Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 527 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60129 - Brommer aanpassen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

valentinovercetti 11-1-2010 13:36 Print topicpost
Posts: 4
Hallo allemaal,

Aanstaande zomervakantie ga ik met wat vrienden op vakantie op de brommer. Wij willen allemaal een puch kopen, en deze dan een klein beetje aanpassen.

Wat ik wil aanpassen:
1. Ander stuur plaatsen.
2. Een buis lassen in het frame (tussen de tank en het zadel)

3. Een tank plaatsen op bovenstaande buis (p.s. deze tank is enkel als versiering en wordt dus niet in gebruikt)

4. Een ander zadel plaatsen.

Zoals jullie lezen, verander ik vrij weinig. Maar 1 ding weet ik niet, namelijk of dit legaal is.

Wat is er eigenlijk legaal om aan een brommer te veranderen?
 

tsxhunter 11-1-2010 13:37 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentinovercetti
Hallo allemaal,

Aanstaande zomervakantie ga ik met wat vrienden op vakantie op de brommer. Wij willen allemaal een puch kopen, en deze dan een klein beetje aanpassen.

Wat ik wil aanpassen:
1. Ander stuur plaatsen.
2. Een buis lassen in het frame (tussen de tank en het zadel)

3. Een tank plaatsen op bovenstaande buis (p.s. deze tank is enkel als versiering en wordt dus niet in gebruikt)

4. Een ander zadel plaatsen.

Zoals jullie lezen, verander ik vrij weinig. Maar 1 ding weet ik niet, namelijk of dit legaal is.

Wat is er eigenlijk legaal om aan een brommer te veranderen?


volgens mij mag je helemaal niks veranderen

 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Joel_koningslust 11-1-2010 13:40 Print reply

Posts: 14514
officieel mag het niet... maar enkel een echte pennelikker doet er wat aan ( als ze je willen naaien is wel direct je kentekenbewijs pleite )

maar ik zou overigens voor iets anders gaan, een puch is kwa zithouding nou niet echt iets om mee op vakantie te gaan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
valentinovercetti 11-1-2010 13:44 Print reply
Posts: 4
hmmm, ik dacht al dat er niks veranderd mocht worden...

Weet iemand waar ik de wetten hierover kan vinden?
 
tsxhunter 11-1-2010 13:49 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentinovercetti
hmmm, ik dacht al dat er niks veranderd mocht worden...

Weet iemand waar ik de wetten hierover kan vinden?


www.google.nl ?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Wisse-DRD 11-1-2010 13:50 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentinovercetti
Hallo allemaal,

Aanstaande zomervakantie ga ik met wat vrienden op vakantie op de brommer. Wij willen allemaal een puch kopen, en deze dan een klein beetje aanpassen.

Wat ik wil aanpassen:
1. Ander stuur plaatsen.
2. Een buis lassen in het frame (tussen de tank en het zadel)

3. Een tank plaatsen op bovenstaande buis (p.s. deze tank is enkel als versiering en wordt dus niet in gebruikt)

4. Een ander zadel plaatsen.

Zoals jullie lezen, verander ik vrij weinig. Maar 1 ding weet ik niet, namelijk of dit legaal is.

Wat is er eigenlijk legaal om aan een brommer te veranderen?


Nou kameraad van mij werd ook aangehouuden met zijn puch, Hij had ook zo'n stang en ander zadel, Er werd niks over gezegt Je moet alleen je verlichting en plaat op de juiste plek houden volgensmij,
 
Joel_koningslust 11-1-2010 13:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wisse-DRD
[...]


Nou kameraad van mij werd ook aangehouuden met zijn puch, Hij had ook zo'n stang en ander zadel, Er werd niks over gezegt Je moet alleen je verlichting en plaat op de juiste plek houden volgensmij,


als je het niet weet dan kun je beter niks zeggen... het mag officieel NIET. vaak wordt het wel gedoogd, maar mag niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
honda fryslan 11-1-2010 13:53 Print reply

Posts: 1914
Ik zou de rdw even bellen/mailen.. dan weet je het zeker.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
valentinovercetti 11-1-2010 14:15 Print reply
Posts: 4
Net de RDW gemaild, even wachten op reactie...

Weet iemand wat ik WEL kan aanpassen?
 
Leen 11-1-2010 14:16 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentinovercetti
Net de RDW gemaild, even wachten op reactie...

Weet iemand wat ik WEL kan aanpassen?



ja hoor, je mag de handvatten vervangen voor blitse exemplaren.

mits ze E-keur hebben uiteraard.
 
mr200r 11-1-2010 15:20 Print reply
Posts: 5122
Als je met je p;uch op vakantie gaat,zou ik toch proberen
van je sier tank een echte te maken.
 
mr200r
Paul de Salmiakbal 11-1-2010 16:24 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Als je met je p;uch op vakantie gaat,zou ik toch proberen
van je sier tank een echte te maken.

Zou ik ook doen. Als je het gaat doen moet je dan gewoon een buis lassen die hierin past:
Dan gewoon slangetje naar carb laten gaan en als je hoofdtank leeg is slangetje overzetten en dan kun je verder rijden
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 11-1-2010 16:29 Print reply

Posts: 7728
dan beter met een y-stukje werken en allebei de tanks tegelijkertijd gebruiken.
maar als je die tank toch niet werkelijk gaat gebruiken als tank, kun je hem beter weglaten op je vakantiebrommer, en iets van een fietstas ofzo over die pijp hangen. kun je tenminste nog wat in kwijt
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Mathijs MT5 11-1-2010 17:30 Print reply

Posts: 734
Als je nog een brommer moet kopen dan zou ik niet voor een Puch gaan maar voor een Tomos. Deze zijn in aanschaf wel wat duurder maar rijden echt vele malen fijner. Mede door de 2 versnellingen.
 
RR89 12-1-2010 1:20 Print reply

Posts: 327
Tis allemaal wel gedoogd geloof ik. Heb nog nooit een verhaal gehoort dat iemand daarvoor bekeurt is. Je kan wel bekeurt worden voor een 'ondeugdelijk brandstof systeem' mocht je gaan knutselen..

Een normale puch is niet kapot te krijgen. Met een origineel stuur en zadel heb je een goede zithouding.

maar betreft de tank, die kan je maar beter werkend maken zoals beschreven werd. anders is het alleen maar verspilling van ruimte.
Op het voetenplankje zou je namelijk goed een slaapzak kunnen binden.
Verder snap ik het nut van die buis niet zo bij straat brommers, bij crossers kan ik het nog wel begrijpen (ivbm krachten op vork/frame)

Ik zou persoonlijk een origineel zadel erop houden, zit het lekkerst.
Dan kan je nog een bagage rekje monteren waar je nog wat dingen op kan doen. (uiteraard tassen aan de zijkant)

Denk verder aan je groene kaart, goede verlichting. Plek voor wat extra benzine (jerrycan) is ook handig.

Het belangrijkste is dat je je brommer 'kent' dus je moet weten of het een betrouwbare machine is en ook hoe je kleine (of grotere) storingen kan verhelpen.

Ik zag in je profiel dat je 20 bent, als je B rijbewijs hebt, kan je lid worden van de ANWB. Ik geloof dat zij dan voor vervangend vervoer zorgen bij niet repareerbare pech

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 12-1-2010 om 1:27 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
sathana 12-1-2010 1:23 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mathijs MT5
Als je nog een brommer moet kopen dan zou ik niet voor een Puch gaan maar voor een Tomos. Deze zijn in aanschaf wel wat duurder maar rijden echt vele malen fijner. Mede door de 2 versnellingen.



er zijn ook puch-blokken met 2 versnellingen
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.

Dit topic is 5652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved