Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - startmotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 755 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60224 - startmotor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lennardv 20-1-2010 15:26 Print topicpost
Posts: 89
hallo,

ik heb al een tijdje een derbi gpr schakelbrommer, ben er super tevreden over behalve over het starten.
als het lekker warm is start die gwn goed. Zodra het een beetje koud is enz slaat die de motor al niet aan (draait wel goed rond) de accu is op volledige spanning. Wat zouden jullie nu aanraden: -sterkere startmotor als die er zijn?
-iets aan de startmotor veranderen?
- iets anders???
 

st.nyksterdriver 20-1-2010 15:28 Print reply
Posts: 3376
choke je wel bij het starten ?
 
ChielTZR 20-1-2010 15:52 Print reply

Posts: 6016
Als je motor gewoon goed en snel (zoals het hoort dan) rond gaat kun je je huidige startmotor prima gebruiken. Zou niet weten waarom er een zwaardere in moet.

Idd, zoals st.nyksterdriver al zegt, mischien wat veranderen aan je carb. grotere sproeier, choken?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paultje Pils 20-1-2010 16:14 Print reply

Posts: 2110
Kwestie van Choke gebruiken
 
If you can't dodge it, ram it.
lennardv 20-1-2010 17:19 Print reply
Posts: 89
die gebruik ik ook kan het mis ook je luchtschroef zijn?
 
Maup 20-1-2010 18:09 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lennardv
die gebruik ik ook kan het mis ook je luchtschroef zijn?


Het kan idd heel goed je afstelling zijn, daar hoort je luchtschroef ook onder.

Als je brombeest gewoon goed staat afgesteld bij een warme temperatuur is het logisch dat bij een koude start hij iets minder makkelijk aanslaat.
Hiervoor hebben ze de choke gemaakt, deze geeft je mengsel relatief meer benzine.
Start hij dan nog niet lekker zou je eventueel een iets grotere sproeier kunnen proberen
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
b0nes 20-1-2010 18:20 Print reply

Posts: 2058
bij koud weer presteerd je accu ook slechter en kan dus minder hard rond slingeren.

je olie is ook dikker omdat het kouder is dus meer vrijving .

je kan evt 5A accu erin doen als je die nog niet heb, dat scheelt iets en verder licht het ook wel aan het weer.

Afstelling kan er mee te maken hebben maar normaal start hij wel goed, hij zal nu ook beter starte dan 2 weken terug ?
 
Ericj92 20-1-2010 18:33 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
bij koud weer presteerd je accu ook slechter en kan dus minder hard rond slingeren.

je olie is ook dikker omdat het kouder is dus meer vrijving .

je kan evt 5A accu erin doen als je die nog niet heb, dat scheelt iets en verder licht het ook wel aan het weer.

Afstelling kan er mee te maken hebben maar normaal start hij wel goed, hij zal nu ook beter starte dan 2 weken terug ?


Een 5A accu? ik hoop dat je 5Ah bedoelt, maar dit maakt vaak niets uit voor de stroom die er gaat lopen, met een 5Ah accu kun je alleen langer je startmotor gebruiken dan met een type met minder capaciteit.
Dus aan die accu zal het wel niet liggen.

 
b0nes 20-1-2010 18:40 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ericj92
[...]


Een 5A accu? ik hoop dat je 5Ah bedoelt, maar dit maakt vaak niets uit voor de stroom die er gaat lopen, met een 5Ah accu kun je alleen langer je startmotor gebruiken dan met een type met minder capaciteit.
Dus aan die accu zal het wel niet liggen.



idd, 5ah. sorry hoor, ik ben ook maar een mens .

maar je accu presteerd wel degelijk minder met de vorst en kou.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-1-2010 18:52 Print reply

Posts: 10835
hoe start je hem dan?
door hem aan te duwen, en zo ja, hoe ver/lang en in welke versnelling?

Als je motor goed hard rond gaat bij het starten dan ligt het alvast niet aan de startmotor of accu.

Ik zou dan eerder de afstelling, ontsteking of compressie verdenken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
lennardv 20-1-2010 19:49 Print reply
Posts: 89
de gehele afstelling is prima maar ook al vriest het niet en het is enigzins koud dan gaat het al moeizaam dus de accu is het niet. Ik hoor wel eens dat het sowieso een algemeen probleem is bij schakelbrommers? en dat het bij derbi ook geregeld voor komt?
 
stephan777 20-1-2010 19:51 Print reply

Posts: 7259
Een tweetakt is gewoon temperatuur gevoelig. Kan je helaas niet veel aan doen. Alleen afstellen.
 

Dit topic is 966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved