Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motor onderhoud? veel problemen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60119 - Motor onderhoud? veel problemen...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DJL1993 9-1-2010 22:40 Print topicpost
Posts: 131
hallo,
ik heb ff mn motor uit elkaar gehaald omdat ik hem niet lkkr van starte en lopen. na de cilinder te hebben losgemaakt zag ik dat er diepe krassen op mn zuiger zaten echt hele diepe =. moet ik die zuiger weggooien of gewoon nieuwe veren er in? zo ja welke zuiger?(voor een standaard 50CC) ook mn koppelingsplaten vervangen ging helemaal goed, totdat mn kickstart blokeerde. kan liggen omdat die op zn 4 staat? ja mn voetsteun voor de versnelling lig eraf en hij staat nog in zn 4 =. en mn pakking is ook verrot hoeveel MM moet ik nemen? en ik zag zojuist dat mn koppelingsdrukstifje als hij naar buiten gaat en ik wil hem er weer in hebben gaat hij niet terug. is dat veertje dan niet meer goed?!
dat waren mijn problemen dus =P
Mvg
 

burnoutboy 9-1-2010 22:43 Print reply

Posts: 207
die zuiger kan je volgends mij weg gooien
de rest zou ik niet weten

en .. maak in het vervolg eebm een overzichtelijke post
ipv alles aan elkaar te breien
 
ik beun ook maar wat aan xD
DJL1993 9-1-2010 23:04 Print reply
Posts: 131
okay ja zal ik doen >.<
maar ik zag bij een online shop (ik weet niet of je namen mag noemen)
dat je verschillende zuigers kan kopen van 42MM 45.50MM enz.

maar welke moet ik dan nemen?
 
Floris-tsx 9-1-2010 23:06 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
hallo,
ik heb ff mn motor uit elkaar gehaald omdat ik hem niet lkkr van starte en lopen. na de cilinder te hebben losgemaakt zag ik dat er diepe krassen op mn zuiger zaten echt hele diepe =. moet ik die zuiger weggooien of gewoon nieuwe veren er in? zo ja welke zuiger?(voor een standaard 50CC) ook mn koppelingsplaten vervangen ging helemaal goed, totdat mn kickstart blokeerde. kan liggen omdat die op zn 4 staat? ja mn voetsteun voor de versnelling lig eraf en hij staat nog in zn 4 =. en mn pakking is ook verrot hoeveel MM moet ik nemen? en ik zag zojuist dat mn koppelingsdrukstifje als hij naar buiten gaat en ik wil hem er weer in hebben gaat hij niet terug. is dat veertje dan niet meer goed?!
dat waren mijn problemen dus =P
Mvg


ja, dan moet je gewoon een standaard zuiger kopen he. of even opmeten met een schuifmaat/ langs bromboer gaan

over welke pakking heb je het? brommer telt er een aantal namelijk

en nog ff iets meer(duidelijke) uitleg over je drukstift?

in het kader van revisie zou ik dan ook echt goed te werk gaan: pak een handleiding van je brommer (knowledge base hier op bf of kopen) en helemaal opnieuw opbouwen. weet je zeker dat je goed bezig bent geweest, mits je je aan die handleiding houdt.


 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 9-1-2010 23:08 Print reply

Posts: 3225
ik
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
okay ja zal ik doen >.<
maar ik zag bij een online shop (ik weet niet of je namen mag noemen)
dat je verschillende zuigers kan kopen van 42MM 45.50MM enz.

maar welke moet ik dan nemen?

meet het op en je weet het
ik snap trouwens dat van die voetsteun niet... je kan toch ook gewoon schakelen met je hand of desnoods zonder voetsteun?

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 9-1-2010 om 23:10 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
DJL1993 9-1-2010 23:13 Print reply
Posts: 131
ok ik zal het opmeten,

over die drukstift, als je je koppeling indrukt gaat dat drukstiftje eruit zodra je je koppeling loslaat hoort die weer terug te gaan waar hij normaal zit. na dat is bij mij niet het geval
 
Floris-tsx 9-1-2010 23:15 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
ok ik zal het opmeten,

over die drukstift, als je je koppeling indrukt gaat dat drukstiftje eruit zodra je je koppeling loslaat hoort die weer terug te gaan waar hij normaal zit. na dat is bij mij niet het geval


uhm, aan de koppelingskant komtie er idd uit ja, maar, ik DRUK mijn drukstift meestal het blok in....
het kan heel goed zijn dat hij verbogen is...
 
Iedereen kan professioneel worden
steef ts70xk 9-1-2010 23:16 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
ok ik zal het opmeten,

over die drukstift, als je je koppeling indrukt gaat dat drukstiftje eruit zodra je je koppeling loslaat hoort die weer terug te gaan waar hij normaal zit. na dat is bij mij niet het geval

zitte je platen en veren enzo er nog op gewoon compleet nog?
 
DJL1993 9-1-2010 23:18 Print reply
Posts: 131
yup helemaal compleet volgens het boekje
 
Floris-tsx 9-1-2010 23:19 Print reply

Posts: 3225
check dan offie verbogen is.
 
Iedereen kan professioneel worden
DJL1993 9-1-2010 23:20 Print reply
Posts: 131
over de pakking ik heb hem voor mn rechtercarter nodig (bij de vliegwiel
 
Floris-tsx 9-1-2010 23:28 Print reply

Posts: 3225
ja kerel, ik weet nie hoor, maar wat voor brommer heb jij ? mocht het toch andersom zitten; het vliegwiel komt liever niet in aanraking met olie, dus pakking is totaal overbodig
rechts zit de koppeling. --> koop vloeibare pakking dat spul kan je echt overal voor gebruiken. behalve kop


Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 9-1-2010 om 23:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 9-1-2010 om 23:30 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 9-1-2010 23:46 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
ja kerel, ik weet nie hoor, maar wat voor brommer heb jij ? mocht het toch andersom zitten; het vliegwiel komt liever niet in aanraking met olie, dus pakking is totaal overbodig
rechts zit de koppeling. --> koop vloeibare pakking dat spul kan je echt overal voor gebruiken. behalve kop


Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 9-1-2010 om 23:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 9-1-2010 om 23:30 uur.


ik heb bij verschillende motors al ontsteking in de olie gezien hoor
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Floris-tsx 9-1-2010 23:51 Print reply

Posts: 3225
ok...:P lijkt mij niet echt gezond eerlijk gezegd... maar t zal wel
dan nog: vloeibare pakking

 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 9-1-2010 23:52 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
ok...:P lijkt mij niet echt gezond eerlijk gezegd... maar t zal wel
dan nog: vloeibare pakking



is origineel zo hoor edit, bij brommers niet hoor.

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 9-1-2010 om 23:53 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Royal Club 9-1-2010 23:54 Print reply

Posts: 60390
lekker. en weten we al welk merk blok het uberhaupt over gaat?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved