Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waar aan te denken bij een reis van 220 km

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60233 - Waar aan te denken bij een reis van...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiLimited08 20-1-2010 22:22 Print topicpost

Posts: 492
Ik ben van plan deze zomer met de brommer op vakantie te gaan. Maar waar moet ik aan denken. Het word een mooi reisje zoals jullie zien aan de titel.

Ik rij zelf met derbi van 2008 een drd maar waar moet ik aan denken voordat ik begin met rijden en wat moet ik allemaal meenemen?
 

Mastery70 20-1-2010 22:23 Print reply
Posts: 101
Benzine eten gereedschapsetje.

Koelvloeistof controleren.
Meng olie controleren.
Bandjes oppompen.

enzovoort..
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-1-2010 22:23 Print reply

Posts: 7728
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
kenny77 20-1-2010 22:27 Print reply

Posts: 29286
bij zo'n nieuw ding hoop ik toch dat je niks nodig hebt.

ik ben zelf vorig jaar naar de BM bepakt en bezakt, op mijn oude dt50 gereden, ik heb toen ongeveer 270 km in totaal afgelegd (heen en terug) en ik heb geen enkel probleem ermee gehad.
en maar 1 keer getankt.

ik zou een fles 2 takt olie mee nemen.
bougie, sleutel/bougie, universele kabels (koppeling/gas), tieraps, duck tape en wat basis gereedschap.

en je kan eventueel voor de reis de brommer nalopen.
 
ChielTZR 20-1-2010 22:28 Print reply

Posts: 6016

Wat wil je meenemen aan persoonlijke spullen?
Kun je overal aan genoeg benzine komen?
Mischien setje om banden te plakken?

- Ketting even invetten
- Bougie meenemen
- verder de gebruikelijke dingen, tape en Tie-wraps.


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jr customs 20-1-2010 22:31 Print reply

Posts: 1057
nou het is handig om van te voren de route te plannen...
maar verder is 220km toch een eitje.
ik heb 120 tot 140 km gereden met mn zelfbouw chopper als testrit en ik had ook niet meer als een bougie sleutel bij me en zelfs die hadden we niet nodig. beetje jammer alleen dat ik aan het eind werd opgepakt omdat mn brommer zo een beetje alle regels overtrad oja en dat de reis in eerste instantie maar 90 km hoefde te zijn vandaar route plannen

dit verhaal komt erop neer dat jij een hele betrouwbare brommer hebt die je niet snel in de steek zal laten, je kunt je dus beter voorberijden op de andere aspecten zoals de route
 
stephan777 20-1-2010 22:38 Print reply

Posts: 7259
Brommer ff grondig inspecteren en als het nodig is een kleien beurt geven. Verder bougietjes/kettingvet/tyrippies en ductape meenemen. Owja en voor de zekerheid ook maar een ketting visje je weet maar nooit.
 
4takker 20-1-2010 22:40 Print reply

Posts: 2395
heele maal nergens

als je brommer al geen 220km kan rijden zonder problemen
dan zou ik toch is gaan denken aan een andere brommer

en je oudes kunnen met een 2 uur bij je staan als je panne hebt binnen die 220 km

als je 1500 km gaat rijden dan zou ik pas daan denken aan wat extra spul
paar bande lichters, binne bandje, bougietje, rem koppelings kabel en een ketting schakel
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
stephan777 20-1-2010 22:43 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
heele maal nergens

als je brommer al geen 220km kan rijden zonder problemen
dan zou ik toch is gaan denken aan een andere brommer

en je oudes kunnen met een 2 uur bij je staan als je panne hebt binnen die 220 km

als je 1500 km gaat rijden dan zou ik pas daan denken aan wat extra spul
paar bande lichters, binne bandje, bougietje, rem koppelings kabel en een ketting schakel



Een brommer kan er altijd mee kappen. Als je daar staat met een kapotte brommer bijv een bougie had j toch maar gedacht om die extra bougie mee te nemen. Zoveel moeite is het niet. Zomer van 2009 ben ik 180km naar ommen gereden en ook weer 180km terug. 0 problemen gehad maar je weet het nooit he.......
 
Tapvat 20-1-2010 22:48 Print reply

Posts: 324
Misschien handig om zo'n ding mee te nemen waarmee je een propje in je band kan doen, lijkt me een stuk makkelijker als een hele binnenband meenemen en vaker te gebruiken
 
tuono50 20-1-2010 22:48 Print reply

Posts: 301
route is echt belangrijk
van de zomer Dronten-lisse gereden heb ik 140 over gedaan terwijl het +- 100 km is

flesje tweetakt olie
tangetje,schroevendraaier, tape, tyrips
misschien een lampje en wat te eten en drinken

 
surf the asphalt
mr200r 20-1-2010 23:16 Print reply
Posts: 5122
Gewoon rijden of heb je geen veretrouwen in je brommer?
Een bougie en boordgereedschap heeft hopelijk iedereen standaard bij
dus 10 of 220 km maakt iegenlijk niet uit.
 
mr200r
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-1-2010 23:17 Print reply

Posts: 10835
220km rijd je op een vrije zondag.

ik zou er niet aan denken om dan wat extra mee te nemen, maar wat dan eventueel kan:
- bougie + gereedschap om die te kunnen monteren.
- spul om je banden te kunnen plakken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joop_Karel_Spank 21-1-2010 7:04 Print reply
Posts: 278
ik heb ook een keer een tochtje gemaakt(was alles bij elkaar zo rond de 200km geloof ik), onderweg was mn uitlaatdemper losgetrild van de uitlaatbocht(senda uit 2008) dus toen ben ik op zoek gegaan naar een bouwmarkt voor boutjes(had wel basissetje gereedschap mee) verder heb je alleen een pinpas nodig omdat je een klein tankje maar hebt mengsmering is eigenlijk onzin want je hebt genoeg voor ongeveer 500km en die ga je toch niet in 1 keer maken
 
BIET 21-1-2010 7:31 Print reply

Posts: 22355
220km... Tanken en gaan . Ik moest ook eens heen ook zo'n behoorlijk eind, maar ik heb 's ochtens gewoon de brommer uit de schuur gehaald en ik ben gewoon gaan rijden. Het duurde uiteindelijk wel meer dan 400km omdat ik nogal vaak was fout gereden, maar dat ben ik .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
TECstar 21-1-2010 10:26 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
220km... Tanken en gaan . Ik moest ook eens heen ook zo'n behoorlijk eind, maar ik heb 's ochtens gewoon de brommer uit de schuur gehaald en ik ben gewoon gaan rijden. Het duurde uiteindelijk wel meer dan 400km omdat ik nogal vaak was fout gereden, maar dat ben ik .

haha dat was ook mijn ervaring
moest ook zown 200km rijden, was uiteindelijk 320 geworden
maar gewoon tanken, wat te eten en drinken in een rugzakkie
en gaan met die banaan
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 4233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved