Mastery70 |
20-1-2010 22:23 |
Posts: 101 |
Benzine eten gereedschapsetje.
Koelvloeistof controleren.
Meng olie controleren.
Bandjes oppompen.
enzovoort..
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
20-1-2010 22:23 |
Posts: 7728 |
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
kenny77 |
20-1-2010 22:27 |
Posts: 29286 |
bij zo'n nieuw ding hoop ik toch dat je niks nodig hebt.
ik ben zelf vorig jaar naar de BM bepakt en bezakt, op mijn oude dt50 gereden, ik heb toen ongeveer 270 km in totaal afgelegd (heen en terug) en ik heb geen enkel probleem ermee gehad.
en maar 1 keer getankt.
ik zou een fles 2 takt olie mee nemen.
bougie, sleutel/bougie, universele kabels (koppeling/gas), tieraps, duck tape en wat basis gereedschap.
en je kan eventueel voor de reis de brommer nalopen.
|
|
|
|
ChielTZR |
20-1-2010 22:28 |
Posts: 6016 |
Wat wil je meenemen aan persoonlijke spullen?
Kun je overal aan genoeg benzine komen?
Mischien setje om banden te plakken?
- Ketting even invetten
- Bougie meenemen
- verder de gebruikelijke dingen, tape en Tie-wraps.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
jr customs |
20-1-2010 22:31 |
Posts: 1057 |
nou het is handig om van te voren de route te plannen...
maar verder is 220km toch een eitje.
ik heb 120 tot 140 km gereden met mn zelfbouw chopper als testrit en ik had ook niet meer als een bougie sleutel bij me en zelfs die hadden we niet nodig. beetje jammer alleen dat ik aan het eind werd opgepakt omdat mn brommer zo een beetje alle regels overtrad oja en dat de reis in eerste instantie maar 90 km hoefde te zijn vandaar route plannen
dit verhaal komt erop neer dat jij een hele betrouwbare brommer hebt die je niet snel in de steek zal laten, je kunt je dus beter voorberijden op de andere aspecten zoals de route
|
|
|
|
stephan777 |
20-1-2010 22:38 |
Posts: 7259 |
Brommer ff grondig inspecteren en als het nodig is een kleien beurt geven. Verder bougietjes/kettingvet/tyrippies en ductape meenemen. Owja en voor de zekerheid ook maar een ketting visje je weet maar nooit.
|
|
|
|
4takker |
20-1-2010 22:40 |
Posts: 2395 |
heele maal nergens
als je brommer al geen 220km kan rijden zonder problemen
dan zou ik toch is gaan denken aan een andere brommer
en je oudes kunnen met een 2 uur bij je staan als je panne hebt binnen die 220 km
als je 1500 km gaat rijden dan zou ik pas daan denken aan wat extra spul
paar bande lichters, binne bandje, bougietje, rem koppelings kabel en een ketting schakel
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
stephan777 |
20-1-2010 22:43 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
heele maal nergens
als je brommer al geen 220km kan rijden zonder problemen
dan zou ik toch is gaan denken aan een andere brommer
en je oudes kunnen met een 2 uur bij je staan als je panne hebt binnen die 220 km
als je 1500 km gaat rijden dan zou ik pas daan denken aan wat extra spul
paar bande lichters, binne bandje, bougietje, rem koppelings kabel en een ketting schakel
Een brommer kan er altijd mee kappen. Als je daar staat met een kapotte brommer bijv een bougie had j toch maar gedacht om die extra bougie mee te nemen. Zoveel moeite is het niet. Zomer van 2009 ben ik 180km naar ommen gereden en ook weer 180km terug. 0 problemen gehad maar je weet het nooit he.......
|
|
|
|
Tapvat |
20-1-2010 22:48 |
Posts: 324 |
Misschien handig om zo'n ding mee te nemen waarmee je een propje in je band kan doen, lijkt me een stuk makkelijker als een hele binnenband meenemen en vaker te gebruiken
|
|
|
|
tuono50 |
20-1-2010 22:48 |
Posts: 301 |
route is echt belangrijk
van de zomer Dronten-lisse gereden heb ik 140 over gedaan terwijl het +- 100 km is
flesje tweetakt olie
tangetje,schroevendraaier, tape, tyrips
misschien een lampje en wat te eten en drinken
|
|
surf the asphalt |
|
mr200r |
20-1-2010 23:16 |
Posts: 5122 |
Gewoon rijden of heb je geen veretrouwen in je brommer?
Een bougie en boordgereedschap heeft hopelijk iedereen standaard bij
dus 10 of 220 km maakt iegenlijk niet uit.
|
|
mr200r |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-1-2010 23:17 |
Posts: 10835 |
220km rijd je op een vrije zondag.
ik zou er niet aan denken om dan wat extra mee te nemen, maar wat dan eventueel kan:
- bougie + gereedschap om die te kunnen monteren.
- spul om je banden te kunnen plakken.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Joop_Karel_Spank |
21-1-2010 7:04 |
Posts: 278 |
ik heb ook een keer een tochtje gemaakt(was alles bij elkaar zo rond de 200km geloof ik), onderweg was mn uitlaatdemper losgetrild van de uitlaatbocht(senda uit 2008) dus toen ben ik op zoek gegaan naar een bouwmarkt voor boutjes(had wel basissetje gereedschap mee) verder heb je alleen een pinpas nodig omdat je een klein tankje maar hebt mengsmering is eigenlijk onzin want je hebt genoeg voor ongeveer 500km en die ga je toch niet in 1 keer maken
|
|
|
|
BIET |
21-1-2010 7:31 |
Posts: 22355 |
220km... Tanken en gaan . Ik moest ook eens heen ook zo'n behoorlijk eind, maar ik heb 's ochtens gewoon de brommer uit de schuur gehaald en ik ben gewoon gaan rijden. Het duurde uiteindelijk wel meer dan 400km omdat ik nogal vaak was fout gereden, maar dat ben ik .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
TECstar |
21-1-2010 10:26 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
220km... Tanken en gaan . Ik moest ook eens heen ook zo'n behoorlijk eind, maar ik heb 's ochtens gewoon de brommer uit de schuur gehaald en ik ben gewoon gaan rijden. Het duurde uiteindelijk wel meer dan 400km omdat ik nogal vaak was fout gereden, maar dat ben ik .
haha dat was ook mijn ervaring
moest ook zown 200km rijden, was uiteindelijk 320 geworden
maar gewoon tanken, wat te eten en drinken in een rugzakkie
en gaan met die banaan
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|