steef ts70xk |
20-1-2010 22:02 |
Posts: 3244 |
wat jezelf wilt ken geen kwaad ig.
|
|
|
|
kpotmake |
20-1-2010 22:04 |
Posts: 3065 |
uitlaat helemaal kaalschuren, moet je even de tijd voor nemen, lasnaden inbranden met een gasbranden, hittebestendige blanke lak op spuiten, heetstoken om te laten uitharden, en evt inpakken met alu folie / hitteband om te voorkomen dat je dit na een maand weer kunt doen
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
XDr4g0nX |
20-1-2010 22:05 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
uitlaat helemaal kaalschuren, moet je even de tijd voor nemen, lasnaden inbranden met een gasbranden, hittebestendige blanke lak op spuiten, heetstoken om te laten uitharden, en evt inpakken met alu folie / hitteband om te voorkomen dat je dit na een maand weer kunt doen
Na het spuiten dus inpakken en ff een groot rondje gaan rijden
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kpotmake |
20-1-2010 22:07 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Na het spuiten dus inpakken en ff een groot rondje gaan rijden
nee, want dan blijft de alu folie aan je bocht plakken, en de delen die je niet hebt afgedekt komt allemaal zooi tegenaan terwijl het nog nat is waardoor je weer terug bij af bent, daarbij komt nog eens dat de lak niet gelijkmatig uithard omdat de bocht op sommige delen heter wordt als andere. dus gewoon met gasbranden / hittepistool heetstoken en niet heetmaken door ermee te gaan rijden (eigen ondervindingen)
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 20-1-2010 om 22:10 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
XDr4g0nX |
20-1-2010 22:14 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
nee, want dan blijft de alu folie aan je bocht plakken, en de delen die je niet hebt afgedekt komt allemaal zooi tegenaan terwijl het nog nat is waardoor je weer terug bij af bent, daarbij komt nog eens dat de lak niet gelijkmatig uithard omdat de bocht op sommige delen heter wordt als andere. dus gewoon met gasbranden / hittepistool heetstoken en niet heetmaken door ermee te gaan rijden (eigen ondervindingen)
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 20-1-2010 om 22:10 uur.
Verfbrander ook goed?
Wel op een grotere afstand dan hoort natuurlijk
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kpotmake |
20-1-2010 22:15 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Verfbrander ook goed?
Wel op een grotere afstand dan hoort natuurlijk
ja, maar die kun je wel redelijk dichtbij houden hoor, als je maar niet een half uur lang op een stuk blijft richten
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Floris-tsx |
20-1-2010 22:52 |
Posts: 3225 |
is menie niet ook een optie? dat spul werkt heel goed tegen roest.. weet alleen niet of het hittebestendig is...
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
tsxhunter |
20-1-2010 22:53 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
is menie niet ook een optie? dat spul werkt heel goed tegen roest.. weet alleen niet of het hittebestendig is...
en ziet er lelijk uit
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Hells Hobbit |
20-1-2010 22:55 |
Posts: 1793 |
pff heb geloof ik al het bovenstaande al ns geprobeerd.
motip hitte bestendig
hammerrite
2k lak
olie inbranden
maar t blijft roesten. (na verloop van tijd)
verchromen is het enig echte duurzame lijkt het wel.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
20-1-2010 23:03 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
pff heb geloof ik al het bovenstaande al ns geprobeerd.
motip hitte bestendig
hammerrite
2k lak
olie inbranden
maar t blijft roesten. (na verloop van tijd)
verchromen is het enig echte duurzame lijkt het wel.
dat klopt werkt iets van 1 maand
zeker met dit weer
naarmate de uitlaat warmer word zet die uit
rij je door een plas koelt heel snel af krimt en verf komt los te zitten
|
|
|
|
Floris-tsx |
21-1-2010 15:49 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
en ziet er lelijk uit
ja, maar met overspuiten he
haah maar, hells hobbit zal het wel weten denk ik...
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Leen |
21-1-2010 15:54 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
pff heb geloof ik al het bovenstaande al ns geprobeerd.
motip hitte bestendig
hammerrite
2k lak
olie inbranden
maar t blijft roesten. (na verloop van tijd)
verchromen is het enig echte duurzame lijkt het wel.
of vernikkelen, goedkoop alternatief.
|
|
|
|
Paultje Pils |
21-1-2010 15:57 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]
gewoon eerst in blanke lak geeft toch weer beschermlaagje.. en daarna inolieen
Heeft oliën wel zin na een blanke lak laag? Lijkt me niet, de lak laag sluit het metaal af. Dan is olie overbodig, en niet werkzaam lijkt mij?
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Niek27 |
21-1-2010 16:21 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Heeft oliën wel zin na een blanke lak laag? Lijkt me niet, de lak laag sluit het metaal af. Dan is olie overbodig, en niet werkzaam lijkt mij?
Volgens mij ook ja..
Blanke lak zou toch genoeg moeten zijn?
|
|
flappie business |
|
ErikVerkade |
21-1-2010 17:25 |
Posts: 980 |
ga er maar van uit als een uitlaat niet profesioneel behandeld is gaat altijd na verloop van tijd weer roesten
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|