Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tzr hapert

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60195 - tzr hapert
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

voske5 17-1-2010 20:22 Print topicpost
Posts: 6
ey, sinds kort gaat mijn tzr minder hard, je voelt heel goed dat hij inhoudt, eerst ging hij ong.95 nu nog maar 80, waar kan het mee te maken hebben?, de koppelingsplaten heb ik laatst nog vervangen (500km) geleden, hij maakt nu nog steeds net zoveel toeren alleen hij gaat veel minder hard?


slipt er dan iets

Dit bericht is gewijzigd door voske5 op 17-1-2010 om 20:38 uur.
 

lukebanning 17-1-2010 21:27 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: voske5
ey, sinds kort gaat mijn tzr minder hard, je voelt heel goed dat hij inhoudt, eerst ging hij ong.95 nu nog maar 80, waar kan het mee te maken hebben?, de koppelingsplaten heb ik laatst nog vervangen (500km) geleden, hij maakt nu nog steeds net zoveel toeren alleen hij gaat veel minder hard?


slipt er dan iets

Dit bericht is gewijzigd door voske5 op 17-1-2010 om 20:38 uur.

dat klinkt wel als een slippende koppeling ja...
je platen wel eerst in de olie gelegd? dat ze niet bijna gelijk weggefikt zijn?
 
Freddy-fish 17-1-2010 21:29 Print reply

Posts: 2129
dat wat diegene bove mij zegt kan, kan ook zijn dat je wielen niet meer vrij draaien ( lees lagers/remklauw), of dat je zuigertje/zuigerveren op zijn
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
lukebanning 17-1-2010 21:33 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
dat wat diegene bove mij zegt kan, kan ook zijn dat je wielen niet meer vrij draaien ( lees lagers/remklauw), of dat je zuigertje/zuigerveren op zijn

dan zou die niet nog dezelfde hoeveelheid toeren draaien...
 
steef ts70xk 17-1-2010 21:36 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

dan zou die niet nog dezelfde hoeveelheid toeren draaien...

wrm zou hij dan niet zelfde toerental draaie???

maar had hij dit meteen na koppelings platen vervangen of tijdje daarna?
 
der Chef 17-1-2010 21:38 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

wrm zou hij dan niet zelfde toerental draaie???

maar had hij dit meteen na koppelings platen vervangen of tijdje daarna?

Als alles zwaarder loopt krijg je ook niet het aantal toeren wat je normaal hebt en ga je dus wss minder hard?
 
Derbi-Olaf 17-1-2010 21:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
dat wat diegene bove mij zegt kan, kan ook zijn dat je wielen niet meer vrij draaien ( lees lagers/remklauw), of dat je zuigertje/zuigerveren op zijn

moet jij maar eens op je brommer rijden en dan remmen en gassen tegelijk, dan zakt je toerental hoor
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
popiv 17-1-2010 21:40 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

wrm zou hij dan niet zelfde toerental draaie???

maar had hij dit meteen na koppelings platen vervangen of tijdje daarna?


omdat je met aanlopende remmen/versleten lagers meer weerstand ondervindt. En bij een goed afgesteld blok (ga ik hier even vanuit)) vertaalt dit zich naar een lager toerental omdat het blok dan meer arbeid moet verrichten voor dezelfde snelheid, en dus de kracht niet meer heeft voor de topsnelheid die eerder werd behaald.

Daarom lijkt het me een stuk aannemelijker dat de koppeling slipt.
Blok haalt dan immers nog hetzelfde toerental maar de koppeling weigert om al dit vermogen te vertalen in snelheid.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
ChielTZR 17-1-2010 21:42 Print reply

Posts: 6016
Slippende ketting/banden op top ?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lukebanning 17-1-2010 21:51 Print reply

Posts: 565
Sowieso moet 'ie het ergens in z'n aandrijflijn zoeken. Als hij bij hetzelfde toerental een lagere snelheid haalt, lijkt dit op een slippende ketting (maar dan kun je ook niet normaal meer optrekken) of koppeling.
Zou je blok nog een keer open trekken en kijken of je platen niet versleten zijn. Heb je ze voor het monteren wel in een oliebadje gelegd?
 
Royal Club 17-1-2010 21:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
Sowieso moet 'ie het ergens in z'n aandrijflijn zoeken. Als hij bij hetzelfde toerental een lagere snelheid haalt, lijkt dit op een slippende ketting (maar dan kun je ook niet normaal meer optrekken) of koppeling.
Zou je blok nog een keer open trekken en kijken of je platen niet versleten zijn. Heb je ze voor het monteren wel in een oliebadje gelegd?


een slippende ketting is alleen mogelijk als je tandwielen afgebroken zijn oid
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
lukebanning 17-1-2010 21:54 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


een slippende ketting is alleen mogelijk als je tandwielen afgebroken zijn oid

Daarom zeg ik al. Als dat het geval zou zijn zou je ook niet meer normaal op kunnen trekken of wat dan ook
Zit 'm dus gewoon in die koppeling, als je nog wel hetzelfde toerental hebt, maar dan een lagere snelheid...
 
ChielTZR 17-1-2010 21:54 Print reply

Posts: 6016
slippende ketting is het niet. Staat je koppelingskabel wel goed gespannen/afgesteld?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 17-1-2010 om 21:56 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
voske5 18-1-2010 15:53 Print reply
Posts: 6
ik heb mijn koppelingsplaten denk ik iets van 800 km geleden vervangen toen heb ik ze een uurtje in de olie gehad, en toen een kwartiertje eruit en gemonteerd, mijn remblokjes zijn ong 1000km geleden vervangen door de brommerboer, en voor de rest ketting en tandwielen zijn nog goed!! ????


(btw)wat gebeurd er als je zuigerveren versleten zijn?
 
Paultje Pils 18-1-2010 16:01 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: voske5


(btw)wat gebeurd er als je zuigerveren versleten zijn?


Je hebt geen compressie meer. gaat ie ook minder hard van.

 
If you can't dodge it, ram it.
voske5 18-1-2010 17:21 Print reply
Posts: 6
paul denk jij dat dat ut is, de zuigerveren?

 

Dit topic is 2872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved