Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70 Imi voor tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6016 - 70 Imi voor tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SkaBla [Pim] 31-10-02?00:38 Print topicpost

Posts: 4659
Ik heb dus die gare 70 imitatie van michiel gekocht en laten honen..nieuwe zuiger erbij..zag er allemaal heel mooi uit.. maar nu als ik ga rijden heb ik onderin vet veel kracht! nog meer dan een snelle 50cc op top vermogen. Kom ik boven de 6000-7000 toeren valt de kracht helemaal weg...
T kan volgens mij 1 van deze 3 dingen zijn.
1. Koppeling slipt...(maar barry zegt van niet)
2. Door het honen zijn de poort hoogtes enzo veranderd en is ie van een hoogtoerige cilinder veranderd in een (zeer)laag toerige cilinder.
3. Omdat mijn afstelling nog niet 100% is... te grote sproeier, maar half zonder luchtfilter..(bougie kleur is wel mooi)

wat denken jullie? Dit is in combinatie met een proma en een mikuni 16mm...

Oh ja voordat k het vergeet.. vandaag ff wedstrijdje tegen barry gedaan en we gaan gewoon precies even hard!tot hij in z'n 4 op top zit en ik nog een 5e versnelling heb...
Hij heeft gare 70 zeta met 13mm en half powerfilter...

Maar dat ff terzijde.. ik wil graag jullie ideeën over dat eerste... waarom heb ik onderin zo veel meer kracht dan bovenin....?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Zoetahmeerdah [Marcel] 31-10-02?09:00 Print reply

Posts: 5996
door honen? neh.. volgnes mij niet, mischien ietsje, maar echtniet zoveel
 
ik haat mensen
SkaBla [Pim] 31-10-02?10:00 Print reply

Posts: 4659
Hmm okeej niet door het honen zeg jij...maar hoe kan het dan dat ie bovenin zo weinig kracht heeft..?hij heeft best wel veel compressie..kweet niet of dat er mee te maken heeft?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Zoetahmeerdah [Marcel] 31-10-02?10:13 Print reply

Posts: 5996
mischien is het wel een laagtoerige cilinder, heb geen ervaring met tsx en.

ik zou em eerst goed gaan afstellen,

edit: de timing van een imi is nooit zo denderend dusja..wat zijn je verwachtingen van een imi dan?

[This message is edited by zoetahmeerdah smits (marcel) on 31-10-02 10:17]
 
ik haat mensen
Blukaap 31-10-02?10:35 Print reply

Posts: 10006
Ontsteking die veel te laat staat, gaar is of een kapotte bougie ?
 
Bastila is lief
barry 31-10-02?12:04 Print reply

Posts: 7387
pim jij kunt nu wel koppig blijven en denken dat je koppeling slipt omdat ie zo raar rijd. maar jou koppeling slipt echt niet. en ik weet echt wel wat een slippende koppeling is

vraag anders ff op je die van frank mag rijden, dan kun je kijken wat een slippende koppeling is...

en volgens mij staat jou ontsteking echt verkeerd. want als die niet vervroegd staat maar orgineel mis je ook al kracht boven in. dus eerst die onsteking veranderen, doet volgens mij wonderen, kom anders maar ff vanmiddag langs. dan draaien we ff je vliegwiel er af met mijn slagmoer sleutel. gaat wat sneller



Quote:
Oh ja voordat k het vergeet.. vandaag ff wedstrijdje tegen barry gedaan en we gaan gewoon precies even hard!tot hij in z'n 4 op top zit en ik nog een 5e versnelling heb...
Hij heeft gare 70 zeta met 13mm en half powerfilter...



je had me blijkbaar niet goed begrepen, bij 75km/h zit ik nog niet op mijn top hoor
op het laatste stuk schakelde ik over na de 4 en jij trok hem nog iets langer door, dus jij dacht dat ik op mijn einde zat, maar ik zette hem net in de 4, en dan is het net een overdrive nu nu die zo versleten is
maar we trekken wel allebij evenhard op tot de 75

edit: maar morgen is ie lc

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 31-10-02 12:10]
 
He?
SkaBla [Pim] 31-10-02?12:10 Print reply

Posts: 4659
Mijn ontsteking...ja dat kan het ook nog zijn...vanmiddag kijken we wel ff...

maar dan nog barry ik heb nog een hele 5e versnelling over hoor!
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
barry 31-10-02?12:52 Print reply

Posts: 7387
kom naar langs als je uit school bent, want ik heb geen flikker te doen man...
 
He?
-Michiel RS- 31-10-02?13:32 Print reply
Posts: 2803
Stel hem ook even goed af dan meteen ! Kan veel schelen, als ik een te grote sproeier in me tsx had dan voelde je dat hij merkbaar minder lang doortrok en ook minder krachtig, terwijl hij verder wel gewoon reed en niet stotterde ofzo.

Dus doe een 90/95 even erin.
 
barry 31-10-02?13:44 Print reply

Posts: 7387
jah we kijken wel ff, ben net trouwens over mijn eigen uitlaatvoorbocht gereden

was losgetrilt, maar echt lomp

in 1 keer hoop kabaal en een hobbel, denk je van WTF, kijk je achter je, zie je daar je uitlaatbocht liggen


 
He?
LE-Man 31-10-02?15:46 Print reply
Posts: 500
nou door honen merkt je helemaal nix, van kracht verschil ofzo.. meestal heb je met een grotere carb veel meer kracht onderin dan met een standaard carb
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
SkaBla [Pim] 31-10-02?16:04 Print reply

Posts: 4659
haha ik kom er aan joh..ben benieuwd naar de ontsteking..
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Sneks 31-10-02?16:11 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Honda MB Mad- Man

nou door honen merkt je helemaal nix, van kracht verschil ofzo.. meestal heb je met een grotere carb veel meer kracht onderin dan met een standaard carb


Euhm, door een grotere carb. wordt je powerband juist meestal smaller, ook neemt de kwaliteit van het mengsel af door een grotere carb. (en vooral als je van keihin overstapt naar mikuni )
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
LE-Man 31-10-02?16:19 Print reply
Posts: 500
Quote:
Originally posted by: Hans F.

Euhm, door een grotere carb. wordt je powerband juist meestal smaller, ook neemt de kwaliteit van het mengsel af door een grotere carb. (en vooral als je van keihin overstapt naar mikuni )


ik weet niet hoor, maare als je een (bijv) een 16mm op je tsx(70cc) heb je VEEL meer kracht onderin, en je powerband begint VEEL vroeger, bij mij begon hij (toen met 16mm) bij 6000 toeren t/m 8000/9000 en met 12mm op 70cc begon ie pas te trekken bij 7000 toeren tot 8500 dus ik weet niet hoe jij aan die onzin komt...

[This message is edited by Honda MB Mad- Man on 31-10-02 16:24]
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Sneks 31-10-02?16:44 Print reply
Posts: 2499
oeps, ik bedoelde heel wat grotere carb.'s als 16mm (niet bijgezet). Ik had het dus bv. erover als je met een 70cc die 10.000 toeren draait richting de 28mm gaat.

[This message is edited by Hans F. on 31-10-02 16:46]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Erik_N 31-10-02?19:22 Print reply

Posts: 5360
FF offtopic, over die carbs gesproken, zijn er ook 26 keihins oid. Ik moe ff goede carb hebben voor me 110, welke raden jullie aan?18 keihin lijkt me namelijk iets wat te klein...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Dit topic is 1221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved