Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motor onderhoud? veel problemen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 510 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60119 - Motor onderhoud? veel problemen...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DJL1993 10-1-2010 10:22 Print reply
Posts: 131
ooh ja... srry gaat over een honda mt5.
 
DJL1993 10-1-2010 10:26 Print reply
Posts: 131
de pakking van me cilinder is ook rot welke moet ik nemen?
de 19MM pakking of 45?
 
Floris-tsx 10-1-2010 16:07 Print reply

Posts: 3225
http://www.scootpart...arts/Products/04HO83

editen.

andere problemen al opgelost?
 
Iedereen kan professioneel worden
Wisse-DRD 10-1-2010 16:10 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
hallo,
ik heb ff mn motor uit elkaar gehaald omdat ik hem niet lkkr van starte en lopen. na de cilinder te hebben losgemaakt zag ik dat er diepe krassen op mn zuiger zaten echt hele diepe =. moet ik die zuiger weggooien of gewoon nieuwe veren er in? zo ja welke zuiger?(voor een standaard 50CC) ook mn koppelingsplaten vervangen ging helemaal goed, totdat mn kickstart blokeerde. kan liggen omdat die op zn 4 staat? ja mn voetsteun voor de versnelling lig eraf en hij staat nog in zn 4 =. en mn pakking is ook verrot hoeveel MM moet ik nemen? en ik zag zojuist dat mn koppelingsdrukstifje als hij naar buiten gaat en ik wil hem er weer in hebben gaat hij niet terug. is dat veertje dan niet meer goed?!
dat waren mijn problemen dus =P
Mvg


Je kan die zuiger weg gooien, Even kijken naar de cilinder wand, als die nog goed is dan is dat goed,

De rest moet je ff foto's van maken ofzo,
 
DJL1993 10-1-2010 16:53 Print reply
Posts: 131
nou nee niet echt, maar ik ga mn hele blok resiveren tot nu toe gaat het goed totdat in schroefje muurvast zit. kruip olie erop gedaan helpt niet wd-40 op gespoten nog steeds muurvast.

het zit ook nog op een lastig plek waar mn dop sluitel dus niet helemaal in kan

dus dan maar een moersleutel gebruikt daar lukt het ook niet mee wint de moerkop zit er nu niet echt meer vijfhoekig uit?

hoe krijg ik die er nu uit?! eruit boren?
 
Pixl 10-1-2010 16:56 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
nou nee niet echt, maar ik ga mn hele blok resiveren tot nu toe gaat het goed totdat in schroefje muurvast zit. kruip olie erop gedaan helpt niet wd-40 op gespoten nog steeds muurvast.

het zit ook nog op een lastig plek waar mn dop sluitel dus niet helemaal in kan

dus dan maar een moersleutel gebruikt daar lukt het ook niet mee wint de moerkop zit er nu niet echt meer vijfhoekig uit?

hoe krijg ik die er nu uit?! eruit boren?


Kopje eraf boren ja, vaak komt de rest dan ook al wel losser te zitten en kun je 't er zo uit draaien
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 10-1-2010 16:57 Print reply

Posts: 4605
Waar zit dat schroefje?

Uitboren zou ik als laatste optie nemen, heb je geen linkse draadtapper (ik neem aan dat het rechtse schroefdraad is)?

Dan kan je in die schroef een gat boren (niet volledig er door), linkse draad tappen, boutje er in draaien om zo de schroef er uit te krijgen.
 
Vlaanderen vrij!
Floris-tsx 10-1-2010 17:04 Print reply

Posts: 3225
idd.
over welk schroefje gaat het ?
in je carter ofzo?
dan zou ik nog ff wachten met boren

 
Iedereen kan professioneel worden
DJL1993 10-1-2010 17:05 Print reply
Posts: 131
Floris-tsx 10-1-2010 17:11 Print reply

Posts: 3225
uhm,

zo te zien is dat gewoon een bout die de carters bij elkaar houdt.
als je die gaat boren, boor je sowieso de schroefdraad weg, maar hoef je er niet zeker van te zijn dat je ALLES van je boutje weggehaald hebt. dat hangt dus heel erg van de maat van je boor af.

je zult de boor dus iets groter moeten maken dan de schroef.
en later bij het opbouwen heb je dus te maken met een schroef die afwijkt van de andere, omdat je een grotere draad erin moet tappen.

ook moet je met het tappen in je carter enorm uitkijken en VEEL kruipolie gebruiken ivm afbreken van de tap (als dat gebeurt kun je je carter wegsmijten.)

voorzichtigheid is dus een must.

ik zou het nog een aantal keer proberen met de kruipolie...
 
Iedereen kan professioneel worden
Pixl 10-1-2010 17:13 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
uhm,

zo te zien is dat gewoon een bout die de carters bij elkaar houdt.
als je die gaat boren, boor je sowieso de schroefdraad weg, maar hoef je er niet zeker van te zijn dat je ALLES van je boutje weggehaald hebt. dat hangt dus heel erg van de maat van je boor af.

je zult de boor dus iets groter moeten maken dan de schroef.
en later bij het opbouwen heb je dus te maken met een schroef die afwijkt van de andere, omdat je een grotere draad erin moet tappen.

ook moet je met het tappen in je carter enorm uitkijken en VEEL kruipolie gebruiken ivm afbreken van de tap (als dat gebeurt kun je je carter wegsmijten.)

voorzichtigheid is dus een must.

ik zou het nog een aantal keer proberen met de kruipolie...


Wat doe je moeilijk. Boor gewoon met een grote boor dat schroefkopje eraf, als je daarna de carters van elkaar hebt kun je met een waterpomptang de rest er wel uit draaien.
 
So fuckin' what!?
Floris-tsx 10-1-2010 17:15 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Wat doe je moeilijk. Boor gewoon met een grote boor dat schroefkopje eraf, als je daarna de carters van elkaar hebt kun je met een waterpomptang de rest er wel uit draaien.


ja, dat is idd een mogelijkheid als niet op beide helften draad zit. heb je gelijk in
 
Iedereen kan professioneel worden
DJL1993 10-1-2010 17:16 Print reply
Posts: 131
ik denk dat ik ook een idee heb, met een slijptol maak ik gewoon een spleet in de moerkop, zo kan er een platte schroevendraaier in of gewoon een stuk plat ijzer.

zo heb ik beter grip ik heb het wel eens eerder gedaan met een schroefje en mn auto deur

Dit bericht is gewijzigd door DJL1993 op 10-1-2010 om 17:18 uur.
 
Floris-tsx 10-1-2010 17:17 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
ik denk dat ik ook een idee heb, met een slijptol maak ik gewoon een spleet in de moerkop, zo kan er een platte schroeven draai in of gewoon een stuk plat ijzer.

zo heb ik beter grip ik heb het wel eens eerder gedaan met een schroefje en mn auto deur


ohh je kop was gewoon uitgesleten...
das idd t beste om te doen.
pak m dan wel int midden he xD
 
Iedereen kan professioneel worden
Pixl 10-1-2010 18:06 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


ja, dat is idd een mogelijkheid als niet op beide helften draad zit. heb je gelijk in


En aangezien er niet op beide helften draad zit moe je gewoon niet moeilijk doen
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 2457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved