved