Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ontstekingssterktre fluctueerd Aprilia SR50R Factory 2006

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60231 - Ontstekingssterktre fluctueerd Apri...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2028 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skip 20-1-2010 21:21 Print topicpost
Posts: 71
Heren en dames,

Ik ben bezig met een Aprilia SR50 R Factory uit 2006 voor een kennis. Hij reed, had plotseling geen vermogen meer, bleef 30 rijden ofzo en de volgende dag deed ie t helemaal niet meer. We kwamen er al snel achter dat de ontsteking een paar vonken gaf en dan ineens niets meer deed, ben toen de bedrading na gaan kijken. De dunne rode (+)draad van de accu was niet aangesloten omdat de zekering telkens klapte, heb dat dus uitgezocht en vond n volledig geoxideerde stekker op de spanningsregelaar die verpulverde toen ik m aanraakte. Na het vervangen van de stekker was dit probleem verholpen, de verlichting, toeter en zelfs startmotor(deed t tot die tijd helemaal niet) doen het weer maar de ontsteking doet nog steeds raar. Hij loopt 10sec en valt uit, start m opnieuw en hetzelfde verhaal. Heb toen de bobine/CDI unit vervangen, geen verschil dus de oude er maar weer op.

Heb r nu een bougietester uit t jaar kruik opgezet zodat je de vonk kunt zien terwijl de motor loopt en je ziet de vonk steeds kleiner worden. Als je gas geeft en dus meer toeren maakt(duh) word ie wel sterker maar valt nog steeds op n bepaald moment helemaal weg..al geef je geen gas is t helemaal bagger want dan houd ie r meteen mee op.

Ik ben nu 3 dagen bezig en word r n beetje simpel van ben ondertussen 28 en stam nog uit t Puch maxi en Honda MT (contactpunten stellen / sproeier doorblazen en gaan ) tijdperk dus al die sensortjes, kastjes en regelaartjes gaan me soms n beetje te ver..

Nu de vraag Wie weet wat het kan zijn...???? Ik verdenk op dit moment de pickup sensor maar me ergste nachtmerrie: er is 1 van de 2 boutjes waarmee deze vastzit, compleet vast gerot omdat sommige "techneuten" nog steeds niet begrijpen dat Aluminium en staal niet samen gaan.. Ik wil nu wel n poging doen om deze met n slagschroevendraaier los te rossen en mogelijk af te breken, uit te boren en met n linkse tap verwijderen, maar liever hoor ik eerst even of jullie weten of het iets anders is.. Mijn hoop is dus op jullie gevestigd

Ik hoop snel een reactie te krijgen( over n dag of 3 als jullie uitgelezen zijn, sorry) Voor snelle reacties is mijn e-mail adres jerwij@ hotmail.com

Bedankt alvast!!

P.S. Waar kan ik het bedradingsschema en mogelijk wat foto's submitten..?
 
Ik denk niet in problemen maar in oplossingen..

ErikVerkade 20-1-2010 21:28 Print reply

Posts: 980
dat van die linkse tap kan je wel vergeten die breken 9 van die 10 keer af maar verder kan ik je niet helpen
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
skip 20-1-2010 21:35 Print reply
Posts: 71
Ach die gebruiken we op me werk op Titanium boutjes en tot nu toe heeft ie t nog gehouden op n "proef"boutje van de ontstekingskap die ook afgebroken was. Ik hou t vertrouwen daarin nog ff
 
Ik denk niet in problemen maar in oplossingen..
Saknet 21-1-2010 7:21 Print reply

Posts: 10355
een vliegtuigmonteur die nog geen inbusje los kan krijgen.. ik stap nooit weer een vliegtuig in..

had je nou niet op onschuldige zielen lopen bashen omdat jij er niks van weet te bakken dan had ik je uitgebreider geholpen.

iig als je nou het bijbehorende werkplaatsboekje had kon je wellicht een poging doen die ontsteking door te meten.

is het overigens een ditech? die kunnen om tig redenen sputteren waar elders op internet vele kbs aan websites over volgeschreven danwel volgeplaatst met pdfjes staan. Als je zelf gaat sleutelen toon dan ook initiatief en denk als een brommerboer. (...werkplaatsboek)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
skip 21-1-2010 9:28 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
een vliegtuigmonteur die nog geen inbusje los kan krijgen.. ik stap nooit weer een vliegtuig in..

had je nou niet op onschuldige zielen lopen bashen omdat jij er niks van weet te bakken dan had ik je uitgebreider geholpen.

iig als je nou het bijbehorende werkplaatsboekje had kon je wellicht een poging doen die ontsteking door te meten.

is het overigens een ditech? die kunnen om tig redenen sputteren waar elders op internet vele kbs aan websites over volgeschreven danwel volgeplaatst met pdfjes staan. Als je zelf gaat sleutelen toon dan ook initiatief en denk als een brommerboer. (...werkplaatsboek)



Beste Bert,
Het boutje is een kruiskop en dus geen inbus en zit van voor tot achter vastgerot. En buiten dat gaat het er bij een vliegtuig volgens mij om dat een boutje goed vast zit, niet hoe makkelijk die los gaat, je kunt dus rustig instappen maar controleer wel ff je stoel Kom liever met n oplossing, maar gezien je reactie kon je die ook zo gauw niet verzinnen.

Het werkplaatshandboek heb ik op me computer staan maar hier vind je hem ook:
http://www.serviceap...SR50%20NL%202004.pdf
Bedradingsschema staat op pag. 70.
Het is zoals je daar zult zien ook geen Ditec maar n gewone watergekoelde carb versie.

Dus Bertje, als jij nou eerst vragen stelt voordat je conclusies trekt kom je een stuk professioneler en welwillend over.

Voor iedereen die wel serieus over een oplossing van het probleem mee wil denken, ik sta open voor vragen en antwoorden en nuttige tips.



Dit bericht is gewijzigd door skip op 21-1-2010 om 12:34 uur.
 
Ik denk niet in problemen maar in oplossingen..

Dit topic is 2028 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved