Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60081 - afstellen mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sammb 5-1-2010 19:37 Print topicpost
Posts: 132
hoi, ik ben nu bezig met het aftsellen van m'n MB, Setup:

50cc orgineel
13 mm carb. (orgineeel)
homoet special uitlaat

eerst had ik sproeier 84 erin, liep niet echt lekker, nu sproeier 88 en dat loopt al een stuk beter. ik denk dat als ik sproeier 92 erin draai hij nog beter zal lopen maar is 92 niet heel erg groot voor een 13 mm?

hoe kan het dat ik zo'n grote sproeier nodig heb?? of is dit niet zo groot?

Sam
 

JB1 5-1-2010 19:40 Print reply

Posts: 14881
Ori luchtfilter?

Ik had op een powerfilter en 50cc DMP ongeveer 80 (Nooit helemaal afgesteld want ik vond het wel zoooooo traag)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
sammb 5-1-2010 19:42 Print reply
Posts: 132
ja ori luchtfilter
 
JB1 5-1-2010 19:49 Print reply

Posts: 14881
Ja, je kunt altijd kijken of ie dan beter loopt.

Weet je 100% zeker dat je een 50 Ori hebt?

Ik vind het nogal raar dat je met een homoet rijd dan

Is het de 50 of 70cc ?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
sammb 5-1-2010 19:52 Print reply
Posts: 132
nee, ik weet het niet 100% zeker, mar volgens de verkoper was het de orginele.
hoemoet special is officieel voor 70cc maar rijd ook prima met 50
 
JB1 5-1-2010 19:54 Print reply

Posts: 14881
Heeft je cilinder 6 of 5 koelribben?
6 is ori

Zit bij je uitlaat de demper er direct aan, of heb je na de expansie eerst een stukje buis?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
sammb 5-1-2010 20:02 Print reply
Posts: 132
5 koelribben, blijkbaar niet orgineel dan...
uitlaat is met aprate demper
 
JB1 5-1-2010 20:05 Print reply

Posts: 14881
Okee, geen ori cilinder, Mogelijkheid is dus 50 én 70cc, omdat te meten zul je echt de kop eraf moeten halen.
39.00mm Diameter = 50cc
44.00mm Diameter = 70cc

En je hebt een Homoet special Racing 70cc
(Heb hem zelf ook)
Dat is een hoogtoerige pijp die eigenlijk alleen maar presteert op 70cc's

Ik heb zelf het vage vermoeden dat je een 70cc hebt, maar je carburateur is eigenlijk te klein voor 70cc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
sammb 5-1-2010 20:07 Print reply
Posts: 132
nee, ik weet zeker dat het een 50cc is, die homoet heb ik er namelijk zelf op gezet en volgens brommerboer was dat een prima combi met 50cc.
 
BenjaminDG 5-1-2010 20:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sammb
nee, ik weet zeker dat het een 50cc is, die homoet heb ik er namelijk zelf op gezet en volgens brommerboer was dat een prima combi met 50cc.


Ja voor Honda zijn die 50cc of 70cc uitlaten uitwisselbaar speelt niet zo'n grote rol, als ik jouw was zou ik misschien een 16mm carburateur regelen.

Dan rijde hij nog beter maar zal hij wel iets meer verbruiken, maar 13mm kan ook hoor.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 5-1-2010 20:10 Print reply

Posts: 14881
Ik zou eigenlijk echt gaan zoeken naar een andere pijp.

Homoet special racing is 70cc, en met mijn polini kwam de powerband heel laat aanzwellen.

Ik zou proberen om die uitlaat om te wisselen naar een homoet 50cc.

Qua de rest, ik zou gewoon die sproeier 92 proberen.
Ik vind het verder ook niet raar dat je dan op zo'n maat uit komt.

Ik had een sproeier 80 (te klein eigenlijk) in een 50cc DMP met 13mm en een Techno uitlaat.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mb8 5-1-2010 23:44 Print reply
Posts: 90
6 koelribben heb je vanaf 80cc op honda . 5 ribben is mb5,.

een homoet 70 special loopt mooi vanaf 70 tot 80cc... de powerband ligt vrij hoog bij homoet over het algemeen, dus ik ben bang dat dit niet lekker loopt op een ori 50cc.

nu denk ik dat je originele cilinder dit probleem geeft ( honda origineel nl model is ziekelijk begrenst)


sproeier maten zijn erg variabel dat verschilt bij iedereen , maten zeggen niets ik rijd bijvoorbeeld 150 sproeier nu op een 125cc mb..

een homoet kan wel lekker lopen als je een goede koppel cilinder koopt, met veel vermogen onderin, mocht je dat niet hebben raad ik je aan als je toch perse homoet wil om je cilinder te tunen met het oog op gasreactie/toeren.


maar vergeet niet bij een andere uitlaat ( expansie in dit geval) moet je altijd je sproeier vergoten. en dan kun je wel eens schrikken van de maat...ook een vervroegde onsteking draagt bij aan je sproeier keuze, staat ie op tijd of vervroegd? hoe vroeger hoe groter je kan gaan in sproeier maten.

kijk even goed na of je nu 70cc of 50 rijd, best wel belangrijk om te weten hier.


 
JB1 6-1-2010 10:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
6 koelribben heb je vanaf 80cc op honda . 5 ribben is mb5,.




Origineel HM166 heeft 6 ribben

Snelle cilinders hebben er 5
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Honda.MB 6-1-2010 11:28 Print reply

Posts: 47
idd ori hm166 heeft 6 koelribben.
imi en belgische/duitse heeft 5 koelribben

verder de 80 en meer cc hebben ook 6 koelribben.



en daarnaast. ori hm166 mét een special homoet is niet de ideale combinatie.

special homoet machtig fijn pijpje onder de belgische, of een imi snelle (getuned)


 
sammb 6-1-2010 16:47 Print reply
Posts: 132
bedankt mensen!
ik ga idd binnenkort maar ff en 50cc snel kopen of gewoon een 70cc malossi.

 
mb8 6-1-2010 23:12 Print reply
Posts: 90
ah weer wat geleerd ja ik ken dus zover prive aleen de nl 50cc en 80cc of meer hehehe
 

Dit topic is 2414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved