Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - temperatuur koelvloeistof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1374 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60095 - temperatuur koelvloeistof
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 7-1-2010 19:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
koeling van benzine is volgens mij verwaarloosbaar


bron?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bart de scootergek 7-1-2010 20:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

bron?


Door de faseverandering van vloeistof naar lucht ( verdampen ) ontrekt benzine warmte aan zijn omgeving. Is geen bron voor nodig, gewoon een natuurkundig verschijnsel.

Gooi maar wat benzine over je handen heen, je voelt dat het koud wordt.

edit: ontopic: koelvloeistof voor een fatsoenlijk rendement zit iig hoger dan de genoemde 40 graden, eerder ergens rond de 80/90 graden. Die 110 van jou is iig wel te hoog, als het goed is zal hij dan ook wat koelvloeistof moeten gaan verliezen bij de radiateurdop, zo niet dan moet je het toch in je sensor zoeken.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-1-2010 om 20:39 uur.
 
Honda RC-33
Derbi-Olaf 7-1-2010 20:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
koeling van benzine is volgens mij verwaarloosbaar

oei...
daarom ook dat de kans op warmlopen véél groter is als je afstelling te arm is?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 3210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved