Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - onbelast draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60062 - onbelast draaien
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6101 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ErikVerkade 4-1-2010 17:01 Print reply

Posts: 980
ja heb helemaal geen weerstand dus alles gaat in zijn spellingen lopen klapperen en rattelen
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Royal Club 4-1-2010 17:12 Print reply

Posts: 60390
waar slaat dat nou weer op. jij wil zeggen dat lagers alleen kunnen functioneren als ze weerstand ondervinden?

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paultje Pils 4-1-2010 17:19 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waar slaat dat nou weer op. jij wil zeggen dat lagers alleen kunnen functioneren als ze weerstand ondervinden?



Hij bedoelt denk ik iets meer in de zin van, dat de lagers uitzetten als ze warm worden ofzo?
 
If you can't dodge it, ram it.
ChielTZR 4-1-2010 17:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Hij bedoelt denk ik iets meer in de zin van, dat de lagers uitzetten als ze warm worden ofzo?


Zit ook wel wat in. Hoe warmer lagers worden, hoe minder speling erop komt, met gevolg minder slijtage.

Ik snap ook nog totaal niet dat er mensen hun brom stationair laten warmdraaien. Leg me het nut ervan eens uit? (someone who knows?)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paultje Pils 4-1-2010 17:34 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Zit ook wel wat in. Hoe warmer lagers worden, hoe minder speling erop komt, met gevolg minder slijtage.

Ik snap ook nog totaal niet dat er mensen hun brom stationair laten warmdraaien. Leg me het nut ervan eens uit? (someone who knows?)


Ik denk doordat ze denken dat de brommer gelijkmatiger warm wordt, en niet wordt belast. Er wordt ook altijd gezegd dat je met koude motor niet volgas mag. Misschien zo iets?

waarom stapt niemand met deze vraag naar de bromboer? Die weet zoiets toch wel?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 4-1-2010 om 17:36 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 4-1-2010 17:45 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
waarom stapt niemand met deze vraag naar de bromboer? Die weet zoiets toch wel?


mijn ervaring met bromboeren is dat ze er niet meer verstand van hebben als menig bf-er hier..

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
ChielTZR 4-1-2010 17:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

mijn ervaring met bromboeren is dat ze er niet meer verstand van hebben als menig bf-er hier..



Neem aan dat die gasten ook wel wat geleerd zullen hebben voordat ze zo'n garage beginnen. Bij ons in plaats heeft die kerel der wel een school voor gehad. Je kunt wel zien dat hij veel ervaring heeft.

Maar, je kunt altijd zon bromboer vragen ter vergroting van je kennis.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 4-1-2010 17:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Neem aan dat die gasten ook wel wat geleerd zullen hebben voordat ze zo'n garage beginnen. Bij ons in plaats heeft die kerel der wel een school voor gehad. Je kunt wel zien dat hij veel ervaring heeft.

Maar, je kunt altijd zon bromboer vragen ter vergroting van je kennis.


denk je nou echt dat een supermarkt manager verstand heeft van voedsel?

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ChielTZR 4-1-2010 17:56 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


denk je nou echt dat een supermarkt manager verstand heeft van voedsel?



Diegene die 't spul verkopen zijn de cassières en niet de manager ofwel?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Makrolon 4-1-2010 17:57 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Zit ook wel wat in. Hoe warmer lagers worden, hoe minder speling erop komt, met gevolg minder slijtage.

Ik snap ook nog totaal niet dat er mensen hun brom stationair laten warmdraaien. Leg me het nut ervan eens uit? (someone who knows?)

Effe warmdraaien zodat ie lekker loopt en je er fatsoenlijk mee weg kan rijden kan ik best inkomen anders. En dat je geen zin hebt om daar op te wachten en daarom de brommer start - helm jas enzo aan doen en dan wegrijden daar kan ik ook nog best inkomen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Royal Club 4-1-2010 17:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Diegene die 't spul verkopen zijn de cassières en niet de manager ofwel?


zelfde verhaal. dat je in een tent werkt betekent niet direct dat je verstand van je product hebt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Intenso 4-1-2010 18:11 Print reply

Posts: 2922
ik werk bij een kaasfabriek als bijbaan en ik heb nog geen idee wat er allemaal in kaas zit en hoe de productie precies gaat

maar wat zitten sommige mensen nog te mekkeren over een olie laagje laag.

en wat daar over staat in je schoolboeken is bedoeld voor 4 takt.

bij een 2 takt zit je smeer olie in de brandstof wat dus bij een koude motor ook meteen in de cilinder komt.
de hoon sporen welke in je cilinderwand staan zorgen ervoor dat er olie blijft hangen op de cilinderwand en dit heeft verder niet veel te maken met een warme of koude motor.
anders zou een 2 takt direct bij de start dus eigenlijk helemaal geen smering hebben?

bij een 2 takt is het echt alleen de lagers en de zuigerspeling wat voor slijtage zorgt.

er zijn hier te veel mensen die zich alleen in 2 takt verdiepen waardoor ze zich op een gegeven moment niet meer verder kunnen ontwikkelen

 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Royal Club 4-1-2010 18:13 Print reply

Posts: 60390
eh. wie heeft t over 4takt dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Makrolon 4-1-2010 18:24 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
eh. wie heeft t over 4takt dan?

Als ik een stukje terug lees dat iemand het heeft dat er stationair niet genoeg olie druk is dan gaat dat niet over 2 takt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Royal Club 4-1-2010 18:25 Print reply

Posts: 60390
ohjah.

welke mongol zei dat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 6101 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved