Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer komt wanneer koud niet goed in toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60200 - Brommer komt wanneer koud niet goed...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FreakyRik 18-1-2010 0:41 Print topicpost

Posts: 338
hallo mensen,

Mijn probleem lijkt veel op het probleem van die van iemand anders die hier over een topic had gemaakt, maar toch niet helemaal, daarom vraag ik het ook maar.

Mijn brommer komt niet boven de 8000 toeren uit als hij nog koud is, als ik dan volgas geef dan komt ie tot daar en stopt met vuren voor soms een hele lange tijd (lees tot de 7000 toeren soms). hij houdt dat ook vol totdat ik het gas loslaat, dat nog een paar keer herhaal, en dan pas schiet hij er wel overheen en komt hij weer tot zijn gebruikelijke (met moeite nog!) 12-13000 toeren.
Dit heeft die van mij nog nooit gedaan, normaal als hij stijfkoud was trok die em makkelijk door tot de 13000 toeren, nu dus niet meer.
het is gekomen nadat er een nieuwe zuiger in is gezet, waarbij de luldebehanger die mijn brommer heeft "gerepareerd" de cilinderkop er niet strak op vast heeft gedraaid. sterker nog, de schroeven waren met je vingers los te draaien. dus mijn vader heeft die kop vast gedraaid (handvast, kruislings) en toen kwam het dat hij zo raar deed.

Heeft iemand van jullie misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen? en hoe ik het op kan lossen

Trouwens ik voel ook dat hij minder hard optrekt, ook al is hij warm en komt hij (met koppeling in) tot de 13000 toeren. normaal ook na mijn powerband trok hij in een normaal tempo wel verder, nu na mijn powerband, is het ook echt wel gebeurd
alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 18-1-2010 om 0:42 uur.
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!

popiv 18-1-2010 0:54 Print reply

Posts: 593
als die zogenaamde reparateur al de mist in gaat bij het vastdraaien van een cilinderkop zou ik dat ding maar ff opentrekken en kijken of hij mss nog ergens anders een steekje heeft laten vallen
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
BenjaminDG 18-1-2010 20:41 Print reply

Posts: 4605
Ten eerste je moet je brommer niet proberen in toeren jagen als hij koud is (je bent toch niet van het type dat in neutraal staat te gassen hoop ik ).

Ik denk dat bij het monteren van de zuiger er iets is mis gegaan, heb je nog genoeg compressie?

Edit: dat hij na de powerband minder vermogen heeft is normaal hé, daarom noemt het ook powerband. Dat is het gebied (punt) waar je het meeste koppel/vermogen hebt, na dat gebied kun je nog zoveel toeren draaien als je wil extra vermogen/koppel gaat die dan toch niet meer opbrengen.

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 18-1-2010 om 20:56 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Makrolon 18-1-2010 20:50 Print reply

Posts: 6733
Waarom wil je uberhaupt meer dan 8 k draaien als je brommer nog koud is? En waarom in godsnaam jaag je m naar 13 k als ie nog koud is :/ Rij gewoon warm en dan is er niks aan de hand.
 
KTM 525 EXC Supermoto
hondamb80cc 18-1-2010 21:13 Print reply

Posts: 84
mijn brommer komt ook niet in toeren als hij koud is, ik rij altijd weg en schakel bij 5000 toeren en tot ik in ze 6 zit dan trek ik hem vol open (gaat de shoke automatisch weer dicht) en kan ik hem helemaal open gooien. misschien moet je is over het feit nadenken dat je een nieuwe zuiger in moet reiden?
 
FreakyRik 18-1-2010 21:18 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Ten eerste je moet je brommer niet proberen in toeren jagen als hij koud is (je bent toch niet van het type dat in neutraal staat te gassen hoop ik ).

Ik denk dat bij het monteren van de zuiger er iets is mis gegaan, heb je nog genoeg compressie?

Edit: dat hij na de powerband minder vermogen heeft is normaal hé, daarom noemt het ook powerband. Dat is het gebied (punt) waar je het meeste koppel/vermogen hebt, na dat gebied kun je nog zoveel toeren draaien als je wil extra vermogen/koppel gaat die dan toch niet meer opbrengen.

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 18-1-2010 om 20:56 uur.


Nee in toeren jagen als hij koud is, is idd niet zo slim en natuurlijk doe ik het ook niet, en neutraal gassen is voor n00bs
Ja ik weet wat een powerband inhoud, het probleem is alleen dat hij na de powerband bijna geen toeren meer maakt. en dat heeft hij altijd al wel gedaan.

Edit: ja hij heeft nog wel genoeg compressie, daar ligt het niet aan.
En thanks voor je reactie BTW
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Waarom wil je uberhaupt meer dan 8 k draaien als je brommer nog koud is? En waarom in godsnaam jaag je m naar 13 k als ie nog koud is :/ Rij gewoon warm en dan is er niks aan de hand.


Thanks voor je opmerking Mr. Wiseguy. natuurlijk is dit niet iets wat ik frequent doe, of wil doen anyway. het is alleen dat ik het nogal storend vind, DAT, hij het gewoon doet/niet doet. Ik ben bang dat het eventueel meer schade kan doen als ik het niet verhelp/laat verhelpen.

Warm rijden is natuurlijk standaard, maar zelfs als ik hem warm rijd, en ik kom dan voor de eerste keer bij de 8000 toeren, dan trekt ie wel door, maar niet zo hard. als ik daar dan eenmaal geweest ben, en doe het nog een keer dan trekt hij er veel harder overheen. Er zit dus wel een rare idle, warm of niet.
sowieso gaat hij straks met beter weer (lees lente ongeveer) naar de brommerboer om een grote beurt te krijgen, ik wil er immers nog veel meer plezier mee hebben

iig bedankt voor jullie reacties so far, hopen dat ik er nog meer krijg. Greetz

Edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
mijn brommer komt ook niet in toeren als hij koud is, ik rij altijd weg en schakel bij 5000 toeren en tot ik in ze 6 zit dan trek ik hem vol open (gaat de shoke automatisch weer dicht) en kan ik hem helemaal open gooien. misschien moet je is over het feit nadenken dat je een nieuwe zuiger in moet reiden?


jaja, dus jij schakelt bij 5000 toeren tot je op je 6 zit, en trekt em dan vol open? dan is ie in mijn ogen nog niet warm hoor, kweenie hoe het bij jou zit maar...
Natuurlijk heb ik mijn nieuwe zuiger netjes ingereden, waarom ga jij er van uit dat dat niet zo is?

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 18-1-2010 om 21:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 18-1-2010 om 21:23 uur.
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
tuono50 18-1-2010 21:31 Print reply

Posts: 301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
mijn brommer komt ook niet in toeren als hij koud is, ik rij altijd weg en schakel bij 5000 toeren en tot ik in ze 6 zit dan trek ik hem vol open (gaat de shoke automatisch weer dicht) en kan ik hem helemaal open gooien. misschien moet je is over het feit nadenken dat je een nieuwe zuiger in moet reiden?


euhm rik zo raar is dat niet ?
doe ik ook hoor anders wil die niet echt lekker
 
surf the asphalt
Makrolon 18-1-2010 21:42 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


Nee in toeren jagen als hij koud is, is idd niet zo slim en natuurlijk doe ik het ook niet, en neutraal gassen is voor n00bs
Ja ik weet wat een powerband inhoud, het probleem is alleen dat hij na de powerband bijna geen toeren meer maakt. en dat heeft hij altijd al wel gedaan.

Edit: ja hij heeft nog wel genoeg compressie, daar ligt het niet aan.
En thanks voor je reactie BTW
[...]


Thanks voor je opmerking Mr. Wiseguy. natuurlijk is dit niet iets wat ik frequent doe, of wil doen anyway. het is alleen dat ik het nogal storend vind, DAT, hij het gewoon doet/niet doet. Ik ben bang dat het eventueel meer schade kan doen als ik het niet verhelp/laat verhelpen.

Warm rijden is natuurlijk standaard, maar zelfs als ik hem warm rijd, en ik kom dan voor de eerste keer bij de 8000 toeren, dan trekt ie wel door, maar niet zo hard. als ik daar dan eenmaal geweest ben, en doe het nog een keer dan trekt hij er veel harder overheen. Er zit dus wel een rare idle, warm of niet.
sowieso gaat hij straks met beter weer (lees lente ongeveer) naar de brommerboer om een grote beurt te krijgen, ik wil er immers nog veel meer plezier mee hebben

iig bedankt voor jullie reacties so far, hopen dat ik er nog meer krijg. Greetz

Edit:
[...]


jaja, dus jij schakelt bij 5000 toeren tot je op je 6 zit, en trekt em dan vol open? dan is ie in mijn ogen nog niet warm hoor, kweenie hoe het bij jou zit maar...
Natuurlijk heb ik mijn nieuwe zuiger netjes ingereden, waarom ga jij er van uit dat dat niet zo is?

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 18-1-2010 om 21:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 18-1-2010 om 21:23 uur.

Beter doe je niet zo bijdehand, anders helpt straks niemand je meer.
JE brommer is afgesteld als hij warm is. Het is dan ook niet zo gek dat hij niet perfect loopt als hij nog niet op temperatuur is.
 
KTM 525 EXC Supermoto
kpotmake 18-1-2010 22:12 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


Nee in toeren jagen als hij koud is, is idd niet zo slim en natuurlijk doe ik het ook niet, en neutraal gassen is voor n00bs
Ja ik weet wat een powerband inhoud, het probleem is alleen dat hij na de powerband bijna geen toeren meer maakt. en dat heeft hij altijd al wel gedaan.

Edit: ja hij heeft nog wel genoeg compressie, daar ligt het niet aan.
En thanks voor je reactie BTW
[...]


Thanks voor je opmerking Mr. Wiseguy. natuurlijk is dit niet iets wat ik frequent doe, of wil doen anyway. het is alleen dat ik het nogal storend vind, DAT, hij het gewoon doet/niet doet. Ik ben bang dat het eventueel meer schade kan doen als ik het niet verhelp/laat verhelpen.

Warm rijden is natuurlijk standaard, maar zelfs als ik hem warm rijd, en ik kom dan voor de eerste keer bij de 8000 toeren, dan trekt ie wel door, maar niet zo hard. als ik daar dan eenmaal geweest ben, en doe het nog een keer dan trekt hij er veel harder overheen. Er zit dus wel een rare idle, warm of niet.
sowieso gaat hij straks met beter weer (lees lente ongeveer) naar de brommerboer om een grote beurt te krijgen, ik wil er immers nog veel meer plezier mee hebben

iig bedankt voor jullie reacties so far, hopen dat ik er nog meer krijg. Greetz

Edit:
[...]


jaja, dus jij schakelt bij 5000 toeren tot je op je 6 zit, en trekt em dan vol open? dan is ie in mijn ogen nog niet warm hoor, kweenie hoe het bij jou zit maar...
Natuurlijk heb ik mijn nieuwe zuiger netjes ingereden, waarom ga jij er van uit dat dat niet zo is?

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 18-1-2010 om 21:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 18-1-2010 om 21:23 uur.

je moet ook niet buiten je powerband gaan rijden.. en zeker niet als ie koud is nog even zo doorgaan en dan loopt ie dadelijk ook warm beroerd omdat je zuiger dan gehemeld is
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Makrolon 18-1-2010 22:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

je moet ook niet buiten je powerband gaan rijden.. en zeker niet als ie koud is nog even zo doorgaan en dan loopt ie dadelijk ook warm beroerd omdat je zuiger dan gehemeld is

Je moet laag in de toeren blijven als ie koud is, of dat in de powerband is of niet dat maakt geen fuck uit
 
KTM 525 EXC Supermoto
kpotmake 18-1-2010 22:15 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Je moet laag in de toeren blijven als ie koud is, of dat in de powerband is of niet dat maakt geen fuck uit

ik bedoelde dat hij niet VOORBIJ de powerband moet gaan trekken als hij koud is, kwoot:

Ja ik weet wat een powerband inhoud, het probleem is alleen dat hij na de powerband bijna geen toeren meer maakt. en dat heeft hij altijd al wel gedaan.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
FreakyRik 18-1-2010 22:28 Print reply

Posts: 338
Allemaal bedankt voor jullie reacties, al heb ik niet helemaal het antwoord waarop ik had gehoopt maarja. toch bedankt.

Ik denk dat ik ook de brommerboer maar eens ga vragen waar het aan zou kunnen liggen, en waarschijnlijk dat hij het ook wel kan verhelpen.
Greetz
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
stephan777 18-1-2010 22:29 Print reply

Posts: 7259
Je brommer doet gewoon ff moeilijk als die koud is. Dat is gewoon een feit. Kan je verder niks aan doen. Hij is tenslotte afgesteld toen die warm was.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 18-1-2010 om 22:30 uur.
 
Saknet 21-1-2010 7:38 Print reply

Posts: 10355
als de brommer in toeren wil als ie koud is dan is ie ronduit slecht afgesteld.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ChielTZR 21-1-2010 22:12 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Je moet laag in de toeren blijven als ie koud is, of dat in de powerband is of niet dat maakt geen fuck uit


Beter kom je al helemaal niet in je powerband. Lekker rustig alles warm laten worden lijkt me beter dan laag in je powerband rijden. Powerband = powerband.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved