Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Meeting Forum - Brommersprint Jubbega 2010

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Er zijn 19 deelnemers:

kenny77 (Zeker)
dutschbird (Zeker)
BIET (Zeker)
honda fryslan (Zeker)
Royal Club (Zeker)
gprnick (Zeker)
JohanSendapower (Zeker)
Noordeling (Zeker)
2SLOW4ME (Zeker)
stephan777 (Zeker)
yamahadt1986 (Zeker)
coupequattro (Waarschijnlijk)
Rs Dude. (Waarschijnlijk)
De Schout (Waarschijnlijk)
Arjan 2-Stroke (Waarschijnlijk)
johankreidlerma... (Waarschijnlijk)
Voetentje (Misschien)
ronaldt (Misschien)
DerbiMike (Waarsch niet)

Klik hier om je in te schrijven.
Klik hier voor meer info.
  Meeting Forum - Topic #60212 - Brommersprint Jubbega 2010
Pagina 1 van 22
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22Volgende pagina >
Dit topic is 34597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 18-1-2010 23:51 Print topicpost

Posts: 29286
Hallo mede BF'ers

Ook dit jaar is er weer de brommersprint in Jubbega , ditmaal voor de 22ste keer.

Uiteraard zoals altijd op Hemelvaartsdag, 13 mei 2010.

Wat houd de brommersprint in?
"Het in zo kort mogelijke tijd afleggen van een afstand over 150 meter, rechtlijnig gemeten en aangegeven met duidelijke merktekens, vanuit een stilstaande start met draaiende motor"

Voor de mensen die vorig jaar mee hebben gedaan, binnenkort valt de inschrijving weer in de bus.
Voor de nieuwe rijders komt binnenkort de datum, wanneer ook zij zich kunnen inschrijven.

Voor extra informatie, zie de website van de organisatie : http://www.brommersprint-jubbega.nl/

(Voor de rijders lees ook goed het reglement door, er is namelijk het een en ander verandert.)

Foto's Jubbega 2009:
http://www.mijnalbum.nl/Album=836CVTO8
http://s717.photobuc...2009/jubbega%202009/

Misschien tot dan.

Regelement:


SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT 50 CC-KLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 50 cc

2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.

3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.

4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.

5. De carters mogen alleen worden aangepast om plaatsing van een andere versnellingsbak (max. 6 versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor een bromfiets. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

6. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.

7. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer maar dienen minimaal 16 inch te zijn.

8. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.

9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd (dus bijv. geen monoshock als origineel stereoshock aanwezig is). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De achtervork dient verend te blijven.

10. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.

11. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken op de gehomologeerde bromfiets.


--------------------------------------------------------------


SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT 70 CC-KLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 72 cc

2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.

3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.

4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.

5. De carters mogen alleen worden aangepast om plaatsing van een andere versnellingsbak (max.6versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor een bromfiets. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

6. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.

7. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer maar dienen minimaal 16 inch te zijn.

8. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.

9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd (dus bijv. geen monoshock als origineel stereoshock aanwezig is). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De achtervork dient verend te blijven.

10. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.

11. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken op de gehomologeerde bromfiets.

---------------------------------------------------------------------



SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT AUTOMATEN KLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 80 cc.

2. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.

3. De krukasslag dient standaard te zijn.

4. Elke vorm van automatische aandrijving, behalve variomatic, is toegestaan. De werking en bediening dient echter standaard te zijn. Koppelingsdelen mogen worden vervangen. Alles dient goed te worden afgeschermd.

5. De gehele voor - en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden. Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn. Wielen dienen minimaal 10 inch te zijn.

6. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen, mits alles deugdelijk is geconstrueerd. De voorvork dient wel verend te blijven.

7. De achterbrug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd.Het principe van de werking van het achterveersysteem mag worden gewijzigd. De achterbrug mag ook als vaste constructie uitgevoerd worden.

8. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.


-----------------------------------------------------------------

SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PRO-STOCKKLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 90 cc.

2. De krukasslag is vrij.

3. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.

4. De carters mogen alleen worden gewijzigd om plaatsing van een andere versnellingsbak (max.6versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor 50cc. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

5. De gehele voor - en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden.

Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn. Wielen dienen minimaal 16 inch te zijn.

6. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen, mits alles deugdelijk is geconstrueerd. De voorvork dient wel verend te blijven.

7. De achterbrug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd. Het principe van de werking van het

achterveersysteem mag worden gewijzigd. De achterbrug mag ook als vaste constructie uitgevoerd worden.

8. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-1-2010 om 20:56 uur.
 

tsxhunter 18-1-2010 23:52 Print reply

Posts: 9332
helaas, ik ben dan al crossen paar km verderop in hoornsterzwaag anders kwam ik 100% ff kijken
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Joel_koningslust 19-1-2010 0:17 Print reply

Posts: 14514
grote kans dat ik aanwezig ben... wel als toeschouwer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 19-1-2010 0:19 Print reply

Posts: 29286
Maken we nog wel een praatje daar.
 
Joel_koningslust 19-1-2010 0:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maken we nog wel een praatje daar.



vast vantevoren nog een keer... ik wil je nsr nog een keer komen bewonderen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 19-1-2010 0:24 Print reply

Posts: 29286
Vast wel.

Wanneer de nsr terug van vakantie is weet ik niet, dan geef ik wel een gil.
 
BIET 19-1-2010 7:02 Print reply

Posts: 22355
Uiteraaaard ben ik er bij . Met een sexy geile pro stock sjezer als dat allemaal op tijd klaar is en als het niet klaar is sta ik ook wel aan de startlijn, alleen dan als helper .

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 19-1-2010 om 7:02 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
dutschbird 19-1-2010 7:03 Print reply

Posts: 1760
Aanwezig

70cc klasse.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
BIET 19-1-2010 7:12 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
Aanwezig

70cc klasse.

Zit je blok inmiddels al in elkaar? Ben wel benieuwt naar een beeld-opname. Uitnodiging om af te komen stellen in Vinkeveen met ons staat overigens nog, stukje van de service .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ronaldt 19-1-2010 11:49 Print reply

Posts: 2735
sowieso aanwezig

ook 70cc klasse

@Adriën.. Hebben jullie ook de beschikking over een rollend frame ofzo:+? Blokje kan nog wel een keer mee met openbaar vervoer , maar een hele brommer wordt wat lastig denk

Dit bericht is gewijzigd door ronaldt op 19-1-2010 om 11:51 uur.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BIET 19-1-2010 12:28 Print reply

Posts: 22355
Nee sorry , maar mijn advies is sowieso om af te stellen op het frame in de opstelling waarmee je gaat rijden. Plaatsing van het kapwerk en andere zooi heeft ook invloed op bijvoorbeeld de luchtinlaat .

Edit:
Kom je zaterdag ook naar KG? .

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 19-1-2010 om 12:29 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ronaldt 19-1-2010 12:36 Print reply

Posts: 2735
in't weekend is niet te doen voor mij.
Beter een x door de week, als jullie dat uitkomt.
morgen bijv.. of volgende week
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BIET 19-1-2010 12:58 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
in't weekend is niet te doen voor mij.
Beter een x door de week, als jullie dat uitkomt.
morgen bijv.. of volgende week

Wordt een moeilijke...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ronaldt 19-1-2010 13:31 Print reply

Posts: 2735
nog even ter informatie:
Het oldtimerevenement in Hoornsterzwaag is op precies dezelfde dag.
Mocht je nou al de hele dag in Jubbega rond hebben gelopen en 't een beetje zat zijn, is het zeker de moeite waard om naar Hoornsterzwaag te rijden want dit ligt er vlak bij (mits het al niet 4 uur ofzo is)Als je d'r voor de onderdelen komt kun je beter wel wat op tijd zijn..
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BIET 19-1-2010 13:32 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
nog even ter informatie:
Het oldtimerevenement in Hoornsterzwaag is op precies dezelfde dag.
Mocht je nou al de hele dag in Jubbega rond hebben gelopen en 't een beetje zat zijn, is het zeker de moeite waard om naar Hoornsterzwaag te rijden want dit ligt er vlak bij (mits het al niet 4 uur ofzo is)Als je d'r voor de onderdelen komt kun je beter wel wat op tijd zijn..

Is dat een grapje of.......
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ronaldt 19-1-2010 14:39 Print reply

Posts: 2735
kan 't me ook haast niet voorstellen maargoed,
D'r is dus de mogelijkheid om te combineren.
vb. 'S morgens onderdelen scoren op Hoornsterzwaag en de omlopen op jubbega laten voor wat het is, en 's middags finales bekijken.
of bijv. alle omlopen bekijken op Jubbega en daarna genieten van de pre90's en twinshock klasses op Hoornsterzwaag. Zo heb ik't vorig jaar ook gedaan..
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>

Dit topic is 34597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 22
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved