Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snelle nokkenas 140cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60204 - snelle nokkenas 140cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pieterschalkwijk 18-1-2010 13:41 Print topicpost

Posts: 157
Weet iemand of het nou echt veel pk-winst heeft als je een snellere nokkenas in je kop maakt?
En wat is het principe van een snellere nokkenas, hoezo is het sneller?

En ik zou ook niet weten waar ik een snellere nokkenas kan vinden voor mijn 140cc ducarblok.
 

THE CRAZY DOCTOR 18-1-2010 13:43 Print reply

Posts: 1302
Bij een snellere nokkenas is de Nok breder en die zorgt ervoor dat de kleppen langer open blijven staan en dan kan je de lucht-benzine beter erin en eruit
Goed opgelet in de les?
 
StefanB 18-1-2010 13:56 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Bij een snellere nokkenas is de Nok breder en die zorgt ervoor dat de kleppen langer open blijven staan en dan kan je de lucht-benzine beter erin en eruit
Goed opgelet in de les?


jij niet denk, als het loopvlak vak de nokkenas breder is word ie daar niks sneller van hoor..

een snellere nokkenas heeft vaak andere klepduratie en evt timing (dus hoelang en wanneer de klep opengaat) en vaak nogmeer lift ook (dus klep gaat verder open)
dit word bereikt door de vorm van het nokkenasprofiel, en hoe hoog de nokken vanaf de centerlijn zijn.

Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 18-1-2010 om 13:57 uur.
 
E24 M30b35@GT3576
ErikVerkade 18-1-2010 17:46 Print reply

Posts: 980
crazy docter heeft ook gelijk hij bedoelt breeder in de andere richting dan jij denkt
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2010 18:07 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
crazy docter heeft ook gelijk hij bedoelt breeder in de andere richting dan jij denkt


elk ander mens noemt het dan hoger. breedte is maar in één richting

idd kleptiming en daardoor vaak ook klepoverlap is anders. daardoor verschuift de optimale cilindervulling naar een ander toerental en kun je meer toeren draaien met fatsoenlijke vulling -> meer vermogen.

Nadeel is dat ie onderin een nog slechtere timing heeft, waardoor stationair en onderin ie minder lekker loopt.

 
Too cool for school!
Maeddy 18-1-2010 20:20 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

Nadeel is dat ie onderin een nog slechtere timing heeft, waardoor stationair en onderin ie minder lekker loopt.



Dat is toch ook de reden dat er bij sommige snelle viertakt machines een klep in de uitlaat zit voor extra tegendruk?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
pieterschalkwijk 21-1-2010 18:42 Print reply

Posts: 157
is het moeilijk om een andere nokkenas erin te zetten.
ik heb al wel wat ervaring met tweetaktmotoren, maar dat heeft natuurlijk niet veel te maken met een nokkenas. Verder heb ik al wel eens de zuiger van mijn 140cc verwisseld.
maar ik zou niet weten hoe het moet om een nokkenas te verwisselen.
 
knoffy 21-1-2010 18:59 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
is het moeilijk om een andere nokkenas erin te zetten.
ik heb al wel wat ervaring met tweetaktmotoren, maar dat heeft natuurlijk niet veel te maken met een nokkenas. Verder heb ik al wel eens de zuiger van mijn 140cc verwisseld.
maar ik zou niet weten hoe het moet om een nokkenas te verwisselen.


denk dat het niet zo heel moeilijk is je moet hem alleen wel goed optijd zetten anders is alles gelijk krom (zitten denk wel merktekentjes)
 
-simon- 21-1-2010 19:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
is het moeilijk om een andere nokkenas erin te zetten.
ik heb al wel wat ervaring met tweetaktmotoren, maar dat heeft natuurlijk niet veel te maken met een nokkenas. Verder heb ik al wel eens de zuiger van mijn 140cc verwisseld.
maar ik zou niet weten hoe het moet om een nokkenas te verwisselen.


waarschijnlijk moet je bij het terug monteren van de kop bij het wisselen van de zuiger ook weer je distributie optijd zetten.
dit moet je bij het wisselen van de nokkenas ook weer doen. alleen zul je de kop er denk ik niet af hoeven te halen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
pieterschalkwijk 25-1-2010 15:35 Print reply

Posts: 157
Weet iemand ook waar ik zo'n nokkenas kan kopen?
 

Dit topic is 1299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved