Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxi kun je tegenhouden met 1 vinger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60136 - puch maxi kun je tegenhouden met 1 ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Reneetjehh 11-1-2010 21:08 Print topicpost

Posts: 253
een maat van mij heeft een puch maxi met een snelle uitlaat weet nie welk merk.
maar loopt nu 55
als je gas geeft kan je m met 1 vinger tegenhouden en als je dan wegrijd moet je afzetten met je voeten anders val je om dan na een aantal meter begint ie wel lekker te trekken naar de 55..
lijkt een beetje op de topic van spuit 11 alleen dan andersom
hij wil m dus beter laten trekken maar hoe kun je dat t beste bereiken?
met een grote carb.? 15 of 16 ipv 12mm
of iets met trekveertjes?
vertanding is al erg licht en hij wil geen snelheid verliezen.

grtzz
 
t leven is kort dus leef je uit

Floris-tsx 11-1-2010 21:10 Print reply

Posts: 3225
het is wijs je carb af te gaan stellen.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46
 
Iedereen kan professioneel worden
thunderbird - Forum en Sales Moderator 11-1-2010 21:18 Print reply

Posts: 7728
het lijkt erop dat je koppeling te laat aangrijpt. controleer de koppeling eens. je moet de veren helemaal indraaien, en dan 2 slagen terug.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
het is wijs je carb af te gaan stellen.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

ik hoor hem niet praten over iets dat duidt op een slechte afstelling vd carb?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Reneetjehh 11-1-2010 21:23 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
het is wijs je carb af te gaan stellen.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46


haha ja da snap ik ok wel da hebben we allang gedaan ik heb al wel wa ervaring met afstellen ik heb al 2 brommers een scooter en een tomos helemaal perfect afgesteld en met deze afstelling is niks mis.
ook hebben we de carb geprobeert schoon te maken maar die was al brandschoon toen hebben we de benzine toevoer vervangen en hij liep trok nog nie harder dusss
ik weet alleen nie hoe zon koppeling werkt van een puch ja t principe wel
maar of je m daarmee harder kan laten trekken????
miss strakkere veertjes als bij scooter..???
of gewoon een grotere carb.?
grtz
 
t leven is kort dus leef je uit
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-1-2010 21:30 Print reply

Posts: 10835
hij maakt wel gewoon toeren dus als je vanuit stilstand het gas open draait? Maar het achterwiel gaat niet rond.

Een Puch heeft een centrifugaalkoppeling. Het moment van aangrijpen lijkt me te laat bij deze puch. Dus de krukas moet teveel toeren maken voordat hij het achterwiel gaat aandrijven.
Je kunt die schoentjes van de koppeling instellen op de manier die thunderbird zegt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Reneetjehh 11-1-2010 21:34 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hij maakt wel gewoon toeren dus als je vanuit stilstand het gas open draait? Maar het achterwiel gaat niet rond.

Een Puch heeft een centrifugaalkoppeling. Het moment van aangrijpen lijkt me te laat bij deze puch. Dus de krukas moet teveel toeren maken voordat hij het achterwiel gaat aandrijven.
Je kunt die schoentjes van de koppeling instellen op de manier die thunderbird zegt.


okee ja zal eens kijken dan hoe kom ja daar..?(A)
maar hij maakt dus wel toeren ja.
maar t lijkt mij meer te klinken of ie juist te vroeg aangrijpt want als je t achterwiel optilt gaat ie draaien en als ie net gestart is en dus koud loopt(hoger stationair) dan wil ie er vandoor..
maar als je dus eens verteld hoe ik bij die koppeling kom dan kan ik die knul wel helpen.!
thnx
 
t leven is kort dus leef je uit
Paul de Salmiakbal 11-1-2010 21:37 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]


okee ja zal eens kijken dan hoe kom ja daar..?(A)
maar hij maakt dus wel toeren ja.
maar t lijkt mij meer te klinken of ie juist te vroeg aangrijpt want als je t achterwiel optilt gaat ie draaien en als ie net gestart is en dus koud loopt(hoger stationair) dan wil ie er vandoor..
maar als je dus eens verteld hoe ik bij die koppeling kom dan kan ik die knul wel helpen.!
thnx

Je moet je kickstartgedeelte/koppelingskant losmaken (rechterkant van het blok iig). Dan kun je de bout losdraaien en met een koppelingstrekker de koppeling eraf halen. Heb je dus wel een koppelingstrekker en een zuigerstop oid voor nodig.
 
Reneetjehh 11-1-2010 21:39 Print reply

Posts: 253
bedoel je met koppelingstrekker een poulie trekker?
daar kan ik wel aankopen en een bougiestop ook wel.
en dan dus kutten met die veertjes spannen?
wat denken jullie dan strakker of losser?
want hij maatk vrij weinig toeren volgens mij als je volgas geeft om weg te rijden..

 
t leven is kort dus leef je uit
der Chef 11-1-2010 21:40 Print reply

Posts: 3265
Helemaal in en 2 volle slagen uit, dan weer proberen.
(Lees, staat ook in thunderbird zn reactie)
 
Paul de Salmiakbal 11-1-2010 21:41 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
bedoel je met koppelingstrekker een poulie trekker?
daar kan ik wel aankopen en een bougiestop ook wel.
en dan dus kutten met die veertjes spannen?
wat denken jullie dan strakker of losser?
want hij maatk vrij weinig toeren volgens mij als je volgas geeft om weg te rijden..


Nee je hebt een koppelingstrekker nodig. Poulietrekker is voor lagers
Kost geen drol dus dat is geen probleem. en je moet de veertjes gewoon helemaal indraaien en dan 2 slagen losser, dan staan ze altijd goed.
 
Reneetjehh 11-1-2010 21:41 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
Helemaal in en 2 volle slagen uit, dan weer proberen.
(Lees, staat ook in thunderbird zn reactie)

ja da had ik gezien dankjewel ik zal t eens proberen!
voor tips sta ik ook open(A)
grtzzzzz
 
t leven is kort dus leef je uit
Spuit11 11-1-2010 22:31 Print reply
Posts: 30
Kijk.

als je een standaart puchje hebt is de setup zo:

15 - 45
12 mm carbrateur
54 sproeier ( is soms meer soms minder )
49.99 cc
standaart uitlaat.

als je je uitlaat veranderd krijgt hij een andere druk
dus heeft hij beetje meer benzine nodig en beetje meer lucht
maar dat merkt je bijna niet.

als ik jou was had ik de vertanding weer standaart gezet
en een andere sproeier zoals maar 58 tot 60

en al eens geprobeert om het luchtfilter er al te halen
en dan te rijden want dat heb ik ook met mijn puch
hij rijd beter zonder luchtfilter maar ik heb dat ijzeren filtertje er uitgehaalt wat in de luchtfilter zit

suk7
 
Waballa 13-1-2010 20:52 Print reply

Posts: 259
Bedoelen jullie allemaal niet dat de koppeling té vroeg aangrijpt?
Ik bedoel, als hij te laat aangrijpt dan shiet hij toch altijd vanuit stiltand in een keer naar voren? (iets te veel van het goeie dus?)
Als hij te vroeg aangrijpt dan heb je juist dat hij langzaam optrekt. En door de veren helemaal in en dan 2 uit te draaien grijpt hij later aan...

 
dutschbird 13-1-2010 21:03 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Bedoelen jullie allemaal niet dat de koppeling té vroeg aangrijpt?
Ik bedoel, als hij te laat aangrijpt dan shiet hij toch altijd vanuit stiltand in een keer naar voren? (iets te veel van het goeie dus?)
Als hij te vroeg aangrijpt dan heb je juist dat hij langzaam optrekt. En door de veren helemaal in en dan 2 uit te draaien grijpt hij later aan...




Te vroeg aangrijpen: puch zal niet(slecht) stationair lopen, bij volgas niet veel toeren maken, als die eenmaal rijdt zal die meer toeren gaan maken.

Telaat aangrijpen: Brommer zal eerst heel veel toeren moeten maken voordat deze vooruit komt.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Waballa 13-1-2010 21:06 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]



Te vroeg aangrijpen: puch zal niet(slecht) stationair lopen, bij volgas niet veel toeren maken, als die eenmaal rijdt zal die meer toeren gaan maken.

Telaat aangrijpen: Brommer zal eerst heel veel toeren moeten maken voordat deze vooruit komt.


Dus wel vroeg aangrijpen, hoezo heeft iedereen het dan over te laat aangrijpen?

Te vroeg aangrijpen hoeft trouwens niet te betekenen dat je op stationair al wegrijd of datie niet stationair loopt.
Mijn wallaroo greep eerst heel snel na stationair aan met de originele koppeling, dit was ook zeker te vroeg.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 13-1-2010 om 21:07 uur.
 
dutschbird 13-1-2010 21:09 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
[...]


Dus wel vroeg aangrijpen, hoezo heeft iedereen het dan over te laat aangrijpen?

Te vroeg aangrijpen hoeft trouwens niet te betekenen dat je op stationair al wegrijd of datie niet stationair loopt.
Mijn wallaroo greep eerst heel snel na stationair aan met de originele koppeling, dit was ook zeker te vroeg.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 13-1-2010 om 21:07 uur.



Wallaroo heeft een vario/koppeling.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)

Dit topic is 6690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved