Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer doet vaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 677 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60215 - brommer doet vaag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StefanMHF 19-1-2010 14:59 Print topicpost
Posts: 62
mijn motorhispania loopt niet echt lekker
als ik weg rijd komt hij wel hoog in de toeren om naar 2de versnelling te schakelen maar als ik dan rijd gaat hij niet veel harder. ik heb al wat forums gelezen en daar zeggen ze dat de sproeier waarschijnlijk te groot is.
dit kan volgens mij ook wel kloppen want de sproeier die erin zit is maat95(21mm carb. iemand mischien een andere oplossing?
 

kenny77 19-1-2010 15:04 Print reply

Posts: 29286
Wanneer is het probleem ontstaan?
Heb je de laatste tijd iets verandert aan de brommer?
Stottert de brommer heel erg?
Wat is de rest van je setup?
Hoeveel km zitten de spullen erop?

Kan je het probleem misschien iets duidelijker uitleggen, ik kom er niet echt wijs uit, wat er gebeurt namelijk.
 
StefanMHF 19-1-2010 15:10 Print reply
Posts: 62
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wanneer is het probleem ontstaan?
Heb je de laatste tijd iets verandert aan de brommer?
Stottert de brommer heel erg?
Wat is de rest van je setup?
Hoeveel km zitten de spullen erop?

Kan je het probleem misschien iets duidelijker uitleggen, ik kom er niet echt wijs uit, wat er gebeurt namelijk.



me pa heeft de brommer afgelopen weekend gekocht
de brommer stottert niet en is volgens mij gewoon standaard
op de carb na dan dell'orto 21mm phbg ofzoiets
 
kenny77 19-1-2010 15:14 Print reply

Posts: 29286
En kan je het probleem beter omschrijven?

Nu maak ik uit de info uit dat de koppeling ofzo slipt, aangezien die veel toeren maakt maar niet vooruit komt.
Maar ik weet niet of dit het geval is, aangezien ik je probleem omschrijving niet erg duidelijk vind.
 
StefanMHF 19-1-2010 15:17 Print reply
Posts: 62
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
En kan je het probleem beter omschrijven?

Nu maak ik uit de info uit dat de koppeling ofzo slipt, aangezien die veel toeren maakt maar niet vooruit komt.
Maar ik weet niet of dit het geval is, aangezien ik je probleem omschrijving niet erg duidelijk vind.



hij maakt juist niet veel toeren hij gaat gewoon niet harder dan 20-30 ofzo als je weg rijd trekt die langzaam op en in de 2de versnelling gaat hij niet harder. ik weet ook niet hoe ik dit precies moet uitleggen
 
kenny77 19-1-2010 15:22 Print reply

Posts: 29286
Nou ik vind dit al een stuk beter omschreven.

Het kan misschien zijn dat de vorige eigenaar eerst een snelle setup heeft gehad en voor de verkoop de originele spullen erop heeft gezet.
Maar niet de tandwiel verhouding heeft aangepast en dat daardoor de brommer niet goed trekt.

Was dit bij de testrit ook zo, bij de vorige eigenaar?

Maakt het nog verschil als je de gas hendel op een andere stand houd?
Of als je met de choke erop rijd?

Start hij ook goed, of slecht?
En maakt hij nog rare geluiden, bijvoorbeeld bwoaap ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-1-2010 om 15:22 uur.
 
StefanMHF 19-1-2010 15:29 Print reply
Posts: 62
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nou ik vind dit al een stuk beter omschreven.

Het kan misschien zijn dat de vorige eigenaar eerst een snelle setup heeft gehad en voor de verkoop de originele spullen erop heeft gezet.
Maar niet de tandwiel verhouding heeft aangepast en dat daardoor de brommer niet goed trekt.

Was dit bij de testrit ook zo, bij de vorige eigenaar?

Maakt het nog verschil als je de gas hendel op een andere stand houd?
Of als je met de choke erop rijd?

Start hij ook goed, of slecht?
En maakt hij nog rare geluiden, bijvoorbeeld bwoaap ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-1-2010 om 15:22 uur.



hij heeft er voor zover ik weet een yasuni uitlaat eronder gehad. zit nu originele uitlaat onder. hij start perfect en de choke verandert niks. hij maakt geen rare geluiden. en me pa heeft helaas geen testrit gemaakt.
 
Mastery70 19-1-2010 15:30 Print reply
Posts: 101
tip voor de volgende keer maak altijd een testrit...
 
kenny77 19-1-2010 15:31 Print reply

Posts: 29286
Mhh dat is niet zo slim om er niet eerst op te rijden.

Ik gok dan toch op een te zware tandwiel verhouding.
Als je die eens gaat tellen (/kijken wat op de tandwielen staat) , dan kunnen andere mensen hier je vast wel adviseren, welke je nodig hebt.
 
Stiffmeister 19-1-2010 15:35 Print reply

Posts: 1582
Dan is het dus een kwestie van een Yasuni uitlaat zien te bemachtigen?,
Mij lijkt 21 mm op een 50cc eigenlijk nogal groot.
Tandwiel verhouding?,
 
.. Retro Active
StefanMHF 19-1-2010 15:41 Print reply
Posts: 62
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mhh dat is niet zo slim om er niet eerst op te rijden.

Ik gok dan toch op een te zware tandwiel verhouding.
Als je die eens gaat tellen (/kijken wat op de tandwielen staat) , dan kunnen andere mensen hier je vast wel adviseren, welke je nodig hebt.


ik heb het even nagekeken tandwiel verhouding is 13-52
 
kenny77 19-1-2010 15:44 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanMHF
[...]


ik heb het even nagekeken tandwiel verhouding is 13-52


Ik geloof dat dat normaal is voor met een snelle uitlaat?
Ik heb die brommer niet gehad, dus ik kan je ook niks adviseren daarin.
Zal vast wel iemand reageren, die de brommer wel heeft gehad en je kan vertellen of die goed is voor een standaard begrensde uitlaat. (ik neem aan dat je de prop in de originele uitlaat nog hebt zitten?)
 
BIET 19-1-2010 15:49 Print reply

Posts: 22355
Niets mis met die verandering.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Stiffmeister 19-1-2010 15:49 Print reply

Posts: 1582
Ik heb zelf ook niet zo'n brommer, maar mijn Derbi GPR/Gilera GP liep een goeie 110 km per uur met diezelfde tandwiel verhouding.

(maar ik weet niet of deze info helpt , omdat dit een crosser is = andere blokverhouding/vertanding o.i.d.? (: .. maar beter iets dan niets.. dacht ik zo)
 
.. Retro Active
BIET 19-1-2010 15:51 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Ik heb zelf ook niet zo'n brommer, maar mijn Derbi GPR/Gilera GP liep een goeie 110 km per uur met diezelfde tandwiel verhouding.

(maar ik weet niet of deze info helpt , omdat dit een crosser is = andere blokverhouding/vertanding o.i.d.? (: .. maar beter iets dan niets.. dacht ik zo)

Zit gewoon normale verhouding in, is niets anders aan. En een standaard ontgrenste brommer gaat geen 110 km/h. Misschien op een Malossi teller ofzo.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Stiffmeister 19-1-2010 16:55 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Zit gewoon normale verhouding in, is niets anders aan. En een standaard ontgrenste brommer gaat geen 110 km/h. Misschien op een Malossi teller ofzo.


Toch wel, ik zat er zelf op, en de auto's op de 80 weg, liet ik altijd ver achter me, ik weet ook niet hoe het is gewoon.. zoals het is? (: ..
ik heb hem ook weg moeten doen ivm rollerbanken etc -.-
 
.. Retro Active

Dit topic is 1983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved