Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Remblokjes vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60047 - Remblokjes vervangen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sintesi1 2-1-2010 22:26 Print topicpost
Posts: 83
Hey,

nou ben k vandaag toch maar eens bezig gegaan met de achter-rem mijn AF1 Sintesi, gewoon zoals het hoort pennetje eruit, blokjes eruit gehaalt, nieuwe blokjes bij de scooter boer gehaalt (exact dezelfde, en heb de oude ook meegenomen zodat k zeker de goeie mee zou nemen),,
kom ik thuis wil de nieuwe blokjes erin zetten... passen ze niet.. (krijg ze niet tussen de zuigers), dus de waterpomptang ertussen en wat heen en weer gaan.. maar er gebeurt niks.., nou remde mijn achterrem al zeer matig, maar ik ging er vanuit dat dat kwam door mijn oude blokjes (remblokjes waren zou oud dat ze gewoon verroest waren).
dus ligt het hem aan mijn rem zelf... ik dacht aan troep ofzo.. of wat roest..,,
maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van,, dus hoe zou ik dit kunnen fixen ?

alvast bedankt
 

Intenso 2-1-2010 22:37 Print reply

Posts: 2922
het kan zijn dat je remzuiger vast zit.

moet je deze er even uit pompen.
en schoonmaken en bekijken op krassen enzo
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Sintesi1 2-1-2010 23:42 Print reply
Posts: 83
denk dat ik de boel ga ontluchten om de druk achter de zuigers weg te halen... eens kijken wat ik hiermee opschiet, mocht dit niet lukken ga ik dat uitproberen
 
knoffy 2-1-2010 23:47 Print reply
Posts: 610
je zuiger zal wel niet helmaal lekker soepel gaan keer uit elkaar halen en schoonmaken
 
Makrolon 3-1-2010 0:28 Print reply

Posts: 6733
Volgende keer eerst jezelf inlezen. Je had je zuigers eerst schoon moeten maken voor je ze terugdrukte, nu heb je ze vast tussen je stofringen/keerringen gedrukt en die beschadigd. Zoek maar even op google naar remrevisie. Kom je vast bij een duidelijk topic van motor-forum uit.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Sintesi1 3-1-2010 0:42 Print reply
Posts: 83
dat heb ik dus best gedaan, en k heb het met een maat van me erover gehad die zelf enorm veel aan scooters sleutelt, die zuigers zijn nu inderdaad wat bedschadigt, maar volgens diezelfde maat valt dat wel wat mee.
toch ga ik hier niet van op aan en heb ik toevallig nog een andere remklauw liggen, ik reviseer die wel rustig en zet hem er daarna wel weer op (als dit teminste een achterremklauw is (heb nog niet gekeken en het is wat koud buiten :P)
 
ChielTZR 3-1-2010 10:52 Print reply

Posts: 6016
Anders draai je de ontluchtingsnippel open en drup je dan de zuigers terug?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Makrolon 3-1-2010 12:06 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Anders draai je de ontluchtingsnippel open en drup je dan de zuigers terug?

En dan? Die zuigers kun je zo ook wel terugdrukken als alles soepel loopt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
leonmt5 3-1-2010 13:09 Print reply

Posts: 799
zit je vloeistofreservoir niet gewoon vol, daardoor kun je je zuigers ook niet terug drukken.
wat je kunt doen is:
vloeistof deksel eraf en er een doek op leggen ( remvloeistof is dodelijk voor je lak ). dan rustig je remhevel inknijpen zodat je zuigers naar buiten komen. let er wel op dat ze allebij naar buiten komen. als er maar een naar buiten komt moet je die even vasthouden met een tang zodat de andere ook komt. dan maak je de zuigers schoon en evt roest wegschuren.
dan smeer je je zuigers en druk je ze weer rustig terug met 2 tangen. zodat je je zuiger er niet scheef in druk want dan krijg je hem nooit meer terug.
als dat niet lukt moet je je remklauw loshalen en een revisiesetje erin monteren.
als je hem reviseert, vergeet niet de groeven van de keeringen schoon te maken, vaak word dat vergeten terwijl dat het belangrijkst is.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Sintesi1 3-1-2010 22:03 Print reply
Posts: 83
hey mensen,

heel erg bedankt voor alle hulp,
ben inmiddels zelf wat anders gaan proberen en het heeft nog gewerkt ook xD
ik kwam rond de 1,5mm te kort die ik op wat voor manier dan ook niet kon aanvullen, heb toen ongeveer 0,8mm van bijde blokjes afgeslepen, waardoor ze er vervolgens met héél klein beetje speling in pasten, vervolgens heb ik met een kleine schroevendraaier wat kracht gezet (zodat de druk wat gelijkmatiger verdeeld werd) en zijn de zuigers precies genoeg terug geschoven.... maar op deze manier past het ook maar nét. brommer ligt nu uitelkaar maar rem lijkt naar behoren te werken. mocht het toch niet zo bevallen, gaat dr rem eraf en ga ik hem reviseren..

nu nog met de kabelboom bezig dus k verwacht dat het volgende topic snel zal volgen

Dit bericht is gewijzigd door Sintesi1 op 3-1-2010 om 22:05 uur.
 
Intenso 4-1-2010 18:05 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sintesi1
hey mensen,

heel erg bedankt voor alle hulp,
ben inmiddels zelf wat anders gaan proberen en het heeft nog gewerkt ook xD
ik kwam rond de 1,5mm te kort die ik op wat voor manier dan ook niet kon aanvullen, heb toen ongeveer 0,8mm van bijde blokjes afgeslepen, waardoor ze er vervolgens met héél klein beetje speling in pasten, vervolgens heb ik met een kleine schroevendraaier wat kracht gezet (zodat de druk wat gelijkmatiger verdeeld werd) en zijn de zuigers precies genoeg terug geschoven.... maar op deze manier past het ook maar nét. brommer ligt nu uitelkaar maar rem lijkt naar behoren te werken. mocht het toch niet zo bevallen, gaat dr rem eraf en ga ik hem reviseren..

nu nog met de kabelboom bezig dus k verwacht dat het volgende topic snel zal volgen

Dit bericht is gewijzigd door Sintesi1 op 3-1-2010 om 22:05 uur.


omg dat is wel de meest idiote actie die ik ooit heb gehoord.
ipv de zuiger op normale manier terug te drukken eerst de blokjes afschuren en dan nog eens terug drukken.


omg
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Sintesi1 5-1-2010 17:42 Print reply
Posts: 83
haha xD
tsjah t was niet mijn idee,
k had nog zo'n klein beetje ruimte nodig dat een maat van me had gezegt dat we die best van de blokjes af konden halen, op deze manier zijn mijn remmen toch altijd beter dan wat ze waren..
alleen uiteindelijk (vandaag dus) toch niet tevreden en ben samen met een andere maat van me (die er wel verstand van heeft ) de complete remmen aan het reviseren... op de goeie manier :P
 
leonmt5 5-1-2010 18:41 Print reply

Posts: 799
ach ja, zolang hij nog remt en niet over de kop heen schiet is het goed toch
 
bert : bezopen en rijd toch.
ChielTZR 5-1-2010 20:06 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
ach ja, zolang hij nog remt en niet over de kop heen schiet is het goed toch


Stukjes afslijpen van je reminrichting is (bijna) nooit goed.
Doe het gewoon zoals het moet, dan heb je er veel langer plezier van. Als een maat van je zoiets zegt snap ik niet dat jij daarin meegaat, maar dat is jou keuze.


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Intenso 5-1-2010 20:16 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sintesi1
haha xD
tsjah t was niet mijn idee,
k had nog zo'n klein beetje ruimte nodig dat een maat van me had gezegt dat we die best van de blokjes af konden halen, op deze manier zijn mijn remmen toch altijd beter dan wat ze waren..
alleen uiteindelijk (vandaag dus) toch niet tevreden en ben samen met een andere maat van me (die er wel verstand van heeft ) de complete remmen aan het reviseren... op de goeie manier :P


verstandig idee
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved