Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kawa ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60093 - kawa ar50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kwalijkzakie 6-1-2010 22:56 Print topicpost

Posts: 30
een goeienavond even een vraag

ik rijd oa kawa ar50 en er is laatst een stukje cilinderwand uit de cilinder gebroken.
maar goed, het is bij een van de 4 spoelpoorten gebeurd.
Eentje is er nu ong 2 keer zo groot.
Misschien was dit stukje voorheen ook al weg, had de cilinder er nog noot afgehad.
Het lijkt mij btw dat dat niet zoveel kwaad zou kunnen...

maar goed, hij stopte er dus vorige week mee.

ik had nog een andere cilinder dus die erop gezet, doet nu ook niks...

dus ik denk aan ontsteking (liep voorheen gewoon goed)
benzinetoevoer is goed membraan is heel etc bougie word nat dat is het niet.

vorige eigenaar zei dat ie er een suzuki TSX ontsteking in had gezet.

Mijn brommer is wat elektronica betreft heel simpel:

Licht en heel de bende zit (nog) niet aangesloten.
Van ontsteking naar bobine via het contact.
Vonkt af en toe wel, slaat soms ook even aan maar is niet meer dan 3 sec.
Nu denk ik: eerst ff andere bobine proberen?
Voor kawa is natuurlijk niks te krijgen, dus weet niet of ik het gewoon met een andere bobine kan proberen?
en een eventueel ander probleem wat t zou kunnen zijn....

bedankt alvast, !

 
Mooi wark !

daanrademaker 7-1-2010 9:21 Print reply

Posts: 96
Nieuwe bobine zou ik inderdaad eerst proberen.
Heb je wel compressie? Is er niet wat van de spoelpoorten je blok in gesprongen?
 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
gluurder 7-1-2010 14:50 Print reply

Posts: 73
tsx had geloof ik cdi in de bobine (weet het niet zeker ) dus als er een tsx ontsteking op zit zal de bobine ook wel van een tsx zijn dus mischien verstandig om even met de bobine langs de bromboer te gaan
De otsekingsspoel schijnt ook wel eens problemen te geven (weerstand van de spoel moet ongeveer 150 ohm wezen )

Dit bericht is gewijzigd door gluurder op 7-1-2010 om 14:54 uur.
 
kwalijkzakie 7-1-2010 17:59 Print reply

Posts: 30
het stukje wand zal in mn carter gekomen zijn.
maar is niet klem komen te zitten dus...

zal de spoel ff doormeten iig!

heb evt ook nog wel een werkende kawa ontsteking, maar daar heb ik dan weer geen bobine bij.

heb wel een honda mtx bobine, maar daar zit geen cdi in.

zit het bij een kawa (net als bij TSX) in de bobine?
of zit het ergens achter je vliegwiel verstopt?


 
Mooi wark !
kwalijkzakie 7-1-2010 20:42 Print reply

Posts: 30
nouja, net nog ff aan het rommelen geweest.
ori kawa ontsteking geprobeerd, zelfde bobine gebruikt.
mooi blauwe vonk.
ori schone 14mm carb erop
ori mini-doorlaat spruitstuk erop
dus ik dacht dat gaat wel lopen.

nou heb ik hem aan het lopen (als tie zin heeft dan)


Wat vreemd is: de stationair schroef staat helemaal in en hij blijft alsnog niet stationair lopen (met gas bij geven wel)
luchtschroef zo;n beetje 1,5 slag open dus dat zou goed moeten zijn.

geef ik vol gas, komt ie niet boven de 4000 toeren uit.

valse lucht voel ik ook nergens...
en ontsteking is niet te verdraaien (is een elektronische btw).
ori vliegwiel erop gezet en de magnetische velden schoongemaakt.

Hoe heb ik het nu gedaan: (beun)

rood/zwart uit ontsteking naar bobine (die maakt de aarde weer zelf op t frame)

kwestie van benzinetoevoer of elektriek?


 
Mooi wark !
daanrademaker 7-1-2010 21:17 Print reply

Posts: 96
klinkt als valse lucht? nieuwe pakkingen op het spruitstuk gedaan?

Dit bericht is gewijzigd door daanrademaker op 7-1-2010 om 21:17 uur.
 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
kwalijkzakie 7-1-2010 22:08 Print reply

Posts: 30
nope geen nieuwe pakkingen tussen gedaan.
zitten zelfgeknipte papieren pakkingen tussen.
heb nu dus andere ontsteking, vonkt nu goed dus heb de spoel niet doorgemeten (batterij van mn meter was leeg, zit zo'n ...blok-batterij in..)

maar goed wat betreft membraam:

zal morgen ff wat vloeibare ertussen smeren.
vertrouw het ook niet helemaal daar bij dat membraam (wel deo gespoten maar toch)

heb nu weer ff andere cilinder erop...
nja ook slecht.
blijft wel lopen nu maar pakt heeeel slecht op.
geef ik vol gas (in zn vrij) duurt het wel een tijdje eer dat er toeren komen. uitlaat lekt ook nogal dat morgen eerst ff fixen

(hebben beunhazen bouten ingedraaid, draad natuurlijk bijna helemaal verrot in de cilinder)
draai er liever tapeindjes in en dan een moertje erop, gaat 100 jaar mee. dat ff ter zijde

nouja, loopt dus wel maar heel slecht, rijden heb ik niet eens geprobeerd denk dat ik niet eens weg kom vanaf stilstand

nja morgen ff wat verzinnen op de uitlaatflens - bevestiging.
en ff vloeibare pakking tussen dat membraam smeren.

ga ook nog wel ff met gasnaald rommelen.

meer tips altijd welkom, kan ik weer rijden dalijk

Dit bericht is gewijzigd door kwalijkzakie op 7-1-2010 om 22:10 uur.
 
Mooi wark !
kwalijkzakie 9-1-2010 13:06 Print reply

Posts: 30
nouja uitlaat ff vastgezet en nieuwe pakking tussen membraam gedaan.
ook nog gasnaald anders gezet...

mja hij vonkt goed nu dus switchff naar technical forum
 
Mooi wark !
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-1-2010 13:59 Print reply

Posts: 12846
EF -> TF
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved