DJL1993 |
10-1-2010 10:22 |
Posts: 131 |
ooh ja... srry gaat over een honda mt5.
|
|
|
|
DJL1993 |
10-1-2010 10:26 |
Posts: 131 |
de pakking van me cilinder is ook rot welke moet ik nemen?
de 19MM pakking of 45?
|
|
|
|
Floris-tsx |
10-1-2010 16:07 |
Posts: 3225 |
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Wisse-DRD |
10-1-2010 16:10 |
Posts: 2 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
hallo,
ik heb ff mn motor uit elkaar gehaald omdat ik hem niet lkkr van starte en lopen. na de cilinder te hebben losgemaakt zag ik dat er diepe krassen op mn zuiger zaten echt hele diepe =. moet ik die zuiger weggooien of gewoon nieuwe veren er in? zo ja welke zuiger?(voor een standaard 50CC) ook mn koppelingsplaten vervangen ging helemaal goed, totdat mn kickstart blokeerde. kan liggen omdat die op zn 4 staat? ja mn voetsteun voor de versnelling lig eraf en hij staat nog in zn 4 =. en mn pakking is ook verrot hoeveel MM moet ik nemen? en ik zag zojuist dat mn koppelingsdrukstifje als hij naar buiten gaat en ik wil hem er weer in hebben gaat hij niet terug. is dat veertje dan niet meer goed?!
dat waren mijn problemen dus =P
Mvg
Je kan die zuiger weg gooien, Even kijken naar de cilinder wand, als die nog goed is dan is dat goed,
De rest moet je ff foto's van maken ofzo,
|
|
|
|
DJL1993 |
10-1-2010 16:53 |
Posts: 131 |
nou nee niet echt, maar ik ga mn hele blok resiveren tot nu toe gaat het goed totdat in schroefje muurvast zit. kruip olie erop gedaan helpt niet wd-40 op gespoten nog steeds muurvast.
het zit ook nog op een lastig plek waar mn dop sluitel dus niet helemaal in kan
dus dan maar een moersleutel gebruikt daar lukt het ook niet mee wint de moerkop zit er nu niet echt meer vijfhoekig uit?
hoe krijg ik die er nu uit?! eruit boren?
|
|
|
|
Pixl |
10-1-2010 16:56 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
nou nee niet echt, maar ik ga mn hele blok resiveren tot nu toe gaat het goed totdat in schroefje muurvast zit. kruip olie erop gedaan helpt niet wd-40 op gespoten nog steeds muurvast.
het zit ook nog op een lastig plek waar mn dop sluitel dus niet helemaal in kan
dus dan maar een moersleutel gebruikt daar lukt het ook niet mee wint de moerkop zit er nu niet echt meer vijfhoekig uit?
hoe krijg ik die er nu uit?! eruit boren?
Kopje eraf boren ja, vaak komt de rest dan ook al wel losser te zitten en kun je 't er zo uit draaien
|
|
So fuckin' what!? |
|
BenjaminDG |
10-1-2010 16:57 |
Posts: 4605 |
Waar zit dat schroefje?
Uitboren zou ik als laatste optie nemen, heb je geen linkse draadtapper (ik neem aan dat het rechtse schroefdraad is)?
Dan kan je in die schroef een gat boren (niet volledig er door), linkse draad tappen, boutje er in draaien om zo de schroef er uit te krijgen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Floris-tsx |
10-1-2010 17:04 |
Posts: 3225 |
idd.
over welk schroefje gaat het ?
in je carter ofzo?
dan zou ik nog ff wachten met boren
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
DJL1993 |
10-1-2010 17:05 |
|
Floris-tsx |
10-1-2010 17:11 |
Posts: 3225 |
uhm,
zo te zien is dat gewoon een bout die de carters bij elkaar houdt.
als je die gaat boren, boor je sowieso de schroefdraad weg, maar hoef je er niet zeker van te zijn dat je ALLES van je boutje weggehaald hebt. dat hangt dus heel erg van de maat van je boor af.
je zult de boor dus iets groter moeten maken dan de schroef.
en later bij het opbouwen heb je dus te maken met een schroef die afwijkt van de andere, omdat je een grotere draad erin moet tappen.
ook moet je met het tappen in je carter enorm uitkijken en VEEL kruipolie gebruiken ivm afbreken van de tap (als dat gebeurt kun je je carter wegsmijten.)
voorzichtigheid is dus een must.
ik zou het nog een aantal keer proberen met de kruipolie...
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Pixl |
10-1-2010 17:13 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
uhm,
zo te zien is dat gewoon een bout die de carters bij elkaar houdt.
als je die gaat boren, boor je sowieso de schroefdraad weg, maar hoef je er niet zeker van te zijn dat je ALLES van je boutje weggehaald hebt. dat hangt dus heel erg van de maat van je boor af.
je zult de boor dus iets groter moeten maken dan de schroef.
en later bij het opbouwen heb je dus te maken met een schroef die afwijkt van de andere, omdat je een grotere draad erin moet tappen.
ook moet je met het tappen in je carter enorm uitkijken en VEEL kruipolie gebruiken ivm afbreken van de tap (als dat gebeurt kun je je carter wegsmijten.)
voorzichtigheid is dus een must.
ik zou het nog een aantal keer proberen met de kruipolie...
Wat doe je moeilijk. Boor gewoon met een grote boor dat schroefkopje eraf, als je daarna de carters van elkaar hebt kun je met een waterpomptang de rest er wel uit draaien.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Floris-tsx |
10-1-2010 17:15 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Wat doe je moeilijk. Boor gewoon met een grote boor dat schroefkopje eraf, als je daarna de carters van elkaar hebt kun je met een waterpomptang de rest er wel uit draaien.
ja, dat is idd een mogelijkheid als niet op beide helften draad zit. heb je gelijk in
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
DJL1993 |
10-1-2010 17:16 |
Posts: 131 |
ik denk dat ik ook een idee heb, met een slijptol maak ik gewoon een spleet in de moerkop, zo kan er een platte schroevendraaier in of gewoon een stuk plat ijzer.
zo heb ik beter grip ik heb het wel eens eerder gedaan met een schroefje en mn auto deur
Dit bericht is gewijzigd door DJL1993 op 10-1-2010 om 17:18 uur.
|
|
|
|
Floris-tsx |
10-1-2010 17:17 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
ik denk dat ik ook een idee heb, met een slijptol maak ik gewoon een spleet in de moerkop, zo kan er een platte schroeven draai in of gewoon een stuk plat ijzer.
zo heb ik beter grip ik heb het wel eens eerder gedaan met een schroefje en mn auto deur
ohh je kop was gewoon uitgesleten...
das idd t beste om te doen.
pak m dan wel int midden he xD
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Pixl |
10-1-2010 18:06 |
Posts: 3125 |
|
|
So fuckin' what!? |
|