hallo allemaal,
Ik heb een derbi gpr (met nieuwste type blok) en setup:
cilinder mhr 80
uitlaat mhr 80
carburateur 24 mm oko vlakschuif
ontsteking standaard
ik ben nu aan het afstellen en zit nu qua sproeir goed denk ik want hij stoterd niet meer bij open gas.
ook niet als ik in de hoogste versnelling ga rijden en bij 5k toeren begin met mijn gas vol open houden
verder doet hij het met half gas ook goed totdat ik een kwartier/20 minuten aan het rijden ben dan begint hij opeens wel te stoteren wat de eene keer lang aan houd maar ieder moment weer kan stoppen, nu zit mijn gasnaald nog niet op het hoogste standje maar ik weet niet of ik dat nu wel al moet doen.
verder heb ik mijn ontsteking gewoon uitgelijnd met de streepjes van de grondplaat met het carter maar ik heb nu een cilinder die tot 11 k gaat en heb ooit op het internet gelezen dat je dan je voor ontsteking een paar graden moet verzetten.
verder heb ik hier heelemaal geen ervaring en verstand van en weet niet of dit invloed heeft op mijn afstelling van mijn carburateur.
ik lees nu ook alleen maar dat de voorontsteking in mm word uitgerekent terwijl het mij makelijker lijkt met grades.
ook vraag ik me af of bougie hitte graad 9 goed is
en er blijft zwarte derrie uit mijn uitlaat komen wat olie kan zijn maar ook koelvloeistof, hoe kan ik dit na controleren ?
|