Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - kawasaki kx 80 start probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 381 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60051 - kawasaki kx 80 start probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martijnn 3-1-2010 14:48 Print topicpost
Posts: 13
Hallo,

Ik heb een kawasaki kx 80 cross motor.
Ik heb hem nu een week en ben er een beetje mee aan het oefenen in het weiland en in de achtertuin.
Nu is het probleem ik wou hem vandaag starten maar hij sloeg een paar keer aan en daarna viel die gelijk weer uit leek alsof die verzopen was.
Ik heb de bougie eruit gehaalt was helemaal nat en vettig, maar de bougie vonkte nog wel.
Iemand een idee hoe ik hem weer aan de praat krijg?

Mvg,

Martijn

PS: waarom kan ik niet in het technical forum topics maken?
 

ErikVerkade 3-1-2010 14:55 Print reply

Posts: 980
maak eerst effe je carb schoon het kan dat de vlotter gewoon blijft plakken ofzo dus begin daar effe mee
en over dat posten dat kan als je net een acount heb niet gelijk dat heb volgens mij met het aantal posts temaken

Dit bericht is gewijzigd door spartamet1992 op 3-1-2010 om 14:56 uur.
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
martijnn 3-1-2010 15:21 Print reply
Posts: 13
Oke bedankt, dan weet ik dat van die post.
Maar als me vlotter blijft haken en ik zet mijn benzine kraan uit zou die toch aan moeten gaan?
Aangezien de vlotter alleen maar zorgt dat als je vlotterbakje vol hij je benzine aanvoer stopt?
 
ErikVerkade 3-1-2010 15:24 Print reply

Posts: 980
ik bedoel maar dat het iets in die richting kan zijn begin nou maar gewoon met die carb uitkuizen
als die het dan nog niet doet kun je verder gaan zoeken
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
martijnn 3-1-2010 17:13 Print reply
Posts: 13
Oke ik heb de carburateur eraf.
Kweet niet of der wel een goeie sproeier in zit er zit nu maat 190 in weet niet of dat normaal is?
Iemand nog andere ideeen waaraan het kan liggen?
 
ErikVerkade 3-1-2010 17:39 Print reply

Posts: 980
als hij er op gelopen heeft dan is het toch goed maar maakt hem goed schoon haal hem desnoots helemaal uit elkaar en leg hem een nachtje is de spiretus en por daarna alle gaatjes effe door met een ijzerdraadje
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
martijnn 3-1-2010 17:47 Print reply
Posts: 13
Dat ligt die nu:p
En spruistuk zit er op met vloeiebare pakking volgens mij maar die krijg ik er iedergeval niet af.
Ik wou ff kijken of de membraam kleppen wel goed staan.
Weet niet of dit er mee te maken kon hebben?


 
Waballa 3-1-2010 17:48 Print reply

Posts: 259
Stop er anders ook een nieuwe bougie in, dat hij vonkt betekent niet dat hij helemaal goed is
 
Tim_DR 3-1-2010 18:46 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Stop er anders ook een nieuwe bougie in, dat hij vonkt betekent niet dat hij helemaal goed is


idd, nieuwe bougie kan al veel helpen!
 
Bas/MT5 3-1-2010 18:55 Print reply

Posts: 915
carberateur helemaal schoon blazen met compressor.
membraam nakijken
ontsteking schoon?
nieuwe bougie
schone luchtfilter?(neem aan dat je die altijd na het rijden schoonmaakt)

Gewooon onderhoud doen dus.
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
martijnn 3-1-2010 19:23 Print reply
Posts: 13
Membraam kan ik niet bekijken omdat mijn spruistuk vast zit met vloeiebare pakking volgens mij en dat heb ik nu niet in huis dus daar wacht ik nog ff mee.
Onsteking schoon, snap ik niet helemaal wat je bedoelt.
Caburateur ga ik zo droog blazen.
En luchtfilter word altijd schoon gemaakt.

 
martijnn 3-1-2010 20:08 Print reply
Posts: 13
Carburateur schoon gemaakt en hij doet het nog steeds niet:S
 
De Schout 3-1-2010 23:27 Print reply
Posts: 5327
ding is hoogstwaarschijnlijk gewoon vet geslagen, omdat je er te rustig mee aan het rijden bent geweest. bougie goed poetsen (of een nieuwe erin) en zal wel weer lopen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Bas/MT5 5-1-2010 17:47 Print reply

Posts: 915
regel dan even vloeibare pakking of nog liever een gewone pakking.
met de ontsteking bedoel ik of deze schoon is. misschien is er veel zand in gekomen.
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
kpotmake 5-1-2010 17:50 Print reply

Posts: 3065
misschien heeft ie wat meer benzine nodig om te starten met dit koude weer

en schuur je bougie maar eens op, misschien is ie vetgeslagen

en als die verzopen is: benzinekraan dicht, gas vol open, en dan een paar keer kicken, dan weer kraantje open, kicken en: hingdingdingdingding
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Bas/MT5 6-1-2010 12:30 Print reply

Posts: 915
neem aan dat je euro 98 tankt of euro plus/ extra of hoe ze het ook allemaal noemen tegenwoordig.


 
www.mcckingswood.connectom.nl :)

Dit topic is 5770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved