Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Offtopic: Opvoeren van Honda........................Camino

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6009 - Offtopic: Opvoeren van Honda..........
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jan van Elderen 30-10-02?17:37 Print topicpost

Posts: 555
Tja, heb een mb, en sinds gisteren ook een camino'tje

Ik weet dat et hier niet thuis hoort (geen schakel) maar op 50cc levert een topic NIKS op.

Ik wil et ding sneller laten rijden (Kom nou niet met cilinder wissel, carb of uitlaat)

Hoeveel mm is std de carb?
En wat staat er op de cilinder standaard?


Geen boze reacties,
want honda is honda
 
*blurk*

jaz86 30-10-02?18:48 Print reply
Posts: 543
uuhh, t is een BROMMERforum en geen SCHAKELforum (hoewel er wel veeeel schakels zijn ) (ut is toch een brommer, of heb ik iets anders in me hoofd?)

uhh, misschien ken je de carb uitboren, luchtfilter bewerken, andere tandwielen, dat soort dinge, moet je ff kijke wat er allemaal groter kan. heb zelf geen ervaring met camino hoor, maar het is volgens mij allemaal utzelfde...
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***
Rens 30-10-02?19:09 Print reply

Posts: 6863
uhh andere membraan kleppen vario modificeren(scheelt veel) zoek op inet hiervoor en uhhh eurocilindro cilinder erop zetten en een race uitlaat voor een fox of sp 103 (staat op 50cc.nl)

dat is snel maar heeeeeel snel kan ook

dan moet je er ff een scooter cilinder op fixxen van piaggo NRG + bijpassende uitlaat dan zou ik wel je achterbrug verstevigen
 
achter de maan is alles beter
sam vl. - [HRC Nijmegen] 30-10-02?19:13 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Originally posted by: Rens Tha SUPERSONIC MTX R...

eurocilindro cilinder erop zetten en een race uitlaat voor een fox of sp 103 (staat op 50cc.nl)
dat is snel maar heeeeeel snel kan ook
dan moet je er ff een scooter cilinder op fixxen van piaggo NRG + bijpassende uitlaat dan zou ik wel je achterbrug verstevigen



[lees de topic goed voor je replyed mode aan]
(Kom nou niet met cilinder wissel, carb of uitlaat)
[lees de topic goed voor je replyed mode uit]

[This message is edited by sam vl on 30-10-02 19:17]
 
Nijmegen!
Rens 30-10-02?19:37 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: sam vl

Quote:
Originally posted by: Rens Tha SUPERSONIC MTX R...

eurocilindro cilinder erop zetten en een race uitlaat voor een fox of sp 103 (staat op 50cc.nl)
dat is snel maar heeeeeel snel kan ook
dan moet je er ff een scooter cilinder op fixxen van piaggo NRG + bijpassende uitlaat dan zou ik wel je achterbrug verstevigen



[lees de topic goed voor je replyed mode aan]
(Kom nou niet met cilinder wissel, carb of uitlaat)
[lees de topic goed voor je replyed mode uit]

[This message is edited by sam vl on 30-10-02 19:17]


[ik zeg wat ik leuk vind mode]
aan het begin van me reply staat dat en dat de rest onzin is mag ik zelf weten KNURFT
 
achter de maan is alles beter
sam vl. - [HRC Nijmegen] 30-10-02?19:45 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Originally posted by: Rens Tha SUPERSONIC MTX R...

Quote:
Originally posted by: sam vl

Quote:
Originally posted by: Rens Tha SUPERSONIC MTX R...

eurocilindro cilinder erop zetten en een race uitlaat voor een fox of sp 103 (staat op 50cc.nl)
dat is snel maar heeeeeel snel kan ook
dan moet je er ff een scooter cilinder op fixxen van piaggo NRG + bijpassende uitlaat dan zou ik wel je achterbrug verstevigen



[lees de topic goed voor je replyed mode aan]
(Kom nou niet met cilinder wissel, carb of uitlaat)
[lees de topic goed voor je replyed mode uit]

[This message is edited by sam vl on 30-10-02 19:17]


[ik zeg wat ik leuk vind mode]
aan het begin van me reply staat dat en dat de rest onzin is mag ik zelf weten KNURFT



 
Nijmegen!
rebuild nsr 30-10-02?20:13 Print reply
Posts: 494
hi gozer je moet om te beginnen de varioring eruit halen. Dat is de voorste overbrenging achter de carterkap. Daar achter zit een ronde schijf waar je v-snaar op loopt.
-verwijder de vario m.b.v een zuigerstop
-draai het eraf jeziet nu gewichtjes zitten en zo
-om de krukas zit een ring die je vario tegenhoud
(minder toeren) haal die ring weg en hij rijd 70km/h
Ik ben zelf ook een schakeljunk maar m,n broer heeft een fox met gianelli uitlaat ook zonder varioring, gaat 90 vet eng op een fox !!!!!!!
ps: gianelli kan ook op camino gellof k
 
nothing beats a cubic inch
Rens 30-10-02?20:34 Print reply

Posts: 6863
Modificering variateur

Voordat je begint wil ik even mededelen dat het modificeren van je variateur zoals hieronder beschreven geheel op eigen risico is en dat ik mij niet verantwoordelijk acht voor het verkl*ten van je variateur.
Okee, genoeg gezeurd. Voor het beste resultaat moet je variateur in goede conditie verkeren. Let hierbij op het loopvlak waartegen de V-snaar moet liggen. Dit vlak moet perfect schuin zijn, dus zonder platte stukken of hobbels. Een nieuw Honda-variateurtje kost 50 ? 60 gulden, dus als je oude variateur slecht is en je toch geld teveel hebt, kun je dit kopen. Je ziet in je variateur 6 baantjes waar de rolletjes in komen. De bedoeling is, dat we deze baantjes naar buiten toe verlengen, zodat er meer variatie mogelijk is. Dit doen we door simpelweg de delen van de variateur die de rolletjes tegenhouden naar buiten te vliegen, weg te halen. Hieronder wordt de werkvolgorde beschreven.

1. Teken de zaaglijnen af. De eerste moet ongeveer 10 mm onder de bovenkant en rondom de buitenkant van de variateur gezet worden. Dit doe je door een kraspen op de goede hoogte te houden en je variateur er langs te draaien. De overige 12 zaaglijnen moeten boven op de rand komen, en langs de zijkant naar beneden.

2. Span de variateur in een bankschroef in. Zorg wel dat je karton tussen de variateur en de bankschroef in klemt, anders vervorm je je variateur. Hij is immers van aluminium.

3. Neem een ijzerzaag en begin nauwkeurig op een van de 12 zaaglijnen naar beneden te zagen (foto 9), totdat je op de horizontale zaaglijn rondom de variateur terechtkomt. Doe dit 12 keer. Je hebt nu 6 paren verticale zaagsneden. Zaag nu de stukjes horizontale zaaglijn die tussen elk paar zaagsneden in zitten, zo'n 2 mm in (foto 10). Als je het goed gedaan hebt, zie je nu 6 U-vormige zaagsneden zitten. Je kunt nu met een beitel en een hamer de stukjes voorzichtig lostikken. Als het goed is heb je overal een vrij rechte breuk.

4. Tot slot moet je de breuklijnen gelijk vijlen met de baantjes, zodat er mooie, rechte banen naar buiten ontstaan. (Zie foto 11) De rolletjes moeten een vlakke ondergrond hebben, anders slijten ze heel snel en onregelmatig.

Je variateur is nu klaar. Als variateurdeksel moet je de originele (Honda) gebruiken. Om te voorkomen dat de rolletjes naar buiten vliegen tijdens het rijden moet je een origineel stofkapje gebruiken. Heb je dit niet, dan moet je het kopen. Het stofkapje houdt namelijk de variateurdeksel tot op een bepaalde hoogte tegen, en de variateurdeksel houdt de rolletjes tegen. Komt de variateurdeksel te hoog, dan worden de openingen te groot en vliegen de rolletjes naar buiten. Deze kunnen ook nog eens de zijkap beschadigen. (Zoals mij is overkomen) Om de juiste eindoverbrenging te krijgen, moet je het stofkapje op hoogte afstellen. Dit kun je doen door kleine ringetjes van ong. 1 mm hoog tussen de variateur en het stofkapje in te leggen. (Zie foto 12 onderaan, midden) Hoe meer ringetjes, hoe meer variatie, en hoe harder je Camino rijdt. Een te grote variatie is ook niet goed. (Dan daalt je toptoerental, waardoor je Camino weer langzamer gaat) Voor een Camino met 70cc en snelle uitlaat adviseer ik 2 ringetjes per bevestigingspunt te gebruiken, dus 6 in totaal. Meer als 4 ringetjes per bevestigingspunt zou ik niet gebruiken omdat dan de openingen aan de zijkant van de variateur te groot worden. Ook je achterpoelie kan niet verder vari?ren. Maakt je Camino op topsnelheid toch nog teveel toeren, dan moet je kijken of je de achterpoelie nog een stuk naar achter kan schuiven in je achterbrug. Dit resulteert ook in minder toeren. Als rolletjes heb ik 4 grams (gemiddeld) gepakt voor een constant hoog toerental en dus een zeer goede trekkracht. Ik adviseer om zelf verschillende rolletjes uit te proberen, en te bepalen wat je het fijnste vind rijden. Op de topsnelheid hebben de rolletjes geen invloed, alleen als je veel te lichte (bv. 1 gram) of veel te zware (bv. 12 gram) gaat gebruiken: dan gaat de topsnelheid in beide gevallen omlaag. Op foto 12 is mijn variateur zichtbaar. Nu de Variomatic aangepast is aan het extra vermogen, is het tijd om te blazen.
 
achter de maan is alles beter
Woeter 30-10-02?21:13 Print reply

Posts: 2832
haha ga me niet vertellen dat je dat zelf getyped heb rens

en die gast van wie ze broer een fox heeft, heeft die zijn originele cilinder er nog op? en een andere vario? of alleen een andere uitlaat?
 
Rens 30-10-02?21:26 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Wouter
haha ga me niet vertellen dat je dat zelf getyped heb rens



Tuurlijk wel je weet toch hoeveel tijd ik steek in het opvoeren van vario mobielen....niet dus

hele tijd geleden (zeker een paar jaar) van internet geplukt hier is het plaatje van de vario als ie klaar is :
 
achter de maan is alles beter
Woeter 30-10-02?23:14 Print reply

Posts: 2832
huh flikkeren die rollen er zo niet tussen uit dan??
 
de_koen 31-10-02?11:26 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: harm van duijn

hi gozer je moet om te beginnen de varioring eruit halen. Dat is de voorste overbrenging achter de carterkap. Daar achter zit een ronde schijf waar je v-snaar op loopt.
-verwijder de vario m.b.v een zuigerstop
-draai het eraf jeziet nu gewichtjes zitten en zo
-om de krukas zit een ring die je vario tegenhoud
(minder toeren) haal die ring weg en hij rijd 70km/h
Ik ben zelf ook een schakeljunk maar m,n broer heeft een fox met gianelli uitlaat ook zonder varioring, gaat 90 vet eng op een fox !!!!!!!
ps: gianelli kan ook op camino gellof k

ja jij weet het wel hoor
camino is niet begrensd op vario...
in belgenland (waar ik woon dus)is dit de brommer/snording
record bij politie staat op kleine 115 met zon ding..., ga jij bewere dat je 90 gaat met je standaard foxje...
 
Honda 5-Bak te koop
mikey 31-10-02?11:53 Print reply
Posts: 2392
h?h? kawa knows his camino's

dinge kunne lekker snel gaan, hier in ons belgenlandje nog sneller

gaan zo al 45-50 en dan kan je der vanalles onder gooie om goed snel te gaan
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

Dit topic is 9387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved